افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

معرفی 10 کتاب برتر آمازون در سال گذشته – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 160833
معرفی 10 کتاب برتر آمازون در سال گذشته – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، مدیر تحریریه دپارتمان کتاب آمازون هنگام انتشار فهرست 10 کتاب پرفروش سال 2023 گفت: این فهرست متنوعی است که شامل کتاب های داستانی و غیرداستانی است. رمان های عاشقانه و کتاب های جنایی در مورد قتل. وجه مشترک همه این کتاب ها این است […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، مدیر تحریریه دپارتمان کتاب آمازون هنگام انتشار فهرست 10 کتاب پرفروش سال 2023 گفت: این فهرست متنوعی است که شامل کتاب های داستانی و غیرداستانی است. رمان های عاشقانه و کتاب های جنایی در مورد قتل. وجه مشترک همه این کتاب ها این است که می توانند خواننده را به درون خود بکشانند و تا پایان کتاب رها نکنند.

وی افزود: امسال یک نفر برنده رای جمعی برای کتابی که رتبه اول را به خود اختصاص داده بود.

فهرست مذکور و معرفی مختصر آثار وی به شرح زیر است:

1. «فروشگاه مواد غذایی بهشت ​​و زمین» نوشته جیمز مک براید

کتابی که بلافاصله تبدیل به اثری کلاسیک شد و در زمره رمان های بزرگ آمریکایی قرار گرفت. نویسنده که قبلاً جایزه کتاب سال ملی را برای King Kong the Deacon برنده شده بود، درباره رازهای یک شهر کوچک است. در سال 1972، در پاتستاون، پنسیلوانیا، کارگرانی که در حال حفر خاک بودند، اسکلتی را در پایین یک چاه پیدا کردند. این اسکلت به چه کسی تعلق داشت و چگونه به محله یهودیان فراری و سیاهپوستانی که در حاشیه جامعه زندگی می کردند، ختم شد، محور این رمان است. مک براید شخصیت های مختلفی را در کتاب خود گنجانده است و خواننده احساس می کند بخشی از این محله است. شما امیدها، رویاها و رازهای شخصیت ها را می دانید.

2. «بري بري» اثر آماندا پيترز

داستان کتاب در سال 1962 اتفاق می افتد و یک دختر 4 ساله پس از سفر با خانواده اش از نوا اسکوشیا به مین، هنگام چیدن انواع توت ها ناپدید می شود. برادرش جو که در زمان ناپدید شدنش 6 ساله بود، آخرین فردی است که او را می بیند و چند سال آینده را به فکر آن می گذراند. در مین، دختری به نام نورما در خانه ای ثروتمند با پدری که از نظر عاطفی به او نزدیک نیست و مادری حساس بزرگ می شود. او رویاهایی دارد که برایش مثل خاطرات هستند و دهه ها را صرف کشف آن خاطرات می کند. کتابی غمگین با پایانی امیدوارکننده و شاد.

3. «دزد هنر: داستان واقعی عشق، جنایت و وسواس خطرناک» نوشته مایکل فینکل

این کتاب داستان واقعی یک استاد سرقت فرانسوی به نام استفان برایتوایزر را روایت می کند. او با کمک نامزدش بیش از 200 سرقت از موزه ها و کلیساهای اروپا انجام داد. این کتاب نه تنها داستان دزدی‌های او را بیان می‌کند، بلکه چرا او هرگز سعی نکرد غارت خود را بفروشد و به جای آن گنجینه‌ها را در یک اتاق یک نفره نگه داشته تا بتواند آنها را تحسین کند. این کتاب غیرداستانی که مانند یک رمان خوانده می شود، داستان دیوانه وار مردی است که 2 میلیارد دلار آثار هنری را دزدید و او این کار را به شیوه ای رادیکال انجام داد.

4. «بال چهارم» اثر ربکا یاروس

این یک کتاب فانتزی در مورد ویولت سورنگیل 20 ساله است. او که در دنیای خودش زندگی می‌کند، پس از امتناع از اینکه دراگون ران بعدی باشد، برخلاف میل خود، به کالج جنگ باگیاتیت بر خلاف میل مادرش، که ژنرال فرمانده نخبه است، می‌رود. جایی که او از عقل خود برای مبارزه با افراد دیگر، اژدهاها و رهبران مخفی استفاده می کند. آمازون یک سریال تلویزیونی بر اساس این رمان ساخته است. این کتاب به نوعی «بازی های گرسنگی» آمیخته با «بازی تاج و تخت» است و عنصر مرگ و زندگی که در آن جوانان برای زنده ماندن یکدیگر را می کشند با اژدها و فانتزی دیده می شود.

