افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

معرفی راه های مختلف سفر به بندر گناوه

  • کد خبر : 196688
معرفی راه های مختلف سفر به بندر گناوه
شهرهای ساحلی در همه جای دنیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری هستند که به سبب لطف و مهربانی دریا مورد توجه مسافران قرار می‌گیرند. زیبایی بی‌بدیل آب‌های آزاد همواره چشم گردشگران را به خود خیره خواهد کرد.

خوشبختانه کشور ما نیز شهرهای ساحلی فوق‌العاده و بنادر بی‌نظیری در شمال و جنوب دارد که یکی از زیباترین آن‌ها بندر گناوه است. اگر تا به حال به استان بوشهر سفر نکرده‌اید، باید بدانید که یکی از زیباترین مناظر طبیعی را از دست داده‌اید. خوب است با راهنمای سفر به بندر گناوه بوشهر همراه ما باشید تا در سواحل گرم خلیج فارس، گشتی بزنیم.

آشنایی با موقعیت جغرافیایی بندر گناوه و پیشینه آن

استان بوشهر یکی از غنی‌ترین استان‌های جنوب کشور است که در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته و سواحل منحصربه‌فردی دارد. بندر گناوه یکی از شهرهای استان بوشهر در ناحیه شمال شرقی است و نقش پررنگی را در اقتصاد و گردشگری این استان ایفا می‌کند. این بندر در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهر بوشهر، مرکز استان بوشهر قرار گرفته است و قریب به ۲۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. عمده مساحت این بندر در نوار ساحلی گسترده شده و سواحل چشم‌نوازی را ایجاد کرده است. گناوه با استان فارس، شهر بوشهر، دیلم، دشتستان و خلیج فارس مجاورت دارد.

این شهر زیبا در دوره ساسانیان و پیش از ورود اسلام بنا شده و همواره اهمیت ویژه‌ای در منطقه داشته است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بندر گناوه که سبب شهرت آن شده، صدف‌های زیبا و سفیدر رنگ ساحل است. هربار که در سواحل این شهر قدم بزنید، فرشی از صدف‌های زیبا را زیر پایتان می‌بینید كه بر زیبایی دریا می‌افزایند. بسیاری از تجار پس از آن که برای تجارت به بندر گناوه سفر می‌کردند، از زیبایی این صدف‌ها سخن می‌گفتند و همین موضوع سبب شهرت بندر گناوه شده بود. در حال حاضر نیز یکی از تفریحات در راهنمای سفر به بندر گناوه بوشهر، قدم زدن در ساحل و تماشای صدف‌هاست.

چگونه به بندر گناوه سفر کنیم؟

برای آن که سفری دلپذیر به گناوه داشته باشید، انتخاب روش سفر بسیار مهم خواهد بود. از این رو ما انواع روش‌های سفر به این شهر را بررسی خواهیم کرد تا بهترین مورد را از میان آن‌ها انتخاب نمایید. مبدأ این سفرها، پایتخت در نظر گرفته شده است؛ اما از تمام شهرهای کشور، مسیری برای سفر به گناوه وجود دارد.

  • مسیر جاده‌ای: برای رسیدن به گناوه می‌توانید با خودروی شخصی‌تان از مسیر جاده‌ای گذر کنید. برای رسیدن به گناوه از تهران، باید از شهرهای قم، اراک، بروجرد، خرم‌آباد، دزفول، اهواز و ماهشهر عبور کنید. این مسیر به تقریب ۱۱ ساعت زمان می‌برد. البته مسیر دیگری نیز برای رسیدن به بندر گناوه وجود دارد. این مسیر از اصفهان، شهرضا، سمیرم و گچساران می‌گذرد.

  • مسیر ریلی: متأسفانه ایستگاه راه آهن در بندر گناوه وجود ندارد و از این رو نمی‌توانید به صورت مستقیم با قطار به گناوه سفر کنید. نزدیکترین ایستگاه قطار به این شهر، ایستگاه راه‌آهن ماهشهر است. سفر تهران تا ماهشهر با قطار تقریباً ۱۸-۲۰ ساعت طول می‌کشد و پس از آن نیز تا بندرگناوه بین ۳-۴ ساعت فاصله است.

  • مسیر هوایی: در بندر گناوه فرودگاهی وجود دارد که بیش از ۵۰ سال است که فعالیتی ندارد‌. بنابراین نمی‌توانید به صورت مستقیم با هواپیما به بندر گناوه سفر کنید. برای سفر هوایی باید با هواپیما به بوشهر بروید و سپس با خودرو مسیر ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای بوشهر تا بندر گناوه را طی کنید. طول پرواز تهران بوشهر به تقریب ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه است.

بهترین روش سفر به بندر گناوه

این که کدام روش را برای سفر به بندر گناوه انتخاب کنید، به شرایط خودتان بستگی دارد. اگر در تأمین هزینه سفر محدودیتی ندارید، قطعاً سفر با هواپیما کوتاه‌تر و راحت‌تر است؛ اما سفر با خودروی شخصی نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر سفر شرایط خود را در نظر بگیرید و با بررسی تمامی جوانب، در نهایت بهترین مورد را انتخاب کنید. از شهرهایی نظیر اهواز یا شیراز نیز می‌توانید به راحتی به بندر گناوه دسترسی داشته باشید و سفری مهیج را تجربه کنید‌.

زمان مناسب برای سفر به بندر گناوه بوشهر

از دیگر موارد مهمی که باید در راهنمای سفر به بندر گناوه بوشهر به آن اشاره کرد، بهترین زمان سفر به این شهر است. این بندر نیز همچون سایر شهرهای نوار جنوبی ایران، آب و هوای گرم و مرطوبی دارد؛ از این رو فصل سرد در آن‌ها وجود نخواهد داشت و تنها نکته برای سفر، توجه به گرمای بیش از حد است.

دمای هوا در تابستان‌های بندر گناوه اغلب مرز ۵۰ درجه را رد می‌کند که تحمل آن حتی برای بومیان نیز سخت است. از این رو فصل تابستان به هیچ عنوان مناسب سفر به گناوه نخواهد بود. اگر می‌خواهید در بهترین زمان ممکن به این شهر سفر کنید، اوایل زمستان تا اوایل بهار بهترین فرصت است. در فصل زمستان هوای بندر گناوه متعادل و نسبتاً خنک بوده و دمای آب نیز مطلوب است. در این فصل می‌توانید سفری رویایی به سواحل دیدنی خلیج فارس را تجربه کنید و از این سفر، نهایت لذت را ببرید.

سفر به شمال و جنوب ایران‌زمین با فلای تودی

حال که تا حدودی با راهنمای سفر به بندر گناوه بوشهر آشنا شدید، بد نیست یک بار به این شهر زیبا سفر کنید. برای این کار کافیست همه چیز را به فلای تودی بسپارید تا بهترین‌ها را به شما پیشنهاد کند. این وبسایت بیش از ۷ سال است که در حوزه فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل فعالیت می‌کند و در طی این سال‌ها، همواره رضایت مسافران را به دست آورده است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت فلای تودی و ورود به صفحه خدمات مورد نظر، بهترین پیشنهادها را دریافت کنید. فلای تودی خدمات خود را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت ارائه می‌کند تا تمام مسافران از بهترین‌ها بهره‌مند شوند. برای خرید بلیط قطار،‌ بلیط هواپیمای داخلی و خارجی، رزرو هتل‌ها در سراسر دنیا و اخذ ویزا می‌توانید از فلای تودی کمک بگیرید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.