افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

معرفی علی دایی از همسر و دخترش در جشن تولد مجلل نورا دایی با تم سیندرلا + عکس/ شهریار ایران کلاه خود را با همسر و دخترش ست کرد!

  • کد خبر : 249455
معرفی علی دایی از همسر و دخترش در جشن تولد مجلل نورا دایی با تم سیندرلا + عکس/ شهریار ایران کلاه خود را با همسر و دخترش ست کرد!

خلاصه ای از بیوگرافی علی دایی: نام و نام خانوادگی: علی دایی تاریخ تولد: 1 فروردین 1348 محل تولد: اردبیل، ایران قد: 193 سانتی متر موقعیت: جلو سمت: مربی فوتبال بیوگرافی علی دایی: علی دایی (متولد 14 بهمن 1348، شناسنامه: 1 فروردین 1348 در اردبیل) بازیکن و مربی سابق فوتبال، تاجر و کارآفرین ایرانی است. […]

تولد

خلاصه ای از بیوگرافی علی دایی:

نام و نام خانوادگی: علی دایی

تاریخ تولد: 1 فروردین 1348

محل تولد: اردبیل، ایران

قد: 193 سانتی متر

موقعیت: جلو

سمت: مربی فوتبال

بیوگرافی علی دایی:

علی دایی (متولد 14 بهمن 1348، شناسنامه: 1 فروردین 1348 در اردبیل) بازیکن و مربی سابق فوتبال، تاجر و کارآفرین ایرانی است. او موسس و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است. دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت های آسیا است. که در دوران فوتبال خود در 149 بازی ملی 109 گل به ثمر رساند و رکورد بیشترین گل زده در مسابقات ملی فوتبال مردان جهان را به دست آورد.

علی دایی او در محله جیرال به دنیا آمد و از خانواده ای پرجمعیت بود. علی دایی چهار برادر دارد.

پدرش راننده کامیون و مادرش خانه دار بود. او متولد 23 بهمن 1348 است، اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود، 1 فروردین را به عنوان تاریخ تولد در شناسنامه خود ثبت کرده است.

در کودکی به او شهریار می گفتند، این نام اکنون نام مستعار اوست.

تحصیلات علی دایی

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف پذیرفته شد اما به دلیل بازی فوتبال نتوانست وارد دانشگاه شود.

اما پس از آن فارغ التحصیل لیسانس مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد و دانشجوی دکتری در گروه جامعه شناسی پژوهش ورزشی است.

علی دایی بیوگرافی علی دایی بیوگرافی علی داییعلی دایی بیوگرافی علی دایی بیوگرافی علی دایی

علی دایی

ازدواج علی دایی

علی دایی پس از فوت پدرش در سال 1360 با دختری به نام مریم که از آشنایان نزدیک او بود ازدواج کرد و صاحب دختری به نام دنیز شد اما این رابطه در نهایت پس از مدت کوتاهی منجر به طلاق شد. دنیز سال هاست که با مادرش در آمریکا زندگی می کند.

علی دایی وی در 10 بهمن 1392 برای دومین بار ازدواج کرد و در سال 1392 درباره نحوه آشنایی با همسر علی دایی و ویژگی های شریک زندگی اش گفت: همسرم از دوستان صمیمی خانوادگی ماست، مادرش اردبیلی است. و پدرش تبریزی است و در تهران بزرگ شده است. او مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی دارد و دارای مدرک صنایع غذایی است، او هشت سال از من کوچکتر است.

پسر دوم علی دایی او متولد 1387 است دختری به نام نورا که علی دایی به او علاقه زیادی دارد و می گوید: می خواهم نورا به همه چیز برسد.

علی دایی او فوتبال حرفه ای خود را از تیم استقلال اردبیل آغاز کرد و سپس به تیم بانک تجارت رفت و از آنجا به تیم ملی ایران دعوت شد و در نهایت به تیم پرسپولیس تهران پیوست و فوتبال خود را در این تیم ادامه داد. برای عملکرد خوب علی دایی او پیشنهادات زیادی از تیم های خارجی در تیم ملی و در تیم پرسپولیس داشت.

وی پس از بازی در تیم های السد قطر و ارمنستان بیلفلد آلمان به عنوان اولین بازیکن ایرانی در باشگاه بایرن مونیخ آلمان بازی کرد و با این تیم قهرمان بوندسلیگا شد. سپس پس از بازی در تیم های هرتابرلین و الشباب به تیم سابق خود پرسپولیس تهران بازگشت و با این تیم در سال 1381 عنوان آقای گل لیگ برتر ایران را به دست آورد. علی دایی گل های بیشتری به ثمر رساند. او در 149 بازی داخلی خود بیش از 100 گل داخلی به ثمر رساند و در جام ملت های آسیا در سال 1996 به عنوان بهترین گلزن انتخاب شد. همچنین در بازی های آسیایی 1998 بانکوک به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن سال آسیا در سال 1999 شناخته شد.

علی دایی بیوگرافی علی دایی بیوگرافی علی داییعلی دایی بیوگرافی علی دایی بیوگرافی علی دایی

همسر علی دایی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=249455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.