افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
2

مقصر مرحوم کرد «امید» می تواند تغییر اقلیم باشد/ سال گذشته کاهشی در مهاجرت پرندگان به ایران نداشتیم.

  • کد خبر : 151369
مقصر مرحوم کرد «امید» می تواند تغییر اقلیم باشد/ سال گذشته کاهشی در مهاجرت پرندگان به ایران نداشتیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا نیوز، ایران هر زمستان پذیرای مهاجران است. پرندگان مهاجری که از کشورهایی مانند روسیه، کره شمالی، کره جنوبی، چین، مغولستان، آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و افغانستان به ایران پرواز می کنند. به عنوان مثال قوها که به تالاب های شمال ایران مهاجرت می کنند. قرقاول هایی که به تالاب […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا نیوز، ایران هر زمستان پذیرای مهاجران است. پرندگان مهاجری که از کشورهایی مانند روسیه، کره شمالی، کره جنوبی، چین، مغولستان، آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و افغانستان به ایران پرواز می کنند.

به عنوان مثال قوها که به تالاب های شمال ایران مهاجرت می کنند. قرقاول هایی که به تالاب های جنوب و جنوب شرقی ایران مهاجرت می کنند. آبی راه راه که به تالاب های شمال غرب و جنوب غرب ایران مهاجرت می کنند. بلدرچین که به مناطق جنوب غربی و جنوبی ایران مهاجرت می کند. کفتارها که به مناطق جنوب شرقی و جنوبی ایران مهاجرت می کنند، شاهین ها که به مناطق شمالی و شمال غربی ایران مهاجرت می کنند، این پرندگان به دلایل مختلف از جمله کمبود غذا و شرایط سخت آب و هوایی در مناطق خود به مناطق گرمسیری مهاجرت می کنند. مثل ایران مهاجرت می کنند.

با خشک شدن تالاب ها، هر سال از تعداد این مهاجران کاسته می شود و اکنون انتظار می رود هر سال یک مهمان ویژه نیز از راه برسد: دارنا، سیبری باعث سردرگمی شده و همه را نگران این پرنده کمیاب کرده است.

اسماعیل کهرم، اقلیم شناس و زیست شناس در این خصوص به رکنا اظهار کرد: بیشترین آمار قربانیان. پرندگان مهاجر در هنگام مهاجرت رخ می دهد. حوادثی مانند برخورد با خطوط برق و دکل ها یا گرفتار شدن در طوفان نیز همیشه باعث مرگ تعداد زیادی از این پرندگان می شود. در ایالات متحده آمریکا، چندین پرنده که از کانادا به سمت جنوب سفر می کنند با پنجره های آسمان خراش ها برخورد می کنند و برخی از آنها وظیفه درمان و نگهداری آنها را در وضعیت جسمانی بهتری بر عهده دارند. بنابراین در هنگام مهاجرت این موجودات به طور متوسط ​​بین 20 تا 30 درصد تلفات رخ می دهد و یا گاهی طوفان هایی در دریاها و اقیانوس ها رخ می دهد. مهاجران آنها نمی توانند آنها را پیش بینی کنند یا تغییر فشار هوا باعث آسیب به کیسه های هوایی پرندگان می شود که همه این موارد باعث افزایش سطح تلفات می شود.

و افزود: با توجه به امید وی ادامه داد: همچنین باید گفت که این پرنده مانند همه جانداران عمری دارد و اکنون تقریباً به میانگین سنی 35 سال رسیده است و بعید نیست که عمر خود را سپری کرده باشد البته همه ما امیدواریم که این ماه می پرنده سالم است.

کهرام ادامه داد: پرندگان مهاجر در سنین بالا در مسیریابی نیز دچار مشکل می شوند و اغلب در مکان های نامناسب و نامناسب قرار می گیرند و باید توجه داشت که دو درجه خطا در ابتدای حرکت باعث تغییرات عمده در مقصد می شود. همه این عوامل ممکن است مسئول احتمال ندیدن امید باشند.

این کارشناس تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که می تواند حضور پرندگان را به تعویق بیندازد این است که با توجه به افزایش دمای کره زمین، رسیدن فصل زمستان در ابتدا با تاخیر مواجه شده است و همین موضوع باعث تاخیر در شروع حرکت می شود. و امکان پذیر است. بیایید در 20 روز آینده امید را ببینیم.

وی در خصوص تغییر تعداد پرندگان مهاجر گفت: سرشماری پرندگان نیمه زمستان توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود و معمولاً در ایام نوروز و اغلب در فروردین انجام می شود و هنوز آماری از ورود پرندگان نداریم. پرنده ها. تا متوجه هر گونه تغییر در حضور آنها شوند. لازم به ذکر است که پرندگان با دسته های بزرگتر شاخص سرشماری هستند. پرندگانی مانند لک لک، جرثقیل و انواع غازها مورد بررسی قرار می گیرند.

این کارشناس گفت: هر ساله آمار پرندگان مهاجر با سال قبل مقایسه می شود و در آمار 1041 نسبت به سال گذشته کاهشی نداشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.