افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

معرفی فیلم شور عشاقی / تنها فیلم تاریخی جشنواره فجر درباره واقعه عاشورا

  • کد خبر : 196633
معرفی فیلم شور عشاقی / تنها فیلم تاریخی جشنواره فجر درباره واقعه عاشورا

به گزارش رکنا، فیلم پرشور ساخته داریوش یاری درباره اسارت خانواده شهید کربلاست که وظیفه تاریخی آنها روایت ظلم بنی امیه است. این فیلم در جشنواره فجر و در این مقاله در مورد آن نوشته ایم که در ادامه خواهید خواند. خلاصه داستان فیلم شور آشاگی فیلم «شور عاشیقى» درباره کاروان اسیران کربلاست که از […]

به گزارش رکنا، فیلم پرشور ساخته داریوش یاری درباره اسارت خانواده شهید کربلاست که وظیفه تاریخی آنها روایت ظلم بنی امیه است. این فیلم در جشنواره فجر و در این مقاله در مورد آن نوشته ایم که در ادامه خواهید خواند.

خلاصه داستان فیلم شور آشاگی

فیلم «شور عاشیقى» درباره کاروان اسیران کربلاست که از کوفه به شام ​​حرکت مى کند و سلما زنی است که مأمور شده است واسطه کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب(س) باشد و مردم فریب شمر را روشن کند. و عواملش در واقع این زن کار آگاهی بخشی می کند تا اجازه ندهد جای جلاد و شهید عوض شود و حقیقت یک بار دیگر از بین برود. هر که پرچم حسین علیه السلام را به اهتزاز درآورد و جلوتر از کاروان حضرت زینب علیهاالسلام پیش رود از یاران کربلا می شود.

بازیگران و عوامل فیلم شور عشاقی.

بازیگران: شهره موسوی، پیام احمدی نیا، مهدی زمین پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح، علی استادی، بهزاد دورانی، بهرام ابراهیمی، بابک ولی، رضا خدادادبیگی، میترا خواجهیان، روح اله محرابی، هادی آقاحسینی شکوفهو مرتضی، مرتضی آقا حسینی. و مریم آهنگر.

بازیگران فیلم شور آشاگی عبارتند از:

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: داریوش یاری، مدیر پروژه: مسعود زمانی، مدیر فیلمبرداری: فریدون شیردل، تدوین: امیر ادیب پرور، آهنگساز: مسعود سخا دوست، صدابردار: فرخ فدایی، طراح صحنه: پیام حسین سوری، طراح صحنه و لباس: نیاز حمیدی ، طراح گریم: شهرام خلج، صدابردار: محمود موسوی نژاد، کارگردان: روزبه شمشیری، کارگردان صحنه: سیده معصومه موسوی، تصویربردار: علی عارف نسب، دستیار کارگردان و برنامه ریزی: مهدی توکلی.

چند نکته در مورد فیلم شور آشاگی.

شور عشاقی سومین ساخته داریوش یاری است که پیش از این مستند جالب و تاریخی کربلا، جغرافیای تاریخ را در مورد واقعه عاشورا ساخته است.

بیشتر فیلمبرداری این فیلم در یکی از مناطق کویری خور و بیابانک انجام شده است.

این فیلم در هیچ مجموعه ای فیلمبرداری نشد و برای فیلمبرداری به دل کویر رفتند.

روایت کارگردان از ساخت فیلمش.

داریوش یاری برای انجام این کار از اسناد و مدارک تاریخی ارزشمندی استفاده شده است و سعی می کنیم نگاهی درست و هوشمندانه به این موضوع داشته باشیم. در ادامه کارشناس دقیق تاریخی به نام دکتر رجبی دوانی در این اثر حضور داشت.

سازندگان این فیلم نگاهی شاعرانه به مکتب عاشورا دارند. در فیلم های قبلی به نام های «دخیل» و «جغرافیای کربلای یک تاریخ» سعی کردم همین نگاه شاعرانه را در این اثر داشته باشم و در «شور عشاقی» با جدیت بیشتری به اتفاقات پس از واقعه نگاه کنم.

اما امیدوارم چهل و دومین جشنواره فجر با درایت و رهبری مدیریتی با آرامش برگزار شود. ضمن اینکه باید فضایی عمومی برای فیلمسازان کشور باشد و آثار در فضایی تامل برانگیز و مطلوب مورد قضاوت قرار گیرند.

منبع: فیلیمو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.