افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

مقاومت بخش بانکی غزه در برابر بمباران متجاوزان صهیونیست

  • کد خبر : 148283
مقاومت بخش بانکی غزه در برابر بمباران متجاوزان صهیونیست

به گزارش بازار، بخش بانکی نوار غزه از پیامدهای تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در امان نمانده است. روزنامه انگلیسی “فایننشال تایمز” نوشت: در جریان آتش بس موقت بین اسرائیل و نوار غزه، عملیات پیچیده ای با هماهنگی سازمان ملل انجام شد، به گونه ای که کاروانی از خودروهای حاوی پول نقد (اسکناس) […]

به گزارش بازار، بخش بانکی نوار غزه از پیامدهای تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در امان نمانده است.

روزنامه انگلیسی “فایننشال تایمز” نوشت: در جریان آتش بس موقت بین اسرائیل و نوار غزه، عملیات پیچیده ای با هماهنگی سازمان ملل انجام شد، به گونه ای که کاروانی از خودروهای حاوی پول نقد (اسکناس) به ارزش 180 میلیون ها شیکل (48.69 میلیون دلار) از بانک های شمال نوار غزه به جنوب نوار غزه منتقل شد.

این روزنامه مدعی شد که این محموله به وزن تقریباً یک تن از دو شعبه بانک فلسطین در ویران‌ترین مناطق نوار غزه بارگیری شده است.

فایننشال تایمز افزود که این عملیات پس از آن انجام شد که مقامات خودگردان فلسطین آتش بس را فرصتی برای دسترسی به پول نقد راکد در شمال برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد نوار غزه دیدند، به ویژه که کمبود پول نقد در جنوب این کشور رو به افزایش است. در نوار غزه، جایی که اکثریت پناهجویان در آن زندگی می کنند، تشدید شده است، از 2.3 میلیون نفر از نوار غزه که به آنجا نقل مکان کرده اند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، عملیات صرفه جویی در پول فلسطینی ها مستلزم برنامه ریزی دقیقی بود که سازمان ملل و نیروهای امنیتی فلسطین در آن مشارکت داشتند.

فایننشال تایمز افزود که تقریباً 900000 اسکناس در یک کانتینر حمل و نقل کوچک جابجا شد و این پول اکنون برای گردش در جنوب غزه در دسترس است، زیرا مقامات فلسطینی در مواجهه با بمباران شدید اسرائیل تلاش می کنند جریان نقدینگی خود را حفظ کنند.

این روزنامه می افزاید: با ادامه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی طی دو ماه گذشته، کارکنان بانک ها با خودروهای مخصوص حمل و نقل پول به شعب بانک هایی که همچنان از حملات اسرائیل در امان هستند هجوم آورده و اسکناس ها را در دستگاه های خودپرداز می گذارند. به دلیل حملات بی وقفه اسرائیل شکل منظمی ندارد.

این روزنامه به نقل از یکی از مقامات بانک فلسطین نوشت که به دستگاه های خودپرداز و شعبه های مستقر در مناطق نسبتا امن پول انتقال داده و تنها 6 دستگاه خودپرداز پول نقد متعلق به این بانک در جنوب و مرکز غزه فعال است.

فایننشال تایمز به نقل از یک فرد آشنا با این عملیات می نویسد که کارمندان گاهی اوقات به جابجایی مخفیانه پول نقد بین شعب و صرافی ها متوسل می شوند، زیرا وسایل نقلیه امنیتی اولیه ای که بانک ها معمولاً برای حمل اسکناس از آنها استفاده می کنند، اغلب گم می شوند.

الجزیره نیوز همچنین نوشت که اقدامات بانک های فلسطینی نشان دهنده تلاش برای کاهش بحران جدی در اقتصاد وابسته به پول نقد غزه است، زیرا جمعیت تحت محاصره غزه با افزایش قیمت ها، کمبود شدید مواد غذایی و تهدید دائمی بمباران مواجه است.

در همین حال، مقامات پولی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه دستورالعملی برای اعطای وام به کارگرانی که حقوق آنها به تعویق افتاده یا کاهش یافته است، صادر کرده اند.

از آنجایی که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار می دهد که نظم و قانون در غزه به زودی به طور کامل از بین می رود، کارکرد دستگاه های خودپرداز نیز در منطقه دشوارتر می شود.

طبق آمار سازمان ملل متحد، حتی قبل از جنگ اسرائیل در نوار غزه، 81 درصد جمعیت آن فقیر و وابسته به کمک های بین المللی بودند. اما کسانی که از خارج از غزه حمایت مالی می‌کنند یا پولشان در حساب‌های بانکی واریز می‌شود، مانند کارمندان دولت و خانواده‌هایی که به شکل حقوق کمک دریافت می‌کنند، به شبکه‌های خودپرداز متکی هستند.

این در حالی است که پرداخت‌های تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی برای مسدود کردن درآمدهای مالیاتی رام‌الله غیرقانونی بوده است، به طوری که دولت محمود عباس حقوق کارمندان این بخش، مردم در نوار غزه و غزه را کاهش داده است. از ابتدای جنگ، هر ماه فقط دو هفته حقوق پرداخت می شود.

برخی از شعب بانک‌ها در جنوب غزه برای ارائه خدمات اضطراری در طول آتش‌بس بازگشایی شدند و بانک مرکزی فلسطین که وام‌ها و وام دهندگان را تنظیم می‌کند، دستورالعمل‌هایی را برای اعطای وام به کارگرانی که حقوقشان به تعویق افتاد یا کاهش یافت، صادر کرد. اداره پول فلسطین همچنین از بانک ها خواسته است تا وجوه اضطراری را در اختیار شرکت ها قرار دهند و به وام گیرندگان این فرصت را بدهند تا بدهی های خود را پرداخت کنند.

الجزیره نوشت: بانک های فلسطینی نیز اقداماتی مانند تمدید اعتبار کارت های بانکی را که در شرف اتمام بود، انجام دادند، اما دسترسی به پول نقد از طریق دستگاه های خودپرداز در نهایت به برق و اینترنت بستگی دارد که با قطع کامل یا جزئی مستمر مواجه می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.