افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
10

معرفی مقاوم ترین ماهی آکواریوم توسط مرجان دریایی

  • کد خبر : 36115
معرفی مقاوم ترین ماهی آکواریوم توسط مرجان دریایی
معرفی مقاوم ترین ماهی آکواریوم توسط مرجان دریایی

معرفی مقاوم ترین ماهی آکواریوم توسط مرجان دریایی

مقاوم ترین ماهی آکواریوم : قطعا شما با انتخاب یک ماهی زیبا و مناسب می‌توانید آکواریوم دلخواه خود را آنگونه که دوست دارید، رقم بزنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ماهی که برای خرید انتخاب می‌شود باید در برابر یک سری عوامل خارجی از خود مقاومت نشان دهد. به‌ عنوان مثال ماهی‌هایی که در برابر تغییرات دمایی مقاومت بیشتری دارند یا ماهی‌هایی که نوسانات نوری نمی‌تواند تاثیری بر روی سلامت آن‌ها بگذارد، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

به‌ همین دلیل افراد زیادی به‌ دنبال خرید مقاوم‌ترین ماهی‌های آکواریومی هستند. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی چندین مورد از این ماهی‌های مقاوم بپردازیم. بنابراین اگر دوست دارید معلومات خود را در این باره افزایش دهید، تا پایان همراه ما باشید.

مقاوم ترین ماهی آکواریوم

هنگام خرید آکواریوم یکی از مهم‌ترین مسائلی که دغدغه مشتریان است، انتخاب ماهی می‌باشد در ادامه چند نمونه ماهی مقاوم آکواریوم به شما معرفی میشود:

مقاوم ترین ماهی گیاه خوار آکواریوم

از جمله ماهی های گیاه خوار مقاوم میتوان به ماهی های زیر اشاره کرد

  • ماهی دیسکس

  • زبرا دانیو

  • دم شمشیری

  • ماهی فایتر

  • ماهی کوی

منظور از ماهی‌های گیاه‌خوار دسته‌ای از ماهی‌های زیبایی هستند که از گیاه به‌ عنوان منبعی برای تغذیه استفاده می‌کنند. این ماهی‌ها بیشتر در آکواریوم‌های پلنت زندگی می‌کنند، چرا که در این آکواریوم‌ها دسترسی به گیاهان طبیعی برای این موجودات آبزی بسیار راحت‌تر و ساده‌تر است.

قطعا تعداد ماهی‌های مقاوم آکواریومی که از گیاه به‌عنوان تغذیه استفاده می‌کنند و در برابر تغییرات شرایط مقاوم هستند و کم‌تر دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند، بسیار زیاد است. یکی از این ماهی‌ها که از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است ماهی دیسکس است.

ماهی دیسکس

همان‌ گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد دیسکس یکی از مقاوم‌ترین ماهی‌های آکواریومی است که هر فرد برای نگهداری در محیط آکواریوم خود می‌تواند تهیه کند. این ماهی زیبا که از رنگ‌بندی متنوعی برخوردار است بیشتر به این دلیل که هم از گیاه و هم از گوشت به‌ عنوان غذا استفاده می‌کند مورد توجه قرار گرفته است.

ماهی دیسکس

ماهی فایتر

ماهی فایتر یا betta fish یا ماهی جنگجو یکی از ماهی‌های بسیار زیبا و دوست داشتنی که برای نگهداری در آکواریوم گزینه مناسبی هستند. این ماهی‌های بسیار دوست داشتنی دارای رنگ بندی مختلفی هستند‌. اما نوع آبی و قرمز رنگ آن طرفداران بسیار بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.‌

از انواع این ماهی میتوان به

  1. ماهی فایتر اژدها

  2. ماهی فایتر کندی

  3. ماهی فایتر پروانه‌ای اشاره کرد

مقاوم‌ترین ماهی گوشتخوار آکواریوم

از جمله ماهی های گوشت خوار مقاوم میتوان به ماهی های زیر اشاره کرد.

ماهی اسکار

ماهی آروانا

ماهی فلاور

ماهی پرت

ماهی سیچیلاید

جالب است بدانید که تعداد ماهیهای گوشتخواری که در برابر تغییرات محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند، بسیار زیادتر از ماهی‌های گیاه‌خوار است.

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین ماهی‌های گوشتخوار مقاوم خواهیم پرداخت.

