افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز کار در اردبیل – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 393878
ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز کار در اردبیل – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

بهروز رحیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز ممنوع است و کارفرمایانی که برخلاف قوانین اقدام کنند با جریمه های سنگین و در برخی موارد حبس مواجه خواهند شد. وی اشتغال اتباع خارجی و افغانی غیرمجاز در استان اردبیل را ممنوع اعلام کرد و افزود: کارفرمایانی که […]

بهروز رحیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز ممنوع است و کارفرمایانی که برخلاف قوانین اقدام کنند با جریمه های سنگین و در برخی موارد حبس مواجه خواهند شد.

وی اشتغال اتباع خارجی و افغانی غیرمجاز در استان اردبیل را ممنوع اعلام کرد و افزود: کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز و افغانستانی را طبق بند استخدام می کنند. انجام دهید ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به ازای هر روز پنج برابر حداقل مزد روزانه جریمه و در صورت تکرار جریمه تا دو برابر افزایش می یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: در این راستا بازرسی از کارگاه ها در قالب گشت های مشترک انجام می شود و در صورت کشف اتباع غیرمجاز توسط پلیس و متخلفان دستگیر می شوند. . کارفرما جریمه خواهد شد

رحیم زاده خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار، کارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز را به کار گیرند، بسته به میزان جرم به حبس از 91 تا 180 روز محکوم خواهند شد.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال 200 بازرسی در قالب 54 گشت کارگاهی مشترک در سطح استان انجام شد و پلیس 71 شهروند غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به جریمه 3.5 میلیارد ریالی کارفرمایان متخلف در این زمینه در مدت یاد شده، افزود: در صورت مشاهده اتباع از اتباع افغانی در استان باید موارد را گزارش کنند. به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.