افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
7

معرفی بهترین برندهای قلاویز در ایران

  • کد خبر : 16045
معرفی بهترین برندهای قلاویز در ایران

یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت تراشکاری قلاویزها هستند که با دقت بالا طراحی و تولید می‏شوند. از این محصولات برای دنده کردن یا به اصطلاح رزوه کردن و همچنین شیارزنی استفاده می‏شود. این ابزار کارآمد در انواع مختلف و با برندهای متفاوت تولید و روانه بازار شده که در ادامه به معرفی بهترین برند قلاویز […]

یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت تراشکاری قلاویزها هستند که با دقت بالا طراحی و تولید می‏شوند. از این محصولات برای دنده کردن یا به اصطلاح رزوه کردن و همچنین شیارزنی استفاده می‏شود.

این ابزار کارآمد در انواع مختلف و با برندهای متفاوت تولید و روانه بازار شده که در ادامه به معرفی بهترین برند قلاویز دستی و ماشینی در ایران می‏پردازیم.

قلاویز و کاربرد آن در صنایع

به طور کلی انواع قلاویزها از جنس فولاد تندبر با درجه سختی‏ های متفاوت و گام‏هایی با زاویه 55 تا 60 درجه ساخته می‏شوند. در میان تنوع گسترده قلاویزهای موجود در بازار، مهم‌ترین وجه مشترک در کاربرد آن‏ها است. همه این محصولات برای ایجاد دنده و شیارزنی به کار می‏روند. به طور کلی قلاویز شامل نوع دستی و ماشینی بوده که هر کدام از آن‌ها دارای انواع چپ ‌گرد و راست‌گرد هستند و با توجه به نوع کاربردهای متفاوتی دارند.

برخی از انواع قلاویز برای خروج قطعات فلزی شکسته و پیچ‏‌های هرز شده به کار می‌‏روند. علاوه‌بر تفاوت ساختاری و کاربردی، از دیگر تفاوت‏‌های انواع مختلف قلاویز می‌‏توان به مواردی از جمله قطر و طول‏‌های متفاوت اشاره کرد. هرچه طول قلاویز بیش‌تر باشد، از آن برای سوراخ‏‌هایی با عمق بیش‌تر استفاده می‌‎شود.

بهترین برند قلاویز در بازار ایران چیست؟

برای خرید بهترین قلاویز ، در درجه اول توجه به معیار‌های کیفیت و دقت ابزار بسیار اهمیت دارد. همچنین با خرید ابزارآلات مرغوب و با کیفیت تا مدت‏‌ها از صرف هزینه‏‌های بالا ر‌هایی خواهید یافت. میان تنوع برند‌های موجود در بازار، قلاویز آلمانی ولکل از جمله بهترین برند‌های قلاویز دستی و ماشینی محسوب می‌‏شود که در ایران نیز دارای نمایندگی است.

از ویژگی‏‌های قلاویز ولکل می‌‏توان به کیفیت‏ بی‏نظیر، ثبات رنگ ابزار و ضمانت اصالت کالا اشاره کرد. محصولات این برند محبوب در جعبه‏‌هایی مشکی رنگ تولید و روانه بازار می‌‏شوند. یکی از مزیت‏‌های قلاویز ولکل آلمان جنس فولادی بسیار مستحکم آن است که سبب ایجاد مقاومتی بی‏نظیر در برابر فرسایش، ساییدگی و رطوبت شده است.

انواع مختلف قلاویز ولکل آلمان

قلاویز‌ها با توجه به کاربردی که دارند، با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری خواهند داشت. قلاویز‌های شرکت ولکل در هر دو نوع ماشینی و دستی طراحی و تولید می‌‏شوند. به عنوان مثال قلاویز ماشینی مارپیچ ، قلاویز مستقیم، قلاویز چپ‌ گرد آلمانی و… از انواع مختلف محصولات شرکت معروف ولکل هستند.

قلاویز‌های ولکل دارای سایزبندی متفاوت بوده که لازم است پیش از خرید، سایز متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. قیمت قلاویز نیز تحت تاثیر سایزهای آن قرار دارد. معمولا واحد اندازه‌گیری قلاویز‌ها برحسب میلی‏متر، متریک و اینچی طراحی می‌‏شود که نوع متریک این ابزار در ایران بسیار پرفروش است.

قلاویز ماشینی

برای انجام فرایند دنده کردن با قلاویز ماشینی ولکل لازم است که روی ماشین تراش یا دریل بسته شوند. این نوع قلاویز به علت نیروی محرک قوی، سرعت کار بیش‌تری نسبت به نوع دستی این قلاویز آلمانی داشته و کار با آن نیز معمولا تک مرحله‏ای است. قلاویز‌های ماشینی انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی دو نمونه از آن‏‌ها می‌‏پردازیم.

