افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

  • کد خبر : 411808
معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، شورای پدافند غیر عامل با شعار تدبیر امروز امنیت فردا با حضور خلیق گرجی دستیار ویژه رئیس سازمان پدافند غیر عامل سردار سرتیپ علی ملک . معاون صنعت، بازرگانی و پدافند سازمان پدافند غیر عامل، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)، استاندار سید محمدرضا هاشمی، فرماندار […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، شورای پدافند غیر عامل با شعار تدبیر امروز امنیت فردا با حضور خلیق گرجی دستیار ویژه رئیس سازمان پدافند غیر عامل سردار سرتیپ علی ملک . معاون صنعت، بازرگانی و پدافند سازمان پدافند غیر عامل، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)، استاندار سید محمدرضا هاشمی، فرماندار اسماعیل طحان، رئیس اداره کل پدافند غیر عامل دفاع از استانداری، سید جمال وزیری، مدیرکل و جمعی از معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش استان، علیرضا کرد، مدیر آموزش و پرورش سمنان و جمعی از مسئولان استانی و در مقطع متوسطه اول برگزار شد. رحمت الله قدس در سمنان

در این شورا دستیار ویژه رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خلیق گرجی در جلسه شورای پدافند غیر عامل اجرای مطلوب و هدفمند برنامه های مرتبط با موضوع پدافند در این استان شایسته ستایش است.

وی در ادامه به تبیین جنگ ترکیبی و شناختی و تأثیر آن در تغییر باورها و نگرش مردم پرداخت و تصریح کرد: تصورات ذهنی افراد هدف دشمن است، بنابراین افراد جامعه بدون آگاهی اهداف دشمن را دنبال می کنند. و معتقدیم در این زمینه در ابتدای راه هستیم و برای تامین امنیت کشور در حوزه جنگ سایبری نیازمند برنامه ریزی هستیم.

وی در پایان سخنان خود با توجه به اینکه برنامه های خوب و مشخصی در حوزه پدافند غیر عامل در استان سمنان اجرا شده است، پیشنهاد کرد با اجرای طرح ها و برنامه های مرتبط با پدافند غیرعامل به صورت پایلوت ارائه شود. استان کشور در این حوزه است.

***امیر سرتیپ علی ملک، معاون صنعت، بازرگانی و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور:

مدرسه آماده و مدرسه ایمن و تاب آور، دو رویکرد پدافند غیر عامل در حوزه آموزشی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، معاون صنعت، بازرگانی و پدافند سازمان پدافند بدون عامل کشور، مدرسه آماده و مدرسه ایمن و تاب آور را دو رویکرد پدافند بدون عامل در حوزه آموزش دانست.

امیر سرتیپ امیرعلی ملک معاون صنعت، بازرگانی و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور در شورای پدافند غیر عامل استان که در اولین روز از هفته پدافند غیر عامل با حضور استاندار و فرمانده قائم آل محمد (عج) و جمعی از مسئولان استانی در دبیرستان دوره اول رحمت الله قدس سره ضمن قدردانی از مجموعه آموزشی استان سمنان با اشاره به دو رویکرد پدافند غیرعامل در حوزه آموزشی مبتنی بر یک مدرسه آماده و مدرسه ایمن و تاب آور که در واقع نوعی کمک در حفاظت و حراست از دانش آموزان به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

وی تصریح کرد: در مدرسه آماده باید در مقابل تهدیدات که یک شاخص جهانی محسوب می شود آمادگی داشته باشیم و در بحث مدرسه ایمن و مقاوم نیز باید امکانات، اماکن و زیرساخت های مدارس را تقویت کنیم و مکان های متعدد بسازیم. با حفظ ایمنی دانش آموزانی که هدف هستند استفاده می کند. تهدید اصلی دشمن است.

ملک افزود: امیدواریم جامعه ای امن و دستیابی به امنیت پایدار و حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشور و صیانت از دانش آموزان در برابر تهدیدات دشمن.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

معاون صنعت، بازرگانی و پدافند سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان از دستگاه های اجرایی خواست در راستای حفظ زیرساخت های مدارس، دوره های پدافند غیر عامل را با بسیج و همراهی امنیتی برگزار کنند. از دانش آموزان و افراد غیور و همیشه در صحنه حفاظت و حراست کنند. ، آب، غذا، دارو، بهداشت و غیره

***استاندار سمنان:

آموزش یک اصل بسیار مهم در دفاع بدون عامل است. اقدامات آموزشی در اجرای طرح های مربوط به پدافند بدون عامل جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، استاندار سمنان در جلسه شورای پدافند غیر عامل با اینکه از مجموعه اقدامات تربیتی در موضوع پدافند قدردانی کرد، آموزش را به عنوان یک اصل مهم در پدافند فعال نمی داند. .

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در شورای پدافند بدون عامل استان، آموزش را یک اصل مهم در این پدافند دانست و از اجرای طرح های مشخص در موضوع پدافند بدون عامل از مجموعه آموزش و پرورش تشکر کرد.

