افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

معرفی 5 سریال معروف ایرانی که ارزش دیدن دارند

  • کد خبر : 110233
معرفی 5 سریال معروف ایرانی که ارزش دیدن دارند

در این مطلب 5 سریال تاریخی و فاخر معرفی شده است که از کودکی شخصیت ها شروع می شود. به گزارش صبح؛ سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی با محوریت دوران کودکی زندگی رهی به ویژه با بازی درخشان علی شادمان با استقبال خوبی روبرو شده است. این شیوه روایت را پیش از این […]

در این مطلب 5 سریال تاریخی و فاخر معرفی شده است که از کودکی شخصیت ها شروع می شود.

به گزارش صبح؛ سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی با محوریت دوران کودکی زندگی رهی به ویژه با بازی درخشان علی شادمان با استقبال خوبی روبرو شده است. این شیوه روایت را پیش از این در سریال های مختلف معروف ایرانی دیده بودیم.

در برخی از آنها شخصیتی غیرواقعی محور در نظر گرفته شده و بخشهای مختلف زندگی او به نوعی با رویدادهای سیاسی هر دوره گره خورده است. به این ترتیب در آثار مورد بحث علاوه بر شکل گیری درام، مروری بر تاریخ نیز شاهد هستیم.

از سوی دیگر آثاری بر اساس بیوگرافی شخصیت های مهم ساخته شده اند که کارگردان از این شیوه روایت برای مرور فصل های مختلف زندگی این شخصیت استفاده کرده است.

در موردی که در ادامه می خوانید به بهانه «سرزمین مادری» مروری داریم بر سریال معروفی که نقطه شروع آن ماجراهای کودکی شخصیت بود و مخاطب با ماجراهای پسری وارد سریال شد.

شاید در فیلم های مختلف چنین روایت هایی داشته باشیم اما در این مورد فقط به این گونه سریال ها پرداخته ایم.

در چشم باد مسعود جعفری جوزانی ۱۳۸۲

سریال «در چشم باد» با محوریت شخصیت بیژن ایرانی وقایع تاریخی سال های 1300، 1320 و 1360 را روایت می کند. ده قسمت اول سریال که درباره جنبش جنگل به رهبری میرزاکوچک خان جنگلی است، به دوران کودکی بیژن در جنگل های شمال می پردازد.

او عضوی از خانواده ای است که درگیر مبارزات سیاسی است. در این ماجراها میرزا حسن ایرانی و مردی تاجیک به نام آقا حسام در خدمت میرزاکوچک خان هستند…

شهریار | کمال تبریزی ۱۳۸۶

کمال تبریزی در سریال شهریار روایت زندگی محمدحسین شهریار را از دوران کودکی این شخصیت آغاز کرد.

در قسمت اول زندگی پدر و مادر محمدحسین و مشکلات آنها برای بچه دار شدن روایت می شود و از قسمت دوم به بعد به دوران کودکی او پرداخته می شود. کودکی شیطان صفت و آماده جواب، اما در عین حال باهوش و علاقه مند به شعر…

زمان می رسد کیانوش عیاری 1386

سریال «روزگار قریب» درباره زندگی محمد قریب، پزشک ایرانی و بنیانگذار طب اطفال در ایران است. کیانوش عیاری در این سریال زندگی دکتر قریب را از سال 1295 همزمان با شروع تحصیلات ابتدایی تا سال 1353 که درگذشت، روایت می کند.

بخش مهمی از ماجراهای سریال به دوران کودکی این پزشک در رابطه با پدرش، حکیم و فرزندان هم سن و سالش برمی گردد. با توجه به اتفاقاتی که در دوران کودکی او رخ می دهد، با شخصیتی به نام لطف علی، شاگرد گیج و شیرین مغز حکیم روستا با بازی حسین پناهی آشنا می شود.

شور پرواز یدالله صمدی 1390

در قسمت اول سریال «شور پرواز» با اتفاقی برای یک محقق زن که در حال تحقیق درباره زندگی شهید عباس بابایی است، آغاز می شود. همسر این زن برای اینکه بفهمد چه کار می‌کرده، فیلم‌ها و دست نوشته‌های او را مرور می‌کند و در واقع با مرور همین موارد است که وارد ماجرای عباس بابایی می‌شویم. دوران کودکی عباس در «پرواز» کوتاه است و از قسمت سوم وارد بزرگسالی او می شویم…

میهن کمال تبریزی ۱۳۹۱

کمال تبریزی پس از «شهریار» به روایت زندگی رهی از روز تولدش در «سرزمین مادری» می پردازد و به تدریج پس از نقل وقایع زندگی او و نشان دادن اوضاع سیاسی کشور در هر دوره، وارد روایت بزرگسالی او می شود.

داستان سریال از شهریور 1320 در روستایی در فلات مرکزی همزمان با بمباران متفقین آغاز می شود. در حالی که همه خانواده ها از این بمباران آسیب دیده اند و خانه و جان و عزیزان خود را از دست داده اند، نوزادی سالم از زیر آوار بیرون می آید و چند روز بعد به همراه مادر بیمارش به تهران می رود…

تاکنون شش قسمت از سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی منتشر شده است و قسمت های هفتم و هشتم از چهارشنبه سوم آبان ماه از طریق تریبون «تلوزیون» منتشر می شود.

منبع: فیلم نیوز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.