افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
10

معترض جام جهانی با پرچم پراید بدون پرداخت هزینه آزاد شد

  • کد خبر : 773
معترض جام جهانی با پرچم پراید بدون پرداخت هزینه آزاد شد

ماریو فری در جریان بازی پرتغال و اروگوئه وارد زمین شد. وزارت ایتالیا اعلام کرد ماریو فری، معترضی که در بازی جام جهانی بین پرتغال و اروگوئه به زمین هجوم آورده بود، بدون اتهامی از سوی مقامات آزاد شده است. از نظر بی بی سی. فری با پیراهنی که روی آن نوشته شده بود “اوکراین […]



ماریو فری در جریان بازی پرتغال و اروگوئه وارد زمین شد.

وزارت ایتالیا اعلام کرد ماریو فری، معترضی که در بازی جام جهانی بین پرتغال و اروگوئه به زمین هجوم آورده بود، بدون اتهامی از سوی مقامات آزاد شده است. از نظر بی بی سی. فری با پیراهنی که روی آن نوشته شده بود “اوکراین را نجات دهید” و “احترام به زن ایرانی” به میدان دوید و پرچم رنگین کمانی غرور را در هوا به اهتزاز درآورد.

معترض ایتالیایی قبل از آزادی برای مدت کوتاهی بازداشت شد. کمیته عالی قطر تایید کرد که فری آزاد شد، اما از بازی های بعدی جام جهانی نیز محروم خواهد شد.

فری در اینستاگرام دلیل دویدنش به زمین را توضیح داد.

پیامی برای ایران که در آن دوستانی دارم که رنج می‌برند، جایی که به زنان احترام نمی‌گذارند… جهان باید تغییر کند، ما می‌توانیم آن را با حرکات قوی، که از قلب بیرون می‌آیند، با شجاعت انجام دهیم. به ایتالیایی نوشت.

فیفا بازوبندهای کاپیتانی را با رنگین کمان و پرچم های حقوق بشر در سکوها ممنوع کرد، آنها همه را مسدود کردند، اما نه من، مانند رابینهود 2.0 من پیام مردم را آوردم. ما جهانی آزاد می خواهیم که به همه نژادها و عقاید احترام بگذارد.»

اعتراض مردم ایران به مرگ مهسا امینی، جوان 22 ساله ای که بر اثر جراحات وارده در بازداشتگاه پلیس پس از پوشیدن روسری نامناسب خود جان باخت. بازیکنان ایران ترجیح دادند در اولین بازی خود مقابل انگلیس سرود ملی خود را نخوانند.

علاوه بر این، به کاپیتان هایی در جام جهانی که قصد داشتند از بازوبندهای رنگین کمانی به عنوان راهی برای اعتراض به قوانین حقوق بشر قطر استفاده کنند، گفته شد که این کار را انجام خواهند داد. کارت زرد داد قبل از شروع مسابقه آنها فری همچنین گفت که ارتباط شخصی با جنگ اوکراین با روسیه دارد و به همین دلیل می‌خواهد چیزی بگوید.

«اوکراین را نجات دهید. من یک ماه را به عنوان یک داوطلب در کیف در جنگ گذراندم و دیدم که آن مردم چقدر رنج می برند. “ما صلح می خواهیم.”

  • فوتبال بیشتر:SI:AM | زمان ساخت یا استراحت در جام جهانی است
  • سنگال پس از پیروزی پرتنش مقابل اکوادور در ناک اوت به هلند پیوست
  • در داخل کانتینرهای حمل و نقل و کشتی های کروز اسکان طرفداران جام جهانی





Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.