هاشمی در ابتدای سخنان خود اگرچه فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفت، اما با توجه به شعار امروز تدبیر، امنیت فردا، عوامل خنثی سازی حمله و انهدام موشک های دشمن را بسیار ارزشمند دانست.

وی در ادامه سخنان خود از مجموعه آموزش و پرورش برای اجرای طرح های پدافند غیرعامل قدردانی کرد و اظهار داشت: حوزه پدافند یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در واقع به آن دفاع غیرنظامی می گویند که نمی کند. نیاز به سلاح دارد و برای کاهش آسیب پذیری زیرساخت های کشور در برابر اقدامات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هر نوع حمله دشمن استفاده می شود.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

هاشمی تاکید کرد: جلسات متعددی در استان سمنان با موضوع پدافند غیرعامل چه در حوزه زیرساختی و چه در حوزه آموزشی برگزار شده است که در قالب کمک های اولیه و مانورهای ویژه و … در مدارس اجرا شده است. با جدیت در محله ها و خانواده ها ادامه دهید.

استاندار سمنان در بخش پایانی سخنان خود تاکید و تاکید کرد که تسلیحات خوبی در استان شکل گرفته است و این آمادگی را داریم که دومین رزمایش سوخت را در مواقع ضروری انجام دهیم.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

سردار شوقانی:

پدافند غیر عامل مردمی است/تقسیم استان سمنان به 313 محله مسجدمحور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان سمنان، فرمانده ارتش قائم آل محمد (عج) سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، این دفاع را مردمی دانست.

سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان در شورای پدافند غیر عامل استان، این پدافند را مردمی دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات زیربنایی و برگشت پذیری و آرامش بخشی از این موارد است. مسائلی که در پدافند غیر عامل باید مورد توجه قرار گیرد.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: استان سمنان به 313 محله مسجد محور تقسیم شده و در این راستا مقدمات در زمینه ساماندهی، آموزش، تجهیز، آمادگی و بهسازی کافی در حال انجام است. انجام شده و در مواقع اضطراری اطلاعات و آگاهی کافی در حال انجام است.

شوقانی در پایان تصریح کرد: امروز پس از حوادث شب گذشته شاهد اقدامات موفقی در حوزه پدافند غیر عامل هستیم و الحمدلله آرامش در استان برقرار است.

*** مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت:

اجرای بیش از 94 درصد مصوبات پدافند غیر عامل در مدارس استان سمنان/ فرهنگ پدافند غیر عامل در مهدکودک ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در شورای پدافند غیر عامل از اجرایی شدن بیش از 94 درصد مصوبات پدافند غیر عامل در مدارس استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آغاز اسلام، دفاع مقدس، حریم، امنیت و سلامت محور مقاومت به ویژه شهیدان حاج قاسم سلیمانی و سید شهیدان حسن. نصرالله و همرزمانش فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفتند و ناظر پدافند غیر عامل استان از همکاری و همکاری با مجموعه آموزشی قدردانی کرد.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

وزیری در ادامه سخنان خود به نامه دوازدهم حضرت علی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: زمانی که در میدان نبرد با دشمن درگیر می شوید، قرارگاه شما در دامنه کوه ها و تپه ها یا نزدیک به رودخانه ها را برای پوشاندن و محافظت از شما در برابر دشمن قرار دهید و باید از یک طرف یا حداکثر دو طرف با دشمن جنگید و طرف های دیگر باید شما را روی موانع طبیعی حمایت کنند تا دشمن از آن برخوردار نباشد. قدرت نفوذ

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود، گفت: ایران در آرامشی بسیار مطلوب و در جزیره ای امن با زیرساخت ها و نرم افزارهای دفاعی سازمان یافته به سر می برد. و سخت افزار، چشم انداز مطلوبی حاصل شده و زیرساخت های جامعه و پیش بینی ها برای انواع تهاجمات صورت گرفته است که نشان دهنده اهمیت دفاع بدون عامل است.

وزیری تاکید کرد: پدافند غیرعامل همچنان نیازمند فرهنگ سازی است و این فرهنگ سازی باید از مهدکودک ها شروع شود تا در مواقع بحران به نتایج مطلوبی برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در بخشی دیگر از سخنان خود پدافند غیر عامل را موثرترین روش دفاعی در حال حاضر در دنیا عنوان کرد و تصریح کرد: کمیته دانش آموزی برای پدافند غیر عامل در مدارس تشکیل شده و بیش از 94 درصد است. مصوبات پدافند غیر عامل در مدارس اجرا شده است.

وزیری در پایان افزود: بیش از 72 دوره توانمندسازی اعم از فرهنگی، بیولوژیکی، شیمیایی، سایبرنتیک، تاب آوری و سواد رسانه ای برای متولیان امر آموزش و پرورش برگزار شد و استانداری مانورهایی مانند زلزله، اطفای حریق و … را ابلاغ کرد. .، در مدارس اجرا شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.