قلاویز ماشینی HSSE

این مدل قلاویز یکی از متداول‌ترین انواع قلاویز ماشینی بوده که کاربرد‌های مختلفی دارد. مقاومت بالا فولاد تندبر سبب شده است که کار روی قطعات با جنس‏‌های متفاوت به کمک قلاویز ماشینی HSSE به راحتی انجام شود. قلاویز گورینگ یکی از مدل‌های قلاویز ماشینی HSSE بوده که در سایزهای مختلف تولید می‌شود.

قلاویز ماشینی مارپیچ

قلاویز‌های ماشینی به علت تک‌مرحله ‏ای بودن و سرعت کار بالاتر نسبت به انواع قلاویز، طرفداران بیش‌تری دارند. قلاویز‌های ماشینی به دو نوع مارپیچ و مستقیم طبقه‏بندی می‌‏شوند که انتخاب از میان این دو بستگی به ته‌باز یا ته‌بسته بودن سوراخ سطح کار دارد. از لحاظ فنی برای سوراخ باز از نوع مستقیم و برای سوراخ بسته از نوع مارپیچ استفاده می‌‏شود.

قلاویز تکی دستی

قلاویز دستی

کار با قلاویز دستی معمولا دو یا سه مرحله‏ای بوده که به کمک قلاویزگردان انجام می‌‏شود. قلاویزگردان ابزار کلیدی برای استفاده آسان‏تر از قلاویز‌های دستی است. این ابزار به صورتی طراحی شده که در دو حالت ثابت و متحرک قابل تنظیم است. قیمت قلاویز دستی و قیمت قلاویز آلمانی ولکل با توجه به اینکه به صورت پک‏‌های سه تایی یا تکی ارائه شوند، متفاوت خواهد بود. قلاویز دستی ولکل یکی از بهترین انواع این ابزار در بازار است. قلاویز‌های دستی انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی دو نمونه از آن‏‌ها می‌‏پردازیم.

قلاویز دستی  HSSE

کاربرد قلاویز دستی HSSE تقریبا با نوع ماشینی HSSE مشابه است. تنها تفاوت این دو قلاویز این است که نیروی محرک نوع دستی نسبت به نوع ماشینی متفاوت خواهد بود. قلاویز دستی HSSE نیز از فولاد تندبر ساخته شده که مقاومت بالایی دارد. قلاویز یوگوسلاو نیز از مدل‌های دستی قلاویزهای HSSE بوده که سایزهای متفاوتی دارد.

قلاویز دستی چپ گرد

قلاویز چپ ‌گرد علاوه‌بر دنده ‏زنی، هنگام شکستن یا هرز شدن پیچ نیز به کار می‌‏رود. ازآنجاییکه بسیاری از پیچ‏‌ها به صورت راست‌‎گرد بسته می‌شوند، باید برای خارج کردن آن‏‌ها از این قلاویز استفاده کرد. این ابزار کاربردی به صورت قلاویز چپ‌ گرد تکی و مجموعه‏‌های چند عددی در بازار موجود‏ بوده و به فروش می‌رسند.

راهنمای خرید قلاویز

از جمله معیار‌های مهم در خرید بهترین قلاویز، می‌توان به کیفیت و دقت ابزار اشاره کرد. ازآنجاییکه قلاویز‌ها با توجه به کارکرد با یکدیگر تفاوت دارند، باید هنگام خرید به تفاوت‏‌های کاربردی آن‏‌ها نیز توجه شود. شرکت ولکل آلمان از جمله کمپانی‌های مطرح بوده که به تولید باکیفیت‏ترین ابزار‌های تراشکاری مشغول است. این شرکت بهترین برند قلاویز ماشینی و دستی در ایران محسوب می‌‏شود.

مواردی از جمله متریال مورد استفاده در ساختار قلاویز و جنس سطح کار مورد نظر از جمله عوامل مهمی است که در انتخاب مناسب‏ترین قلاویز به شما کمک خواهد کرد. همچنین ته‌باز یا ته‌بسته بودن سوراخی که قلاویزکاری روی آن انجام می‌شود، در انتخاب قلاویز ماشینی مارپیچ یا مستقیم موثر است.

خرید قلاویز از بزرگ ترین نماینده ولکل در ایران

برای خرید هر محصولی لازم است به نمایندگی آن مراجعه کرده تا با اطمینان خاطر از اصالت کالا، محصولی باکیفیت خریداری کنید. اگر قصد خرید قلاویز آلمانی از برند ولکل را دارید، می‌‏توانید با مراجعه به نمایندگی گروه فتحی، تنوع محصولات را مشاهده کرده و با مقایسه قیمت قلاویز تکی و پک‏‌های چند عددی بهترین مورد را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.