افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

معرفی ۱۰ بازی برتر متاورس در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 16774
معرفی ۱۰ بازی برتر متاورس در سال ۲۰۲۳

در بررسی و انتخاب بهترین بازی های متاورس علاوه بر زیبایی دنیای مجازی بازی‌ها، باید روش بازی و نحوه بازیکنان را نیز در نظر گرفت. برای مثال ویژگی‌هایی مثل سیستم‌های باز، اقتصاد بازیکن-محح، ساخت آیتم‌های بازی و مالکیت آن‌ها توسط کاربران و بازارهای آزاد برای بازی‌ها، فاکتورهای تحقیقاتی در بررسی این بازی‌ها هستند. در این […]

در بررسی و انتخاب بهترین بازی های متاورس علاوه بر زیبایی دنیای مجازی بازی‌ها، باید روش بازی و نحوه بازیکنان را نیز در نظر گرفت. برای مثال ویژگی‌هایی مثل سیستم‌های باز، اقتصاد بازیکن-محح، ساخت آیتم‌های بازی و مالکیت آن‌ها توسط کاربران و بازارهای آزاد برای بازی‌ها، فاکتورهای تحقیقاتی در بررسی این بازی‌ها هستند. در این مقاله از میهن بلوکچین قصد داریم ۱۰ بازی برتر متاورس را معرفی کنیم که قرار است در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن عرضه شود.

آشنایی با بازی های برتر متاورس

منبع:watcher.guru

بازی‌های متورس انواع مختلف از ژانرها و مکانیسم‌های گیم‌پلی را شامل می‌شوند. این بازی‌ها پلتفرم‌هایی را می‌سازند که بازیکنان می‌توانند در آن‌ها با انجام مأموریت‌های بازی و ساختن محیط‌های ویژه برای خود، دارایی‌های دیجیتالی کسب کرده و آن‌ها را انجام دهند. فهرست زیر شامل ۱۰ پلتفرم و دنیای بازی برتر در متاورس است که در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی خواهد شد.

توجه: هنوز هیچ کدام از این بازی‌ها به طور کامل منتشر نشده است. اقتصاد کاربر-محور در بازی که ارزش دنیای واقعی را داشته باشد، یک ایده جدید است. هیچ دستورالعملی برای موفقیت وجود ندارد. طبیعتا سرمایه‌گذاری مانند بازی کردن رایگان نیست و خطرهایی که باید از آن‌ها آگاه باشند.

1⃣ هلیکس (HELIX)

بازی هلیکس
منبع: Todaynftnews.com

هلیکس یکی از جدیدترین پلتفرم های بازی Metaverse است که با راه‌اندازی NFT خود با نام Founders Pass، سروصدای زیادی به پا کرد. این توکن بی‌همتا در طول روند تولید خود به‌سرعت به فروش رفت و در طول سه هفته به راه‌اندازی نسخه کامل بازی، قیمت آن ۳ برابر شد.

هولدرهای توکن‌ Founders Pass می‌توانند در شهر پارالل (Parallel City) که یک نسخه مجازی از شهر نیویورک است، آپارتمان بسازند و ماشین اسپرت خریداری کنند. همچنین، هولدرها می‌توانند برای پیشرفت بیشتر پس از راه‌اندازی نسخه کامل بازی، آیتم‌های ویژه‌ای برای خود بسازند.

فروش عمومی زمین‌های این بازی در روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ۱۴۰۱) آغاز شد و ۱۰ هزار قطعه زمین به ‌فروش رفت. در کل ۲۵ هزار قطعه زمین وجود دارد که به صورت یک ساختمان درآمد و هر یک از آن‌ها محل سکونت و پایگاه عملیات یک بازیکن است.