5. «شاه: یک زندگی» اثر جاناتان ایگ

این کتاب که نامزد جایزه کتاب ملی شده است، بیوگرافی پدر بنیانگذار آمریکای مدرن و اولین اثر مهمی است که به بررسی پرونده های FBI اخیراً از طبقه بندی خارج شده است. ایگ با تحقیق کامل، پرتره ای از مارتین لوتر کینگ به عنوان مردی ترسیم می کند که برای جنبش خود خواستار اعتراضات مسالمت آمیز بود، اما به ندرت با خودش در صلح بود. یونیورسال حقوق این کتاب را خرید که توسط استیون اسپیلبرگ و کارگردانی کریس راک ساخته خواهد شد. کاری که این کتاب انجام می‌دهد این است که نشان می‌دهد او واقعاً چه جور آدمی است: انسانی با نقص‌های انسانی، با برخی نقص‌های انسانی، با ایده‌های رادیکال، و آنچه مسلم است، و تمام اسناد FBI آن را ثابت می‌کند، هوور بانی از اف‌بی‌آی چگونه است. ، او واقعاً دنبالش می شد و چگونه با او قاطی می کرد.

6. «به سلامتی» نوشته ناتان هیل

نویسنده پرفروش، هیل، با رمانی درباره آشتی بازگشته است (که امیدواریم واقعیت بزرگسالی را نیز در خود جای دهد). جک و الیزابت به عنوان دانشجویان کالج در صحنه هنری شیکاگو در دهه 1990 ملاقات می کنند. 20 سال بعد، با فرزندان و خانه ای در کشور، آنها سعی می کنند خود و یکدیگر را بشناسند. آیا آنها می توانند راه خود را برای بازگشت به یکدیگر پیدا کنند یا عشق آنها توسط جاه طلبی های محقق نشده و خانواده های ناکارآمد آسیب می بیند؟ نیمه اول کتاب خواننده را با صدای بلند می خنداند و نیمه دوم او را به گریه می اندازد. این واقعیت که تاریخ و غم زیادی در پشت مردم وجود دارد و اینکه چگونه به جایی که هستند رسیده اند.

7. «پیمان آب» نوشته ابراهیم ورقاز

نویسنده کتاب پرفروش «سنگ بری» با داستانی نسلی بازگشته است. داستان در کرالا واقع در ساحل مالابار در جنوب هند بین سال های 1900 تا 1977 اتفاق می افتد. در مرکز داستان خانواده ای قرار دارد که در آن حداقل یک نفر از هر نسل غرق می شود. در کرالا همه جا آب است. در مرکز خانواده، مادربزرگ به معنای واقعی کلمه مادربزرگ است. زنی 12 ساله در حالی که در سوگ مرگ پدرش است، برای ازدواج با مردی 40 ساله فرستاده می شود. زندگی او سرشار از شادی و پیروزی، سختی ها و زیان ها، ایمان و عشق است. این رمان 700 صفحه ای شخصیت هایش را با ظرافت توصیف می کند و مخاطب هرگز انتظار پایان آن را ندارد.

8. «هالی» اثر استیون کینگ

جدیدترین کتاب استاد ترسناک و تعلیق درباره هالی است، اما هالی فقط یک رمان پلیسی نیست، زیرا شرورها در فصل اول معرفی می‌شوند: رادنی و امیلی هریس دانشگاهیان نیمه بازنشسته سالخورده‌ای هستند که کارهایی را انجام داده‌اند. سال‌ها در زیرزمینشان انجام می‌دهند، این کاملاً جهنمی است. یک تریلر کاملاً عجیب، یک کاوش محکم از شخصیت به عنوان یک چراغ معنوی امید و یادآوری این که چقدر مهم است که آماده دریافت امید در زمان رسیدن آن باشید.

9. «الون ماسک» اثر والتر آیزاکسون

ایزاکسون که زندگی نامه استیو جابز را نوشت که در سال 2015 با بازی مایکل فاسبندر به عنوان بنیانگذار اپل اقتباس شد، با مطالعه عمیق دیگری از یک میلیاردر فناوری بازگشته است. او به مدت 2 سال ماسک را دنبال کرد و به جلسات او رفت، با خانواده، دوستان، همکاران و مخالفانش صحبت کرد و هدف او در این کتاب پاسخ به این سوال است: آیا این شیطان است که ماسک را دائماً به دنبال نوآوری می‌اندازد؟ گفته می شود اقتباسی سینمایی از این کتاب به کارگردانی دارن آرنوفسکی، تهیه کننده «نهنگ» در استودیوی مستقل A24 در دست ساخت است. والتر آیزاکسون یکی از بهترین زندگی نامه نویسان امروزی است. توانایی او در ارائه این غول های صنعت، ظرافت، نبوغ و رفتار متفاوت آنها در آثارش نمایان است. او در این کتاب نیز عملکرد خوبی داشته است.

10. «رحمات کوچک» نوشته دنیس لیهان

در بوستون، در تابستان 1974، در میان موج خشونت ناشی از جداسازی مدارس دولتی شهر، یک نوجوان سفیدپوست ناپدید شد و جسد یک مرد جوان سیاه پوست پیدا شد. در جستجوی ناامیدانه برای دخترش، مادر دختر به مجتمع مسکونی Sootie، یک پروژه ایرلندی-آمریکایی می رسد. در این کتاب، دنیس لیهان لحظه ای از تاریخ را در نظر می گیرد و جنبه ای تخیلی به آن می دهد: مدرسه ای در منطقه بوستون. یک قتل مرموز در مرکز داستان وجود دارد، چیزی که در آمریکا زیاد اتفاق می افتد. وقتی مادر متوجه می شود چه اتفاقی افتاده است، انتقام می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.