افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

معماری خلاق؛ مشهورترین معماران ثابت می کنند که رویاها را نمی توان از واقعیت تشخیص داد

  • کد خبر : 303512
معماری خلاق؛  مشهورترین معماران ثابت می کنند که رویاها را نمی توان از واقعیت تشخیص داد

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- معماری مادر هنر است و بدون معماری روح تمدن نداریم. این ایده کاملاً بیانگر تعریف درستی است که زیبایی شناسی در کنار سودمندی و کارکرد سازه ارائه می دهد، به علاوه محیط پیرامونی معماری از نظر زیبایی شناختی زیباتر و در عین حال بسیار کاربردی […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- معماری مادر هنر است و بدون معماری روح تمدن نداریم. این ایده کاملاً بیانگر تعریف درستی است که زیبایی شناسی در کنار سودمندی و کارکرد سازه ارائه می دهد، به علاوه محیط پیرامونی معماری از نظر زیبایی شناختی زیباتر و در عین حال بسیار کاربردی تر خواهد بود.

بدون شک یکی از مهم ترین و جالب ترین ژانرهای هنری در کل دنیای معماری است که علاوه بر زیبایی ساختمان های معماران بسیار کاربردی خواهد بود. معماری فقط یک نمای زیبا از یک سازه نیست. نکته دوم این است که فضاهای بیرونی مانند باغ و پارک طراحی شده است. برای ایجاد زیبایی شناسی منسجم برای یک ساختار معماری، علاوه بر کاربرد، زیبایی بیرونی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نمی توان انکار کرد که زندگی ما به شدت تحت تأثیر معماری است و بر نحوه کار، بازی و زندگی ما تأثیر می گذارد. افراد تأثیرگذار در طول تاریخ معماری عمیقاً بر تمدن و جامعه ما تأثیر گذاشته اند و هر یک سهم متمایز و ماندگاری در این زمینه داشته اند. در اینجا معروف ترین آنها را مرور می کنیم:

تالار کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس اثر فرانک گری

فرانک گری در سال 1929 در کانادا به دنیا آمد و در جوانی به ایالات متحده مهاجرت کرد. سبک او یک سبک بین المللی از اشکال نامتقارن و جسورانه قابل توجه است.

سالن کنسرت-والت-دیزنی-غروب آفتاب-لس-آنجلس-مرکز شهر-کالیفرنیا

او در سال 1997 موزه گوگنهایم را در اسپانیا ساخت که به شکل یک کشتی است، سپس در سال 2003 کار بر روی تالار جهانی والت دیزنی را آغاز کرد که هم خلاقانه و هم شگفت‌انگیز بود.

کتابخانه گیزل در سن دیگو اثر ویلیام پررا

این معمار به خاطر ایده های خلاقانه و جسورانه اش مشهور است. در سال 1909 در شیکاگو متولد شد و سبک او بر اساس عناصر معماری است. طراحی های ویلیام بسیار آینده نگر و معروف هستند و آنچه قابل توجه است این است که او در هالیوود به عنوان یک کارگردان هنری برجسته بود و اسکار بهترین جلوه های ویژه را از آن خود کرد و می توان به معروف ترین سازه های او از جمله کتابخانه Geisel اشاره کرد.

William_Pereira_(1941)_breaking_ground_for_Motion_Picture_Relief_Fund_House

40469858891_ea1a4be37c_b

برج آبی در شیکاگو توسط Jane Gang Architecture

معمار و شهرساز آمریکایی جین گنگ، بنیانگذار استودیوی معماری و طراحی شهری گنگ، واقع در شیکاگو است. پروژه های برنده جوایز پیوند بین طبیعت، محیط ساخته شده و بافت اجتماعی که در آن قرار دارد را بررسی می کنند. این طرح های خلاقانه و سازگار با محیط زیست برنده جوایز شده و در پروژه هایی در سراسر جهان اجرا شده است. معروف ترین آثار او در شیکاگو قرار دارد که تلفیقی از کلاسیک و معاصر در این برج است. در محیط امروزی، معماری سبز و طراحی پایدار اهمیت فزاینده ای دارد.

باند 3

اب



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=303512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.