افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

معرفی «فناوران» جشنواره شیخ بهایی به سرمایه گذاران فعال کارآفرین کشور

  • کد خبر : 264128
معرفی «فناوران» جشنواره شیخ بهایی به سرمایه گذاران فعال کارآفرین کشور

سعید عجلی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به برگزاری بزرگداشت جشنواره ملی شیخ بهایی در اصفهان اظهار کرد: مخاطبان این جشنواره مهم شرکت های فناور و دانش بنیان، شرکت های توسعه یافته مستقر در پارک های علمی و فناورانه، نوظهور هستند. شرکت ها شرکت ها و بر اساس مراکز رشد، شرکت […]

سعید عجلی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به برگزاری بزرگداشت جشنواره ملی شیخ بهایی در اصفهان اظهار کرد: مخاطبان این جشنواره مهم شرکت های فناور و دانش بنیان، شرکت های توسعه یافته مستقر در پارک های علمی و فناورانه، نوظهور هستند. شرکت ها شرکت ها و بر اساس مراکز رشد، شرکت های فناوری صنعتی، واحدهای تحقیق و توسعه، سرمایه گذاران خصوصی و دولتی، سرمایه گذاران خطرپذیر، خیرین حامی کارآفرینی، حامیان کارآفرینی و فناوری در کشور و ایجاد و فناوری استارت آپ ها در حال رشد هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش رقابتی هجدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی در دو بخش طراحان کسب و کار و ایجاد فناوری و تجاری سازی برگزار می شود، افزود: از آنجایی که از یک طراح کسب و کار موفق یا یک خالق موفق فناوری انتظار می رود توانایی مذاکره و مذاکره داشته باشد. ایده یا محصول خود را به سرمایه گذار ارائه دهید، مخاطبان جشنواره شامل استارتاپ ها، شرکت های جدید، شرکت های توسعه یافته و واحدهای تحقیق و توسعه با هدف ارائه طرح های فناورانه بر اساس فرصت های شناسایی شده، حل چالش ها و مشکلات اساسی است. یا یک طرح توسعه هستند.

دبیر هجدهمین جشنواره آفرینش فناوری شیخ بهایی گفت: در بخش طراحان کسب و کار، مخاطبین جشنواره که دارای طرح های فناوری قابل اجرا و حداقل محصول یا خدمات قابل ارائه هستند، پذیرفته می شوند.

وی افزود: مخاطبان این بخش، اشخاص حقوقی هستند که در زمان ثبت نام، بازاریابی (فروش) محصول یا خدمات معرفی شده در طرح را آغاز نکرده باشند. شرکت‌کنندگان در این بخش، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی هستند که با طرح ارائه‌شده به جشنواره، کسب‌وکار خود را آغاز کرده‌اند یا واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها و صنایعی که قصد توسعه کسب‌وکار خود را با طرح ارائه‌شده به جشنواره دارند.

بازارپذیری یکی از شاخص های کلیدی قضاوت در بخش طراحان کسب و کار است.

عجلی همچنین درباره ارزیابی جشنواره توضیحاتی ارائه کرد و گفت: سیستم ارزیابی بخش طراحان کسب و کار به شرح زیر است: شاخص های فنی، توانایی بازاریابی و تمایل به ارائه و جلب حمایت سرمایه گذاران برای شرکت در ارزیابی مرحله نهایی و انتخاب. برندگان بسیار کلیدی هستند.

شرکت هایی که دارای سه شرط اساسی نوآوری و فناوری در تولید محصولات، تولید و بازاریابی محصولات هستند و حداقل 51 درصد سهام متعلق به بخش خصوصی است می توانند در این بخش از جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در بخش ایجاد و تجاری سازی فناوری، توسعه شرکت های مبتنی بر دانش و ساخت صنعت را مد نظر داریم، تاکید کرد: در این بخش از جشنواره، شرکت هایی که سه شرط اساسی نوآوری و فناوری در محصول می تواند شرکت کند. تولید، تولید و بازاریابی محصولات و حداقل 51 درصد سهام متعلق به بخش خصوصی است و برای برقراری انصاف بین شرکت کنندگان، داوری به طور جداگانه در دو بخش شرکت های جدید و توسعه یافته انجام می شود.

دبیر هجدهمین جشنواره نوآوری شیخ بهایی بابیان اینکه استارت آپ شرکتی است که محصول یا محصولات آن کمتر از سه سال در بازار حضور داشته باشد، گفت:

وی ملاک نظام ارزیابی در این بخش را توجه به شاخص های اداری و مالی، تولید محصولات فناورانه و بازاری دانست و گفت: راه انتخاب برگزیدگان بخش توسعه یافته و جایزه دکتر فناوری صنعتی است. شیخ زین الدین نیز به این ترتیب است که برنده یا برندگان ساز جایزه فناوری صنعتی با حداقل نمره قبولی برای این بخش از داوطلبان مرحله نهایی بخش توسعه یافته جدا می شوند.

عجلی گفت: در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری هجدهمین جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی، با برگزاری برنامه‌های متنوع، فناوران حاضر در جشنواره در زمینه‌های تخصصی، برای سرمایه‌گذاری مستقیم از طریق تبادل سهام و سرمایه و سایر روش‌ها برای سرمایه‌گذاران فعال تجاری شناسایی شدند. کشور یا پلتفرم های Crowdfunding معرفی خواهند شد.

وی افزود: برای این کار ابتدا فرصت های سرمایه گذاری با کمک سازمان های تخصصی مرتبط با جشنواره ارزیابی و سپس به جامعه سرمایه گذاری ارائه می شود.

جلسات موازی در جشنواره هجدهم برگزار شد.

دبیر هجدهمین جشنواره تکنوآفرینی شیخ بهایی تاکید کرد: در هجدهمین جشنواره صاحب نظران حوزه کارآفرینی و فناوری آفرینی شرکت می کنند و کارگاه های آموزشی با محتوای منحصر به فرد برای مدیران دانش برگزار می شود. از شرکت های تاسیس شده، مدیران و کارشناسان پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری و سایر علاقه مندان تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف از این بخش ایجاد تعامل مثبت و سازنده و همچنین ایجاد هم افزایی دانش و تجربیات بین شرکت کنندگان در کارگاه ها است. همچنین یکی از مهم ترین برنامه های این بخش از جشنواره، برگزاری کارگاه های جمع آوری کمک های مالی با همکاری سرمایه گذاران حوزه های تخصصی داخلی و خارجی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.