هلیکس یک بازی جهان آزاد یا Open-world است که در آن کاربران می‌توانند به مرور بپردازند، ماموریت‌ها را تکمیل کرده و با افراد جدید ملاقات کنند. برخی از افراد این بازی را نسخه وب ۳ بازی جی‌تی‌ای (GTA) نامیده‌اند که با توجه به پیش‌نمایش بازی، شباهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

2⃣ میراندوس (Mirandus)

بازی Mirandus
منبع: polkastarter.gg

در دنیای مجازی میراندس، بازیکنان کاملا آزادی انتخاب دارند. مثلاً می‌توانند در صحرا سی کنند، دربار پادشاهان باید خدمت کنند یا یک فروشگاه در یکی از قلعه‌های بزرگ سرزمین بازی داشته باشند. تنها جنگجویان، صنعت‌گران و کاوشگران بسیار ماهر اجازه ورود به این سرزمین را دارند و می‌توانند در نقش نمونه‌هایی که قدرت‌های ویژه‌ای دارند ظاهر شوند و اسرار این دنیای به‌فرد را کشف کنند.

عاملیت اصلی گیم‌پلی میراندوس مالکیت‌های درون بازی مثل سند زمین است که بازیکنان می‌توانند با این اسناد قسمت‌هایی از سرزمین‌های دست‌نخورده را صاحب شوند و دارایی‌های خود را گسترش دهند. این دارایی‌ها و ملک‌ها ممکن است از مزارع کوچک تا شهرهای بزرگ را شامل شوند.

کاوش در جهان Mirandus خطرات زیادی دارد. اما هزینه های آن نیز بسیار است. کاربران می‌توانند ماده افسانه‌ای Materium را که یک جادوی قدرتمند به دست بیاورند و از آن برای طلسم کردن، ساختن آیتم‌های کمیاب و حتی زنده کردن دوباره قهرمانان استفاده کنند، می‌کنند.

3⃣ ایلوویوم (Illuvium)

بازی ایلوویوم
منبع: sandboxgaming.de

ایلوویوم یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی است که توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (دائو) به نام Illuvium DAO بر تخت بلوک چین اتریوم ساخته شده است. این بازی در ژانویه ۲۰۲۱ معرفی شد و خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های متاورس تبدیل شد.

ایلوویوم بازی جهان ‌باز سه‌بعدی است که بر روی پروتکل قابل قبول‌پذیری Immutable X ساخته شده است و بازیکنان می‌توانند محیط بازی را کاوش کنند و به آن شکل دهند. هدف اصلی بازی جستجو و تسخیر موجودات منحصربه‌فردی به نام Illuvial است که بعدها می‌توان از آن‌ها برای جنگ با بازیکنان دیگر استفاده کرد. بازیکنان با مبارزه و پیروزی در جنگ‌ها، پاداش می‌گیرند.

این بازی در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد و نام آن Overworld است. بازیکنان می‌توانند در سایت ایلوویوم ثبت نام کرده و بازی را شروع کنند. Illuvium Zero نسخه دیگری از این بازی است که در آن پایه‌سازی، منابع و طراحی نقشه است.

4⃣ استار اطلس (اطلس ستارگان)

بازی ستاره اطلس
منبع: coinmarketcap.com

استار اطلس یک دنیای مجازی است که داستان آن در سال ۲۶۲۰ اتفاق می‌افتد و ۳ فرقه بر سر منابع، قلمرو و سلطه سیاسی باهم می‌جنگند. ۳ فرقه این بازی MUD Territory (تحت مدیریت انسان‌ها)، ONI Region (ائتلاف نژادهای فضایی) و Ustur Sector (تحت فرمان ربات‌های انسان‌نمای هوشمند) هستند.

به‌عنوان شهروند یکی از ۳ فرقه بازی استار اطلس، می‌تواند در نتیجه جنگ بین کهکشان‌ها اثر بگذارد و در ازای مشارکت خود را دریافت کنید. در این بازی می‌توان سرزمین بخرید، منابع استخراج کنید، توکن‌ها را به دست بیاورید و اکوسیستم بین‌کهکشانی را کنترل کنید.

5⃣ امبر سورد (شمشیر اخگر)

بازی Ember Sword
منبع: polkastarter.gg

امبر سورد یک بازی چندنفره آنلاین نقش‌آفرینی (MMORPG) است که توسط استودیوی بازی‌سازی So Couch Studios ساخته شده است. داستان این بازی در یک دنیای فانتزی به نام Pangea اتفاق می‌افتد که در واقع «سرزمین ماجراجویی و کاوش بی‌پایان» است. بازیکنان در این بازی می‌توانند با هیولاها بجنگند، با بازرگانان تجارت کنند، آیتم بسازند و یک جامعه بر پا کنند.

