افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

معرفی چهار مقام ارشد ایرانی توسط ارتش اسرائیل – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 242023
معرفی چهار مقام ارشد ایرانی توسط ارتش اسرائیل – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

آژانس خبری مهر _ خوشه فرهنگ و ادبیات: سردار سرتیپ سید محمد حسین زاده حجازی در سال 1335 در اصفهان متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه دوره فوق لیسانس خود را در تهران گذراند. حجازی دانشجوی دکتری دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه […]

آژانس خبری مهر _ خوشه فرهنگ و ادبیات: سردار سرتیپ سید محمد حسین زاده حجازی در سال 1335 در اصفهان متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه دوره فوق لیسانس خود را در تهران گذراند. حجازی دانشجوی دکتری دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین است.به) پذیرش در دانشکده عالی دفاع، پایگاه هایی را برای حضور او در سپاه ایجاد کرد. لذا از همان روزهای انقلاب و تشکیل بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان عضوی فعال خدمات خود را آغاز کرد. سردار حجازی در کنار کار، به امور علمی و آموزشی نیز پرداخت. با شروع تهاجم به کردستان و آذربایجان غربی سردار حجازی هم همینطور. رفقای او وی برای حفاظت از مردم آن مناطق با همکاری سایر اعضای سپاه و بسیج به مناطق ناآرام رفت تا منطقه را از وجود اشرار پاکسازی کند.

مسئولیت های اجرایی سردار حجازی

سردار حجازی 40 سال سابقه پاسداری از مرزهای داخلی کشور را داشت. مسئول اعزام نیرو به جبهه های جنوب، مسئول قرارگاه سپاه ناحیه دو کشور، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه های میانه و غرب، جانشین فرمانده از ناحیه چهار قرارگاه قدس سپاه تا پایان دوران دفاع مقدس، معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج، معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل سپاه و فرماندهی قرارگاه ثارالله از جمله فعالیت های اجرایی است که سردار حجازی عهده دار آن بوده است.

در حکمی که در سال 1386 توسط آیت الله خامنه ای صادر شد آه تو رهبر انقلاب اسلامی در حکمی وی را به سمت جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند. وی گفت: بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده ایشان، ایشان را به سمت جانشین فرمانده کل سپاه منصوب می کنم و انتظار می رود ایشان در این راستا عمل کنند. جدیت و تلاش لازم در اجرای ماموریت های محوله با نظر فرمانده کل سپاه.

محمد حجازی در سال ۱۳۸۵ با حکم مقام معظم رهبری به سمت رئیس ستاد مشترک سپاه منصوب شد. کمتر از یک سال بعد سرتیپ حجازی فرمانده کل سپاه شد. در آن زمان محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه بود. در تیرماه ۱۳۸۶ سردار حجازی جانشین فرمانده سپاه با حفظ سمت به عنوان فرمانده قرارگاه ثارالله منصوب شد. وی همچنین مسئول حوزه فعالیت های قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و تامین امنیت تهران بود. همچنین سردار حسین زاده حجازی از سال 1387 معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح بود و سردار حجازی مسئولیت سپاه لبنان و همکاری های زیادی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.

تحریم سردار حجازی توسط اتحادیه اروپا

پس از تصویب قانون تحریم های ایران در سنای آمریکا، اتحادیه اروپا نیز فهرست جدیدی از افراد و موسسات تحریم شده در ایران را که گفته می شود در فعالیت های هسته ای و موشکی دست دارند، اعلام کرد. اتحادیه اروپا نام چند شخص حقیقی و حقوقی را در ارتباط با «تحریم» فهرست می کند. سلام موشک های بالستیک و عدم اشاعه هسته ای آه توایران بر اساس اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال و به روز شد. این تحریم ها بر اساس توافق هسته ای برجام بود، پس از امضا و اجرای این توافق نباید تحریم جدیدی علیه ایران اعمال می شد و همه تحریم های قبلی باید لغو می شد. و شرکت هایی در ایران این کار را انجام داده اند.

