افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
5

ملین های طبیعی؛ از لوبیا و عدس گرفته تا کفیر و کنگر

  • کد خبر : 32215
ملین های طبیعی؛  از لوبیا و عدس گرفته تا کفیر و کنگر

آیا تا به حال دچار یبوست شده اید؟ ملین های طبیعی یکی از بهترین راه ها برای تسکین درد شکم و بهبود علائم یبوست هستند.. اکثر آنها در دسترس هستند و بر خلاف داروهای شیمیایی عوارض جانبی ندارند.. اگرچه ملین های طبیعی تأثیر زیادی بر دستگاه گوارش دارند، اما این اثر خفیف است. و البته […]

آیا تا به حال دچار یبوست شده اید؟ ملین های طبیعی یکی از بهترین راه ها برای تسکین درد شکم و بهبود علائم یبوست هستند.. اکثر آنها در دسترس هستند و بر خلاف داروهای شیمیایی عوارض جانبی ندارند.. اگرچه ملین های طبیعی تأثیر زیادی بر دستگاه گوارش دارند، اما این اثر خفیف است. و البته فواید دیگری هم برای بدن دارند.. به علاوه این غذاها سرشار از فیبر هستند و حرکات روده را تسهیل می کنند.. در این مقاله، ۱۷ ما یک ملین طبیعی را به شما معرفی می کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید..

۱. سیب زمینیها

آلو معروف ترین ملین طبیعی است زیرا سرشار از فیبر و سوربیتول است.. سوربیتول یک الکل قندی است که آب را جذب می کند، آن را به روده می برد و در نتیجه حرکات روده و دفع را آسان می کند.. آلو به خوبی علائم یبوست را برطرف می کند.. برای رفع مشکل یبوست باید ۸ تا ۱۰ عدد آلو یا حدود ۱ لیوان آب آلو بخورید.. البته این مقدار آلو حدود 182 کالری دارد و ممکن است دچار نفخ و گاز معده شوید.. در تابستان می توانید آلو تازه بخورید و زمانی که آلو تازه در دسترس نیست از آلو خشک در سالاد و غذاهای گوشتی استفاده کنید..

۲. کیوی

کیوی میوه مناسبی برای کسانی است که مشکل یبوست دارند.. با توجه طبق مطالعات بالینی، این میوه هیچ عارضه ای ندارد و علائم یبوست را برطرف می کند. کیوی نه تنها فیبر زیادی دارد، بلکه فیبر آن نیز چسبناک است. فیبر کیوی آب را نگه می دارد و مدفوع را نرم می کند. کیوی همچنین دارای آنزیمی به نام اکتینیدین است.. این آنزیم گیرنده های عصبی روده بزرگ را تحریک می کند و حرکات آن را تسهیل می کند.. اکتینیدین بیشتر در کیوی سبز یافت می شود. می توانید کیوی را در سالاد، اسموتی یا صبحانه خود بریزید. ۲ مقدار کیوی سبز در روز نقش مهمی در رفع مشکلات گوارشی دارد و روان کننده سریع معده است..

۳. ریواس

بر اساس برخی تحقیقات، ریواس خاصیت ملین دارد. ریواس علاوه بر فیبر حاوی ترکیباتی مانند سنوزید است به خاصیت ملین دارد. نخور به پروتئین هایی را که آب را به روده منتقل می کنند، کنترل می کند. ریواس پس از هضم شدن، آب بیشتری به روده می رساند و انقباضات روده را تقویت می کند.. این انقباضات به حرکت روده کمک می کند و در نتیجه اثر ملین دارد.. می توانید از ریواس در شیرینی های مختلف از جمله کیک و کرامبل استفاده کنید.. علاوه بر این، می توانید انواع خورش ها یا سالادهای متنوعی را با آن تهیه کنید و از طعم و خواص دارویی آن لذت ببرید..

۴. کدام دیگری

جو دوسر سرشار از فیبر است.. فیبر جو ظرفیت زیادی برای جذب آب دارد و به حل مشکلات دفع کمک می کند.. بلغور جو دوسر یک وعده غذایی عالی برای شروع روز است.. علاوه بر این، می توانید جو دوسر را به اسموتی ها یا دسرهای خود اضافه کنید..