اگر در آکواریوم خود از ماهی‌های گوشتخوار نگهداری می‌کنید اضافه کردن این چند ماهی به آکواریوم‌تان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

اُسکار

اُسکار یک ماهی بسیار زیبا است که در آب شیرین زندگی می‌کند و به دلیل داشتن ظاهری متفاوت بسیار مشهور شده است. این ماهی‌های باهوش خلق و خوی متوسطی دارند. به این معنی که نه زیاد صبور هستند و نه زیاد وحشی.

این ماهی قوی جثه که از اندازه متوسطی برخوردار است مقاومت بسیاری در برابر عوامل مختلف نشان می‌دهد. به همین دلیل نیز به عنوان یکی از بهترین ماهی‌های مقاوم آکواریومی از آن یاد می‌شود.

شاید برای شما کمی عجیب باشد اما باید بدانید که این ماهی‌ها بسیار سخت جان هستند و در برابر بسیاری از عوامل محیطی سخت کمترین تغییراتی نیز از خود نشان نمی‌دهند. به‌ همین دلیل است که از عمر نسبتا طولانی‌تری نسبت‌ به سایر ماهی‌های ضعیف‌تر برخوردارند. بنابراین اگر به‌ دنبال خرید یک ماهی آکواریومی سخت جون هستید که برای مدت‌ زمانی طولانی زنده بماند این ماهی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

ماهی آروانا

ماهی آروانا یکی از بزرگ‌ترین ماهی‌های آکواریومی است که در آب شیرین زندگی می‌کند. این ماهی‌ها به دلیل کمیاب بودن از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند. به‌ همین دلیل برای خریداری آن‌ها نیاز است هزینه بالایی صرف شود. در بسیاری از کشورها تصور می‌شود که این ماهی می‌تواند بسیار خوش‌ یوم باشد و برای فردی که از آن نگهداری می‌کند خوش‌شانسی و موفقیت بیاورد. همین موضوع باعث شده‌ است تا تقاضا برای خرید و نگهداری از این ماهی در آکواریوم‌های بزرگ زیاد باشد.

جالب است بدانید که این ماهی به‌ قدری مقاوم است که در برابر بسیاری از تغییرات شدید می‌تواند زنده بماند.

ماهی آروانا

ماهی فلاور

ماهی فلاور یکی از زیباترین ماهی‌های گوشتخوار آکواریومی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های ظاهری برجسته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نگهداری از این ماهی در آکواریوم می‌تواند زیبایی خاصی به محیط بخشد.

این ماهی‌ها در رنگ‌بندی‌های مختلف دیده می‌شوند و قادرند تا در برابر بسیاری از عوامل از خود مقاومت نشان دهند. همین موضوع باعث می‌شود تا این ماهی‌ها عمر طولانی تری را نسبت‌ به سایر جانداران آبزی تجربه کنند.

ماهی پرت

ماهی پرت هم یکی دیگر از گونه های سیچیلاید است که طرفداران زیادی دارد . این ماهی به نام طوطی ماهی هم شناخت می شود . این ماهی تا حد زیادی صلح جو است اما در زمان تخم گذاری تا حدودی قلمرو طلب می شوند . این ماهیان گوشت خوار هستند و حداقل در روز نیاز به دوبار غذادهی دارد .

جمع بندی

در این مقاله اطلاعات کلی در رابطه با مقاوم‌ترین ماهی‌های آکواریومی در اختیار شما قرار دادیم و چندین مورد از این ماهی‌های زیبا و دوست‌داشتنی را معرفی کردیم. حالا نوبت تصمیم‌گیری است. شما می‌توانید با توجه به سایر ماهی‌هایی که در آکواریوم‌تان زندگی می‌کنند، تصمیم بگیرید کدام یک از این ماهی‌های نام‌برده برای شما گزینه بهتری است؟ به‌عنوان مثال اگر از ماهی‌های گوشت‌خوار و جنگی در آکواریوم خود نگهداری می‌کنید، توصیه می‌شود به‌ هیچ‌ عنوان به فکر نگهداری از ماهی‌های آرام و صبور در کنار سایر ماهی‌های خود نباشید. چرا که چنین موضوعی می‌تواند بسیار برای شما چالش‌برانگیز شود.

همچنین شما میتوانید برای خرید ماهی آکواریوم مقاوم از یک مجموعه متخصص مشاوره بگیرید. مجموعه مرجان دریایی یکی از مجموعه های معتبر در زمینه آکواریوم و فروش ماهی آکواریومی است که میتواند شما را در راه اندازی و خرید ماهی آکواریومی راهنمایی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=36115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.