افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

ملاقات با ربات انسان نمای ناسا با سفینه فضایی اش!

  • کد خبر : 410664
ملاقات با ربات انسان نمای ناسا با سفینه فضایی اش!

ICTPRESS – Robonat-2 ناسا که اولین ربات انسان نمای پرتاب شده به فضا است، بار دیگر با فضاپیمای خود ملاقات کرد. به گزارش کانال خبری ICTPRESS به نقل از اسپیس، Robonaut-2 ربات انسان نمای ناسا است که نام آن از ترکیب دو کلمه robot و astronaut به معنای فضانورد گرفته شده است. این ربات دوباره […]

ICTPRESS – Robonat-2 ناسا که اولین ربات انسان نمای پرتاب شده به فضا است، بار دیگر با فضاپیمای خود ملاقات کرد.

به گزارش کانال خبری ICTPRESS به نقل از اسپیس، Robonaut-2 ربات انسان نمای ناسا است که نام آن از ترکیب دو کلمه robot و astronaut به معنای فضانورد گرفته شده است. این ربات دوباره با شاتل دیسکاوری در موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان متحد شد.

موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان روز پنجشنبه (24 اکتبر) از Robonaut-2 (R2)، اولین ربات انسان نمای ناسا که در فضا پرواز می کند، رونمایی کرد. این ربات در آخرین ماموریت دیسکاوری در سال 2011 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرتاب شد.

Rabonat-2 اکنون در مرکز اسمیتسونیان در ویرجینیای شمالی به نمایش گذاشته شده است.

جنیفر لواسور، متصدی تاریخ فضا در موزه ملی هوا و فضا، در مصاحبه ای گفت که Robonaut-2 مستقیماً به دیسکاوری نگاه می کند.

Ribonat-2 در فضای باز در کنار کپسول پاراگلایدر Geminai و ماژول کنترل دیگ آپولو نشان داده شده است.

R2 در پشت سپر قرار دارد، اما مانند سایر مصنوعات در آن منطقه، توسط شیشه یا چیز دیگری محافظت نمی شود.

Robonat-2 با مشارکت جنرال موتورز و سیستم‌های فضایی اقیانوس‌پیما توسعه داده شد و برای آزمایش چگونگی کمک ربات‌های انسان‌نما به فضانوردان در انجام وظایف در ایستگاه فضایی طراحی شد. ناسا روزی را متصور بود که ربات‌ها بتوانند به خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل شوند تا کارهای ساده یا پیش پاافتاده را انجام دهند و فضانوردان را از انجام برخی پیاده‌روی‌های فضایی نجات دهند.

اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، اجزای رباتیک سیستم، از تشخیص تصویر گرفته تا الگوریتم‌های کنترل، باید در مدار تأیید می‌شدند. Robonaut-2 با موفقیت نشان داده است که می تواند دکمه ها را فشار دهد، سوئیچ ها را بچرخاند و دستگیره ها را بچرخاند و همچنین ابزارهای کنترلی را نیز دارد. یکی از خدمه ایستگاه فضایی بین المللی نیز توانست آن را از راه دور کنترل کند و به آن دستور دهد یک شی شناور را بگیرد.

زمانی که Rebonaut-2 در ماموریت STS-133 Discovery پرتاب شد، فقط بدنه بالایی داشت. دو پای او در سال 2014 با شروع مشکلاتش اضافه شد. به‌روزرسانی‌ها برای پشتیبانی از لوازم جانبی جدید باعث قطعی متناوب برق شد و بدتر از آن، تلاش‌های ناسا برای رفع این مشکل، اتصالات الکتریکی بیشتری را اضافه کرد.

به این ترتیب، ناسا تصمیم گرفت ربات را به زمین بازگرداند تا بتوان آن را تعمیر کرد و به فضا بازگرداند. در سال 2018، این ربات با فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس روی زمین فرود آمد. پس از آن برنامه این بود که به سرعت سرویس شود تا بتواند به سرعت آزمایش در ISS را از سر بگیرد. اما Robonat-2 در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون فرود آمد.

لواسور می گوید: چیزهای دیگر در اولویت بودند. اساساً اولویت با سایر تجهیزات خدمه بود و در مقطعی تصمیم گرفته شد که تلاش برای بازگرداندن آن به ایستگاه متوقف شود.

Rabonat-2 در حال حاضر به پایان رسیده و در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. اعتقاد بر این است که به حالت کاملاً کاربردی نیز بازگردانده شده است، اما در زمانی که در این موزه است کار نخواهد کرد. Rabonat-2 تا چهار سال آینده در این موزه باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.