۵. دانههای چیا

دانه چیا منبع غنی فیبر محلول است. چیا یکی از غنی ترین منابع غذایی فیبر محسوب می شود و حدود 28 درصد وزن آن را فیبر تشکیل می دهد.. این دانه 10 تا 15 برابر وزن خود آب جذب می کند. آب را به روده می برد و با تقویت حرکات روده به دفع کمک می کند.. بهتر است قبل از مصرف یک قاشق غذاخوری دانه چیا را در آب خیس کنید تا حجیم شود.. سپس از آن در انواع پودینگ یا دسر استفاده کنید..

۶. کتان

بذر کتان یکی دیگر از ملین های طبیعی است. این غذا حاوی فیبر محلول و نامحلول است. فیبر نامحلول به انتقال غذا در دستگاه گوارش کمک می کند و دفع آن را تسهیل می کند. این دانه قند و چربی خون را تنظیم می کند و برای کاهش وزن نیز مفید است.. برای تاثیر بیشتر بهتر است بذر کتان را آسیاب کنید و از پودر آن در غذا استفاده کنید.. دانه کتان را با انواع اسموتی، آب نبات، بلغور جو دوسر یا ماست بخورید.. به خاطر داشته باشید که برای رفع یبوست باید روزانه حداقل ۲ قاشق غذاخوری بذر کتان بخورید..

۷. سیب

سیب منبعی غنی از فیبر و میوه های ملین است.. یک سیب متوسط ​​با پوست حدود 2 گرم فیبر دارد. فیبر سیب پکتین نام دارد که محلول در آب است و یکی از غذاهای آرام بخش معده محسوب می شود.. پکتین دفع را تسهیل می کند و نیازی به ملین ندارد. این ماده باعث افزایش حرکات روده و افزایش دفعات مدفوع می شود.. سیب را به عنوان یک میان وعده سالم در رژیم غذایی خود قرار دهید یا آن را در کنار ماست، پنکیک، بلغور جو دوسر و سالاد بخورید..

۸. رنگ صورتی

گلابی ملینی قوی و فوری است.. یک گلابی متوسط ​​5.5 گرم فیبر دارد که هضم و دفع را تسریع می کند.. علاوه بر این، گلابی حاوی سوربیتول و فروکتوز است.. این دو ماده مقدار زیادی آب را جذب کرده و با خود به روده می برند.. این مقدار آب باعث شل شدن مدفوع و افزایش سرعت حرکت آن در روده می شود.. گلابی یکی از ملین های طبیعی برای کودکان است. شما همچنین می توانید این میوه را به صورت خام در سالاد و اسموتی بریزید یا به عنوان کمپوت میل کنید.

۹. لوبیا

انواع لوبیا سرشار از فیبر محلول و نامحلول است که به روش های مختلف علائم یبوست را تسکین می دهد و روند دفع را تنظیم می کند.. لوبیا یک ملین طبیعی است که طعم خوبی هم دارد. با لوبیا انواع سوپ، سس یا سالاد را تهیه کنید و در برنامه غذایی خود بگنجانید. لوبیا فیبر لازم را برای بدن فراهم می کند و دستگاه گوارش را تقویت می کند.

۱۰. شکل

انجیر یک ملین طبیعی قوی و بدون عوارض است.. با توجه تحقیقات نشان می دهد که انجیر باعث تسریع عبور غذای هضم شده به روده و تسکین درد شکم می شود.. انجیر به روش های مختلف خورده می شود. انجیر خام میوه مفیدی است، اما می‌توانیم انجیر خشک را نیز در میان وعده‌هایمان بگنجانیم.. مربای انجیر با نان برای صبحانه و در ترکیب با انواع شیرینی ها برای دسر بسیار خوشمزه است..

۱۱. عدس

عدس یکی از حبوبات فیبری است. حاوی نصف فنجان عدس پخته شده ۷٫۸ گرم فیبر است. وقتی عدس میخوریم اسید بوتیریک بیشتری در بدن ما تولید می شود. اسید بوتیریک نوعی اسید چرب با زنجیره کوتاه است که در روده بزرگ یافت می شود.. این ماده با تحریک دستگاه گوارش باعث افزایش حرکات روده و رفع مشکلات دفع می شود.. عدس خوشمزه و غنی است و می توانید آن را با برنج یا سوپ و سالاد میل کنید..

