افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

مقررات سازمان امور مالی برای ارتباط تجار طلا با نظام مالیاتی

  • کد خبر : 171243
مقررات سازمان امور مالی برای ارتباط تجار طلا با نظام مالیاتی

به گزارش بازار، مهدی محدب نظر در خصوص آخرین وضعیت فعالان صنعت طلا و جواهر در ارتباط با اتصال به سامانه مودیان و بارگذاری اطلاعات حساب کاربری در این سامانه، گفت: بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی، فعالان صنعت طلا و جواهر از اوایل دی ماه تا امروز موظف هستند. سال تا داده ها و […]

به گزارش بازار، مهدی محدب نظر در خصوص آخرین وضعیت فعالان صنعت طلا و جواهر در ارتباط با اتصال به سامانه مودیان و بارگذاری اطلاعات حساب کاربری در این سامانه، گفت: بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی، فعالان صنعت طلا و جواهر از اوایل دی ماه تا امروز موظف هستند. سال تا داده ها و فاکتورهای خرید و فروش خود را به صورت الکترونیکی در سامانه مودیان بارگذاری کنند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در این زمینه علاوه بر امکان بارگذاری الکترونیکی اطلاعات صورتحساب از طریق رایانه، این امکان را نیز برای طلافروشان فراهم می کند تا اطلاعات الکترونیکی صورتحساب خود را از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن های مختلف در سامانه مالیاتی بارگذاری کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: همچنین شرکت های TSP یا ارائه دهندگان خدمات مالیاتی مورد اعتماد نیز می توانند صورتحساب طلافروشان را به صورت الکترونیکی در سامانه مالیاتی بارگذاری کنند و افرادی که کامپیوتر یا گوشی موبایل اندرویدی ندارند می توانند از فروش اندروید استفاده کنند. پایانه ها و داده های صورتحساب آنها را در سیستم مالیات دهندگان بارگذاری می کنند.

وی همچنین گفت: اپلیکیشن موبایلی برای طلافروشان در نظر گرفته شده است که می توانند اطلاعات حساب خود را در سامانه مالیاتی بارگذاری کنند، همچنین تاکنون 8 شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات مالیاتی از سازمان امور مالیاتی مجوز اخذ کرده اند که این امر از طریق این شرکت ها و به صورت الکترونیکی اطلاعات صورت حساب فعالان اتحادیه طلا و جواهر را بارگذاری کردند.

سخنگوی سازمان امور مالی با اشاره به این نکته تاکید کرد: برای طلافروشان افزایش نرخ وجود ندارد و در قوانین جاری علاوه بر مالیات بر ارزش، مالیات اضافی بر خرید و فروش طلا پیش بینی نشده است. که از سود طلافروشان و همچنین کارمزد طلا کسر می شود و اصل طلا از آن معاف است، مالیات جدیدی اخذ نخواهد شد.

محدی بیکن‌نظر همچنین گفت: طلافروشان طبق قانون پایانه‌های مغازه‌ها باید از ابتدای دی ماه سال جاری اطلاعات خود را در سامانه مالیاتی بارگذاری کنند، البته چون برای اولین بار است که از دی ماه به طلافروشان مهلت داده شده است. 1 تا پایان زمستان امسال و فروش خود را در این سامانه افزایش دهید.

وی درباره تحقق درآمد مالیاتی امسال نیز گفت: 97 درصد درآمد مالیاتی در 9 ماهه امسال محقق شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 100 درصد درآمد مالیاتی قانونی محقق شود. و جمع آوری کرد. . با سیستم های در نظر گرفته شده

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.