اتحادیه اروپا در تصمیم 27 مهر 1390، 29 مقام ایرانی از جمله محمد حجازی و کلیه دارایی های احتمالی آنها را با توجه به اینکه در تجاوز گسترده و جدی نقش داشتند، از ورود به کشورهای اتحادیه اروپا منع کرد. حقوق شهروندان ایرانی در اروپا ممنوع است. اتحادیه اروپا اعلام کرد که در واقع همه افرادی که در فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، عملاً در امور نظامی کشور مشارکت دارند. البته باید گفت اگرچه تحریم‌های جدیدی بر اساس برجام علیه کشور اعمال نشد، اما روند تحریم افراد و شرکت‌های ایرانی در غرب ادامه دارد.

ادعای پوچ رژیم صهیونیستی درباره سردار حجازی

چابکی ساختار سپاه قدس باعث شده است که عملکرد این نیرو در سال های اخیر مورد تحسین طرف های مختلف قرار گیرد، به اعتراف صهیونیست ها در حالی که ائتلاف بیش از 40 کشور با وجود برخورداری از منابع و امکانات عظیم نتوانستند جلوی داعش را بگیرند. لشکرکشی های سپاه قدس و فرماندهی آن نه تنها به شکست های متعدد داعش منجر شده است، بلکه منطقه و جهان به نقش برتر و موثر ایران نیز پی برده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ 7 شهریور 1398 هویت چهار مقام ارشد ایرانی و لبنانی را که در پروژه «تولید موشک هدایت شونده دقیق» در لبنان مشارکت داشتند، اعلام کرد. به گفته سرهنگ جاناتان کنریکومحمد حجازی سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل یکی از این چهار نفر بود. البته به گفته مقامات ایرانی این سخنان بیهوده و واهی بیش نیست. در همان روزهای حضور سردار حجازی در نیروی قدس سپاه در سریال ضد ایرانی میهنیکی از شخصیت ها به نام مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی شده و اقدامات تروریستی زیادی در خارج از ایران به وی نسبت داده می شود.

هالیوود در دهه های اخیر به دنبال بازنمایی هایی علیه کشورمان و در واقع تخریب شخصیت ها و بازنمایی منفی برخی مقامات و فرماندهان ایرانی مانند سردار حجازی بوده است که احتمالاً مسئولیت بزرگی را در کشور به دوش می کشند. یکی از کارکردها و وظایف هالیوود و رسانه های آمریکایی است.

سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه

سپاه قدس را می توان بازوی اجرایی قدرتمند در عرصه سیاست خارجی دانست که با هماهنگی نهادها z این شورا همانند شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه نقش عملی خود را در اجرای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند. ذکر این نکته ضروری است که اقدامات سپاه قدس به عملیات مستقیم نظامی و میدانی محدود نمی شود، بلکه شامل آموزش، سازماندهی، توجیه، انتقال تجربیات و پشتیبانی از گروه های بومی همسو در مناطق مختلف است که حزب الله می لبنان در آن فعالیت می کند. موفق از گروه های جهادی و مدرسه ای یاد کرد که امروزه به یکی از تاثیرگذارترین گروه ها در منطقه تبدیل شده اند. سردار حجازی در 9 ژانویه 2018 با حکم حسین سلامی فرمانده کل سپاه، فرماندهی نیروی قدس سپاه را بر عهده گرفت. همچنین امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار محسن رضایی و تنی چند از جانشین فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان و جانشین فرماندهان سپاه و ارتش و خانواده فرمانده معظم کل قوا حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حاج قاسم سلیمانی. حاضر در این مراسم

شاهد

سرانجام پس از سالها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، این سردار سرافراز و جانباز بزرگ در نهم فروردین ماه سال 1400 بر اثر عارضه قلبی به شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.