افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

معرفی مسن ترین زوج جشنواره / کدام بازیگران شیمی شعیبی را گرد هم می آورند – خبرگزاری بیشتر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 189372
معرفی مسن ترین زوج جشنواره / کدام بازیگران شیمی شعیبی را گرد هم می آورند – خبرگزاری بیشتر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز شعیبی کارگردان سینمای ایران دو سال پس از نمایش فیلم «بی تاریخ» در جشنواره فیلم فجر با فیلم دیگری به این مراسم آمد. اثری که گفته می شود با حضور یک زوج هنری پیشکسوت به عنوان بازیگران اصلی تولید شده است. شعیبی که حدود 10 سال است در کارنامه اش […]

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز شعیبی کارگردان سینمای ایران دو سال پس از نمایش فیلم «بی تاریخ» در جشنواره فیلم فجر با فیلم دیگری به این مراسم آمد. اثری که گفته می شود با حضور یک زوج هنری پیشکسوت به عنوان بازیگران اصلی تولید شده است. شعیبی که حدود 10 سال است در کارنامه اش بوده است سینمای اواو زوج های مختلفی از بازیگران را برای کارهایش انتخاب کرده که حالا طولانی ترین زوج کارنامه سینمایی اش را دارد خاکستر، پا به دهه 42 فجر می گذارد. به مناسبت نمایش فیلم جدید این کارگردان در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به بررسی زوج بازیگران آثار بهروز شعیبی می پردازیم.

بازوی باز: قدیمی ترین زن و شوهر

ما هنوز «آغوش باز» را ندیده ایم و از کیفیت این فیلم از نظر ارائه بازیگران و خلاصه داستان باخبریم، اما شعیبی حداقل در انتخاب زوج اصلی تفاوت فاحشی با این فیلم داشت. فیلم ها و سریال های دیگران او سهم برومند و مهدی هاشمی به عنوان هنرمندان پیشکسوت با چندین دهه سابقه فعالیت هنری زوج اصلی این فیلم هستند که در شرایط عادی نقش اصلی را ندارند اما برای این دوران اساساً هیچ نقشی در سینمای ایران وجود ندارد. حالا باید ببینیم قدیمی ترین داوران جشنواره فیلم فجر متوجه زوج فیلمی بهروز شعیبی در «آقوش باز» و ترانه مضمون آن خواهند شد.

پیاده روی: سفرهای زوج و فرد قابل قبول

جدیدترین اثر پیش بینی شده بهروز شعیبی که بسیاری آن را پخته ترین فیلم او می دانند، اثری شخص محور است، البته در برخی قسمت ها شاهد حضور 2 شخصیت اصلی به صورت زوج در کنار هم هستیم. پگاه آهنگرانی که به طور غیرمنتظره ای بازیگر نقش اول فیلم شعیبی شد، پس از مدت ها کم کاری شایسته تقدیر از این اثر است. ارائه کرد و مصطفی کمانی، شریک زندگی او که نقشی کوتاه و مکمل در این فیلم داشت، ترکیبی مناسب با آخاناری ساختند که اگرچه خیره کننده نبود، اما رضایت مخاطب را جلب کرد. زیرا چیزی که «سین سیتا» را تماشایی کرد، روحیه دادن کل فیلم در مورد سفر درونی شخصیت اصلی بود، نه در مورد به هم رسیدن دو بازیگر مشهور به عنوان یک زوج.

روز شورش: فیلمنامه و زوج کم و کم

روی کاغذ بیشترین سازگاری را در بین زوج های بهروز شعیبی، بابک حمیدیان و لیلا زارع، زوج فیلم/سریال «روز بلوا» داشتند. سانوسالی ظاهر برابر و مناسب. اگرچه هر دو بازیگر تلاش زیادی کردند. ارائه کاراکترها در بهترین حالت ممکن نمایش داده شدند اما درام نمایش نسبت به کارهای قبلی و بعدی بهروز شعیبی که بر اساس فیلمنامه ساخته شده اند کمتر تاثیرگذار بود. کم و کم پیش آمد. البته زارع در میانه «روز شورش» که بخشی از شخصیت پردازی اوست، غایب یا منفعل است و به همین دلیل زوج در این قطعه علیرغم سازگاری، حضور پررنگی در کنار یکدیگر ندارند. .

گلشیفته: بازگشت سیامک انصاری به کمدی نتیجه داد

از بین تمامی آثار بهروز شعیبی نام مستعار تاسف بارترین کار را می توان به «گلشیفته» سپرد. اگرچه او در این سریال از حضور مهناز افشار ستاره سینمای ایران پس از چندین سال در نقشی طنز با چهره و پوششی متفاوت بهره برد، اما انتخابش چندان جواب نداد و عمدتا این سیامک انصاری بود که توانست تماشاگر را بخنداند. . آنها که پیش از این در «دعوت» حاتمی کیا همبازی بودند، این بار نقش های متفاوتی را ایفا کردند. در نهایت مخاطبان زوج انصاری و افشار را در سریال گلشیفته پذیرفتند تا این اثر حداقل از منظر زوج بازیگر اصلی ضعیف نباشد.

