افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

معاون وزیر نیرو: در حال رایزنی برای پرکردن مخازن سوخت نیروگاه ها هستیم/در صورت کمبود از سوخت مایع هم استفاده می کنیم/از گازوئیل هم استفاده می کنیم اما تلاش ما این است که مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

  • کد خبر : 408823
معاون وزیر نیرو: در حال رایزنی برای پرکردن مخازن سوخت نیروگاه ها هستیم/در صورت کمبود از سوخت مایع هم استفاده می کنیم/از گازوئیل هم استفاده می کنیم اما تلاش ما این است که مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایسنا: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای تامین سوخت و پرکردن مخازن به صورت شبانه روزی با وزارت نفت در حال همکاری و رایزنی هستیم و در صورت کمبود از سوخت مایع نیز استفاده خواهیم کرد. جو محیط را در نظر بگیرید البته ما برای کردها […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایسنا: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای تامین سوخت و پرکردن مخازن به صورت شبانه روزی با وزارت نفت در حال همکاری و رایزنی هستیم و در صورت کمبود از سوخت مایع نیز استفاده خواهیم کرد. جو محیط را در نظر بگیرید البته ما برای کردها هم از گازوئیل استفاده می کنیم اما تلاشمان بر این است که مشکلی برای مردم پیش نیاید.

همایون حائری در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت انرژی در جمع خبرنگاران درباره تامین سوخت نیروگاه ها گفت: در فصل سرما تامین سوخت نیروگاه ها در اولویت است.

وی در خصوص پیش بینی 25 هزار مگاوات برای تابستان سال آینده گفت: اگر به آمار نگاه کنیم و سال های 2017 تا 2018 را در نظر بگیریم میانگین رشد مصرف سالانه 2000 مگاوات بوده است اما از سال 2018 تا 2018 متوسط ​​رشد در مصرف به 4000 رسید. مگاوات و امسال نسبت به سال گذشته 6500 مگاوات افزایش مصرف داشته ایم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه افزایش رشد مصرف عمدتاً مربوط به سیستم های سرمایشی است و باعث می شود بیش از 3 برابر نیاز مصرفی رشد داشته باشیم که جبران آن نیز سخت است، اظهار داشت: این افزایش رشد مصرفی به دلیل افزایش میزان مصرف در سیستم های سرمایشی است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به نقش بخش خصوصی در برنامه های وزارت نیرو برای رفع بی تعادلی انرژی کشور تصریح کرد: جلسات هفتگی با بخش خصوصی با حضور وزیر نیرو داریم و جو ایجاد شده است. که به دنبال استفاده از توانایی بخش خصوصی برای کاهش نارضایتی است.

وی افزود: این نمایشگاه نشان می دهد که بخش خصوصی ظرفیت ایجاد یک صنعت خودکفا را ایجاد کرده است و روی کاهش نارضایتی در بخش خصوصی حساب باز کرده بودیم.

حائری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص برنامه تعهدی صادرات برق کشور گفت: به تعهدات صادراتی و واردات برق نیز عمل کرده ایم. در حال حاضر می توان گفت صادرات و واردات ما در حالت تعادل است اما صادرات ما در تامین برق داخلی مشکلی ایجاد نکرد.

معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو درباره وضعیت نیروگاه بوشهر گفت: در حال حاضر اولین واحد این نیروگاه به بهره برداری رسیده و در تابستان کمک زیادی به ما کرد. 2 واحد دیگر در دست ساخت است.

حائری در خصوص نقش انرژی های تجدیدپذیر در کاهش عدم تعادل برق گفت: یکی از اهداف وزیر نیرو در دولت چهاردهم که هم اکنون در نشستی در چین حضور دارد، سرمایه گذاری مشترک با این کشور در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است. انرژی های تجدید پذیر، زیرا به دلیل کمبود سوخت، به هیچ نوع سوختی نیاز نیست. نتایج فسیل سریعتر است. امیدواریم تابستان آینده نسبت بیشتری از انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بخش انرژی های تجدیدپذیر درباره برنامه های صادرات برق گفت: در حال حاضر تقریبا به زنجیره ساخت نیروگاه در این بخش رسیده ایم اما برای گسترش آن نیاز به سرمایه گذاری داریم و می توانیم از ظرفیت چین استفاده کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر نسبت انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق حدود 1300 مگاوات است، قرار است تا پایان سال 500 مگاوات اضافه شود و امیدواریم در تابستان به 4000 مگاوات برسیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.