۱۲. آووکادو

آووکادو - ملین طبیعی

آووکادو یکی دیگر از ملین های طبیعی است که به رفع یبوست کمک می کند.. این میوه از پیری زودرس جلوگیری می کند و التهاب بدن را کاهش می دهد. کلسترول را کاهش می دهد و هضم غذا را آسان می کند.. ۱ فنجان آووکادو ۹٫۸ یک گرم فیبر دارد که مقدار مناسبی برای مصرف روزانه است. برای صبحانه آووکادو را روی نان تست بخورید یا از آن در انواع سالاد، اسموتی و سس پاستا استفاده کنید..

۱۳. کنگر فرنگی

کنگر فرنگی سرشار از اینولین است. اینولین نوعی فیبر محلول است که حرکات روده را تقویت می کند. با توجه تحقیقات نشان می‌دهد که کنگر از یبوست جلوگیری می‌کند و از آکنه، کاهش کلسترول، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی جلوگیری می‌کند.. علاوه بر این، علائم سندرم خستگی مزمن، بیماری های عفونی و قلبی عروقی را بهبود می بخشد.. کنگر فرکانس اجابت مزاج را افزایش می دهد و یبوست را به طور کامل برطرف می کند.

۱۴. کافیر

کفیر یک نوشیدنی شیر تخمیر شده است که حاوی پروبیوتیک است.. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی برای روده ها هستند که مشکلات گوارشی را بهبود می بخشند. این ماده زمان عبور مواد در روده را کاهش می دهد و حرکات روده را تسریع می کند. در نتیجه، روند حذف آسان می شود.. از کفیر همراه با غذا یا به عنوان دسر با میوه و دانه چیا لذت ببرید.

۱۵. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که فیبر بالایی نیز دارد.. طبق تحقیقات، کسانی که سیب زمینی شیرین می خورند کمتر دچار یبوست و مشکلات روده ای می شوند.. سیب زمینی شیرین را له یا سرخ کنید و در رژیم غذایی خود بگنجانید. از این نوع سیب زمینی برای پخت انواع سوپ نیز استفاده می شود و طعم و لعاب خوبی به غذا می دهد.

۱۶. قهوه

قهوه حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است.. کافئین موجود در قهوه محرکی است که حرکات روده را افزایش می دهد. اسید کلروژنیک نیز یکی از آنتی اکسیدان های موجود در قهوه است که خاصیت ملین دارد. بنابراین حتی قهوه بدون کافئین یکی از ملین های طبیعی است و علائم یبوست را بهبود می بخشد.. برای تاثیر بیشتر قهوه را گرم بنوشید.

۱۷. اقاقیا

پودر اقاقیا یک ملین طبیعی است.. این ماده از آسیاب کردن صمغ اقاقیا به دست می آید.. اقاقیا به آرامی در روده تخمیر می شود و باعث نفخ نمی شود.. فیبر اقاقیا جذب و دفع آب را تسهیل می کند.. اگر می خواهید از این ماده برای درمان یبوست استفاده کنید، بهتر است با دوز کم شروع کنید.. مقدار کمی پودر اقاقیا را در آب حل کرده و بنوشید.. بعد از چند روز در صورت لزوم مقدار آن را افزایش دهید.

آخرین کلمه

یبوست مشکل رایجی است که همه انسان ها در طول زندگی با آن مواجه هستند. داروهایی برای حل این مشکل وجود دارد، اما می توانید با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر از آن پیشگیری کنید. فراموش نکنید که نوشیدن آب کافی و فعالیت بدنی منظم باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی می شود. ملین های طبیعی فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کنند و حرکات روده را آسان تر می کنند.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


نحوه خرید: مجموعه صوتی کمرویی و اعتماد به نفس

یاد بگیرید چگونه اعتماد به نفس به دست آورید و کمرویی را کنار بگذارید تا از موفقیت جدید خود لذت ببرید.


هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.