دارایی‌های این بازی در پلتفرم Immutable X موجود هستند و بازیکنان می‌توانند آیتم‌های دیجیتالی به‌فردی مانند دارایی‌های داخلی بازی، شمشیرها و توکن‌ها را بخرند و کنند. تست فاز پیش-آلفا در سال ۲۰۲۲ انجام شده و آلفا نیز در سال ۲۰۲۳ و در شهر پایتخت بازی یعنی Solarwood آغاز خواهد شد.

6⃣ فانتوم گلکسیز (فانتوم کهکشان ها)

بازی فانتوم کهکشان ها
منبع: amazonaws.com

فانتوم گلکسیز یک بازی نقش‌آفرینی اکشن و سوم شخص است که گیم‌پلی سنتی سه‌بعدی را با فناوری بلوک چینی ترکیب می‌کند. به این ترتیب بازیکنان می‌توانند دارایی‌های داخلی بازی را به دست آورند و آن‌ها را مدیریت کنند. این دارایی‌ها می‌توانند شامل هر چیزی باشند؛ از ماشین آلات و تجهیزات گرفته تا آواتارها و توکن های داخل بازی.

کیفیت بالای گیم‌پلی، حاکمیت داخلی بازیکن-محور و مالکیت واقعی دارایی‌های بازی، از ویژگی‌های بازی Phantom Galaxies هستند. تمام این قابلیت‌ها به‌کمک فناوری نسل سوم وب و توکن حاکمیتی ASTRAFER ممکن است.

7⃣تریورس (Treeverse)

بازی Treever.39s
منبع: nftnewspro.com

تری ورس یک بازی چندنفره آنلاین (MMO) برای موبایل است که به بازیکنانی امکان می دهد یک دنیای بزرگ و آزاد را کشف کنند. این بازی از قابلیت‌های اجتماعی است و گیم‌پلی آنلاین مشترک است. می‌توان با استفاده از انرژی در بازی، برای خود سلاح ساخت، آن‌ها را شخصی‌سازی کرد و در مبارزه با غول‌های قدرتمند خود را به چالش بکشد.

قاره Arboros در این بازی، از گنج‌ها و منابع فراوانی است که می‌توان با سخت‌کوشی و تلاش آن‌ها را به دست بیاورید. بازی تری ورس را چه با دوستانتان بازی کنید و چه تنها، همیشه در آن چیزهای جدید و هیجان انگیزی برای کشف وجود دارد.

می‌توانید در دنیای بازی بگردید، ماموریت‌های بازی را انجام دهید، برای خود خانه و آیتم بسازید و با رقیبان مبارزه کنید. دارای‌های داخلی بازی شامل دو CC0 NFT به نام‌های Nftree (قطعه‌های زمین) و Timeless (شخصیت‌های انیمه‌های) هستند. نسخه Treeverse Pre-Alpha در روز ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ (۸ آذر ۱۴۰۱) معرفی شد. در حال حاضر اپلیکیشن‌ها بسته‌شده‌اند و نسخه آلفا به‌زودی منتشر خواهد شد.

8⃣ بیگ تایم (بیگ تایم)

بازی Big Time
منبع: ghacks.net

بیگ تایم یک بازی چندنفره نقش‌آفرینی و اکشن است که شما را به یک سفر جالب در زمان و فضای می‌برد. در این سفر با دشمنان مبارزه می‌کنید و توکن‌های دیجیتال کمیاب را به دست می‌آورید. ویژگی‌هایی مثل جنگ‌های سریع، محیط‌های بی‌انتها و ماجراهای جالب باعث می‌شوند که همیشه در این بازی‌های موجود برای کشف کردن وجود داشته باشد.

می‌توان با استفاده از آیتم‌ها و توکن‌های داخلی بازی، کلکسیو‌ن‌های دیجیتال بسازید و با دوستانتان به اشتراک گذاشت. بهترین بازی بیگ تایم رایگان بودن آن است. بنابراین هر زمانی که دلتان بخواهد می‌توانید مستقیماً بازی‌ها و ماجراجویی را شروع کنید.

