افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

ممنوعیت واردات لوازم خانگی بی کیفیت و پرمصرف به کشور

  • کد خبر : 147089
ممنوعیت واردات لوازم خانگی بی کیفیت و پرمصرف به کشور

به گزارش رکنا، «علی اکبر محرابیان» در سفر دو روزه به استان خراسان رضوی و در مراسم بهره برداری از کارخانه تولید انبوه موتور برق آهنربای دائم با راندمان بالا (BLDC) در مشهد مقدس، گفت: تفاوت مصرف برق تابستانی و زمستانی در ایران تقریباً 33 هزار مگاوات است در حالی که کل مصرف 170 کشور […]

به گزارش رکنا، «علی اکبر محرابیان» در سفر دو روزه به استان خراسان رضوی و در مراسم بهره برداری از کارخانه تولید انبوه موتور برق آهنربای دائم با راندمان بالا (BLDC) در مشهد مقدس، گفت: تفاوت مصرف برق تابستانی و زمستانی در ایران تقریباً 33 هزار مگاوات است در حالی که کل مصرف 170 کشور روی کره زمین کمتر از 33 هزار مگاوات است.

وی با بیان اینکه بیشترین تفاوت مصرف تابستانی و زمستانی در کشور ما مربوط به مصرف کولر است، ادامه داد: انجام یک سری اقدامات برای کاهش مصرف برق و بهینه سازی آن ارزشمندترین کار برای اقتصاد و انرژی کشور است. و به راحتی می توانیم قسمت قابل توجهی از عدم تعادل انرژی را کاهش دهیم و برق کشور را از این طریق حل کنیم زیرا در حوزه انرژی برای تولید برق نیاز به مصرف سوخت قابل توجهی داریم.

وی ضمن تشکر از همکاری سازمان ملی استاندارد در سال های اخیر برای تولید و واردات لوازم خانگی و غیر خانگی با کارایی بالا اعم از برق و گاز گفت: این امر به ما امکان می دهد هزینه های خود را بهینه کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تصمیم گرفته شده است کولرهای آبی با گرید انرژی A و بالاتر تولید شود، افزود: با تولید این موتورهای پربازده سالانه 300 مگاوات در کولرهای جدید صرفه جویی می شود و امیدواریم کار در سایر کولرها آغاز شود. کارخانه های موتور نیز او موفق خواهد شد. حمایت ها در حال انجام است تا بتوانیم تفاوت زیاد تولید و مصرف برق در کشور را از نظر صرفه جویی جبران کنیم.

محرابیان همچنین یادآور شد: همین برنامه برای کولر گازی اعمال می شود و دیروز در جلسه دولت تصویب شد تا از واردات لوازم بی کیفیت و پرمصرف به شدت جلوگیری شود و این امر در راستای حمایت از تولید و واردات ملی است. از کالاهای با مصرف بهینه در حالی که امکان واردات مواد مصرفی با دو گرید بالای جدول وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.