دارکوب: دو جفت یا مثلث؟

فیلم «چواربر» در واقع دو زوج دارد که فصل مشترک آنها امین حیایی، مهناز افشار و سارا بهرامی است که هر کدام در قسمت هایی از اثر زوج حیایی هستند، با این تفاوت که بهرامی باید عشقی پنهان را به تصویر بکشد. افشار باید نماینده یک عشق باز باشد. البته کار بهرامی دشوارتر است و شاید به همین دلیل است که او سزاوارتر دریافت سیمرغ است، اما نباید از هنر حیا که به مدد چهره پردازی و فن بیان مناسب نقش روزبه را ایفا می کند غافل شد. . ارائه به طوری که 2 جفت کامل شود.

معرفی مسن ترین زوج در جشنواره / کیمیایی که بازیگران شعیبی با آن برخورد می کنند

سیانور: التهاب دو نفره آمیخته با سیاست

پدرام شریفی پیش از بازی در فیلم سیانور در سریال «سرزمین کهن» یا «سرزمین مادری» ایفای نقش می کرد اما این سریال پخش نشد و او با بازی در سیانور هنوز به شهرت نرسیده بود اما اکران عمومی . فیلمش بعد از اکران بود، «بادیگارد» را خورد تا شخصیتش برای عموم کم و بیش تکراری شود. سربازی جوان و خوش تیپ که البته در چهره و رفتارش نوعی نادانی و شوخ طبعی دارد. ترکیب او با هانیه طوسلی به عنوان یک فرد مورد علاقه با تجربه بیشتر در سیاست و جنگ چریکی کارساز بود. از آنجایی که قرار بود شریفی بیشتر یک آدم باشد، طوسلی راه سختی برای رشد شخصیت داشت و با افتخار از آزمون بیرون آمد. تورم در برخی از سکانس های دو نفره او در «سیانور» قابل توجه است.

اکران: حضور سارا بهرامی

برای اولین بار سارا بهرامی و حامد کمیلی در سریال «پروانه» با هم جفت شدند که پس از آن شعیبی در «پرده نشین» نیز از این جفت استفاده کرد. بعدها در فیلم های «ایتالیا ایتالیا» و «جمشیدیه» نقش یک زوج را بازی کردند.

معرفی مسن ترین زوج در جشنواره / کیمیایی که بازیگران شعیبی با آن برخورد می کنند

اما در داستان با محوریت زنی تنها با بازی ویشکا آسایش، زوج سریال حامد کمیلی و سارا بهرامی بودند و با وجود تاثیرگذاری هر دو نقش، اما به دلیل حضور شخصیت ها خیلی ها، صحنه های 2 نفره شان زیاد نبود. کمیلی در «پرده بان» توانست قالیچه اش را به صورت حداقلی از آب دربیاورد اما از طرفی بهرامی بیشتر دیده شد. حس بین این دو بازیگر نیز به دلیل شخصیت پردازی صحیح و بازی قابل قبول سارا بهرامی از بین رفت که در موفقیت کارگردانی دقیق بهروز شعیبی بی تاثیر نبود.

دهلیز: موفقیت غیرمنتظره برای یک زوج متفاوت

در اوایل دهه 90 و در سال هایی که رضا عطاران با تک تک فیلم هایش در گیشه قرار می گرفت، بهروز شعیبی تصمیم گرفت نقش جدی شخصیت اصلی «دهلیز» را به او بسپارد. در مقابل هانیه توسلی که در آن زمان کم کم داشت به درجه اول بازیگری سینمای ایران می رسید. این ترکیب نتیجه خوبی داشت. عطاران با گریم مناسب، پرتره ای کاملا تلخ از شوهر و پدری زندانی. ارائه او این کار را کرد و با نگاهش غم و امید را به مخاطب منتقل کرد. آنچه که البته حضور مشترک این دو بازیگر را تقویت کرد، کارگردانی صحیح و شخصیت پردازی بی نقص دو شخصیت اصلی بود.

البته لازم به ذکر است که زوج های سریال بهروز شعیبی بیش از 2 موردی هستند که نام بردیم و به طور کلی تعداد زوج های این سریال ها بیشتر بوده و البته داستان های متفاوت و وسیع تری که مورد تحلیل قرار گرفت. در این گزارش به عنوان نمونه ای از هر سری.

عکس از مسعود اشتری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.