تیم بیگ تایم به‌طور مرتب به‌روزرسانی‌های جدید در مورد توسعه‌ها، جوایز اهدایی و رویدادهای مهم را به جامعه اطلاع‌رسانی می‌کند. در رویداد کریسمس ۲۰۲۲ «فروش فوق‌العاده جعبه‌های جایزه» برگزار شد و در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ (۴ آذر) تیم بازی Big Time برنامه‌های داخلی برای اقتصاد داخل بازی منتشر کرد.

9⃣ لایف بیاند (زندگی فراتر)

بازی Life Beyond
منبع: polkastarter.gg

لایف بیان یک بازی آنلاین در زمان آینده است که در آن بازیکنان می‌توانند جامعه دلخواه خود را تشکیل دهند. بازی Life Beyond یکی از اولین بازی‌های نوع خود است که با به‌کارگیری وب ۳ و فناوری بلوک‌چین، مالکیت حقیقی دارای دیجیتال‌های دیجیتال و کنترل‌کننده و جوامع درون بازی را به‌کارگیری اقتصاد می‌کند.

لایف بیان یک بازی پیوسته و پیوسته (Persistent) است. یعنی حتی وقتی بازیکن آنلاین نیست گیم‌پلی بازی پیش می‌رود و کامل می‌شود. بازیکنان و اختیار دارند که جنبه‌های آزادی مثبت یا منفی جامعه واقعی انسانی را منعکس کنند. این بازی ترکیببه‌فردی از گیم‌پلی و فرصت‌های کسب درآمد است.

آیتم کلکسیونی Agent Zero Jacket در این بازی، حمایت شما را از بازی نشان می دهد. Zero Jacket اولین قطعه از مجموعه کامل Agent Zero است. بازیکنانی که این لباس را به دست بیاورند، می‌گیرند و اولین داوطلبان ماجراجویی در سیاره دولوس خواهند بود.

🔟 کریدلز (Cradles: Origin of Species)

بازی Cradles
منبع: aliyuncs.com

کریدلز یک بازی متاورس انقلابی است که با شبیه‌سازی قوانین زمان و فیزیک، یک دنیای مجازی زنده ایجاد کرده است. این دنیای مثل دنیای واقعی پیشرفت می‌کند و می‌یابد. این بازی، اولین بازی تایم لپس است که با استفاده از فناوری بلوک چین امکان فعالیت NFTهای ماژولار را برای بازیکنان می‌کند. NFTهای ماژولار قابل اصلاح و ترکیب هستند.

Cradles یک بازی جهان ‌باز است که تجربه بازی عالی و فرصت‌های کسب درآمد جالبی را برای بازیکنان می‌کند. برای ورود به بازی، بازیکنان باید ماهانه یک کارت بازی را خریداری کنند.

زمان، مهم و اصلی در بازی کریلدز است و نیرومندی است که می‌توان ارزش‌ها را خلق کرد، آزمایش کرد و از بین برد. ماموریت بازیکنان این است که جهان را از ویرانی و فلاکت نجات دهنده. کریدلز هنوز راه‌اندازی نشده است و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ شروع به کار کند. از طریق NFT‌های Dragontar بر بستر BNB Chain می‌توانید در جامعه کاربری این بازی را انجام دهید.

جمع بندی

دنیای متورس، یک دنیای مجازی بسیار جذاب است که هر روز به قابلیت‌ها و شگفتی‌های آن اضافه می‌شود. از زمان راه‌اندازی Metaverse، پلتفرم‌های مختلف بازی‌ها به این دنیای هیجان‌انگیز وارد شده‌اند و این فرصت را به وجود آورده‌اند که گیمرها و بازیکنان در کنار بازی و تفریح، درآمد واقعی کسب می‌کنند. در این مقاله، ۱۰ دنیای بازی برتر در متاورس را معرفی کنیم که در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود و احتمالاً علاقه‌مندی‌ها و بازی‌ها را به خود جلب می‌کنند. شما با کدامیک از این بازی‌ها آشنایی دارید؟ آیا از بازی های متورسی درآمد کسب کرده اید؟ به نظرتان این بازی‌ها، مخاطبان را می‌فهمند بازی های بلوکچینی راضی کنند؟

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-16 19:31:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.