افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

مفاد دولت آینده برای تامین برق صنایع

  • کد خبر : 296764
مفاد دولت آینده برای تامین برق صنایع

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی -عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران- در جلسه بررسی عملکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم اظهار داشت: مهمترین نقطه ضعفی که وزارت نیرو با آن مواجه است همین موضوع است. هدر رفت انرژی که می‌توان آن را ناشی از اقدامات اساسی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دانست، اما از آنجایی که […]

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی -عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران- در جلسه بررسی عملکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم اظهار داشت: مهمترین نقطه ضعفی که وزارت نیرو با آن مواجه است همین موضوع است. هدر رفت انرژی که می‌توان آن را ناشی از اقدامات اساسی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دانست، اما از آنجایی که این اقدامات از حمایت کافی از سوی دولت برخوردار نبود، بی‌اثر ماند، زیرا وزارت نیرو به تنهایی نمی‌توانست بسته تعهداتی را انجام دهد. دلالت بر آن داشت. نیاز به بودجه در این زمینه

وی توصیه کرد: بهتر است دولت چهاردهم پس از تصدی مسئولیت از وزارت نیرو حمایت کند تا منابع لازم برای طرح انرژی های تجدیدپذیر تامین شود.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران نیز به اهمیت افزایش تولید برق از طریق نیروگاه های حرارتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت سیزدهم به دلیل ایجاد نیروگاه های جدید نتوانست با بخش خصوصی به تفاهم برسد. محدودیت در تولید برق

وی ادامه داد: بهتر است دولت چهاردهم مشکلات موجود در این زمینه را به نحو احسن حل کند تا عرضه و تقاضا واقعی شود و به سمتی برود که نیروگاه های غیردولتی برق خود را بفروشند و صنایعی که مصرف کنندگان از آنها حمایت می شوند. وزارت نیرو می تواند برق خود را بخرد.

صالحی همچنین به اهمیت تکمیل پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: تحقق چنین امری مستلزم این است که دولت آینده به سمتی برود که رگولاتور برق ایجاد شود تا کمبودهایی که در حوزه انرژی و برق وجود دارد. این صنعت با استفاده از مشارکت مردمی قابل تامین است. این امر همچنین مستلزم تضمین بازگشت سرمایه از سوی بخش خصوصی است.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران نیز به نارضایتی از مصرف برق اشاره کرد و گفت: این مشکل عمدتاً ناشی از مشکلاتی است که در اقتصاد انرژی وجود دارد که با سرمایه گذاری در بخش خصوصی در بخش خصوصی قابل حل است. زمینه تولید البته وزارت نیرو در دولت سیزدهم در این زمینه تلاش هایی انجام داد که پیش بینی می شود در دولت بعدی نیز ادامه یابد.

وی همچنین به موضوع قطعی برق در صنعت فولاد و آسیب های ناشی از آن پرداخت و گفت: آمارهای به دست آمده از طریق انجمن های فولادی و همچنین تشکل های فولادی نشان از عدم سودآوری ایجاد شده در این زمینه دارد که شامل امکان به درآمدهایی که می توان در این زمینه ایجاد کرد و یا حتی امکان صادراتی که از این طریق می شد اشاره کرد.

صالحی تاکید کرد: قطعی برق نه تنها به صنعت فولاد آسیب وارد می کند، بلکه به صنایع مرتبط مانند خودروسازی، ساختمانی و… نیز آسیب وارد می کند. بنابراین می توان گفت که این قطعی برق می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر تولید ناخالص داخلی کشور تأثیر بگذارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.