افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

معاون سیاسی نخست وزیر افغانستان با وزیر کشور دیدار کرد

  • کد خبر : 309590
معاون سیاسی نخست وزیر افغانستان با وزیر کشور دیدار کرد

معاون سیاسی دولت افغانستان که در راس یک هیئت سیاسی به تهران سفر کرده است، با وزیر کشور دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد عبدالکبیر در این دیدار مسئله فلسطین را یکی از مسائل مهم جهان اسلام دانست و به ظلم و ستم بر مردم غزه اشاره کرد و گفت: افغانستان همراه با جمهوری […]

معاون سیاسی دولت افغانستان که در راس یک هیئت سیاسی به تهران سفر کرده است، با وزیر کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد عبدالکبیر در این دیدار مسئله فلسطین را یکی از مسائل مهم جهان اسلام دانست و به ظلم و ستم بر مردم غزه اشاره کرد و گفت: افغانستان همراه با جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم غزه حمایت می کند و شاید اگر رژیم مرز مشترکی را اشغال می کرد و در دفاع از مردم مظلوم غزه وارد جنگ با صهیونیست ها می شد.

وی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از اتباع افغانستانی، در خصوص تحرکات داعش در منطقه گفت: داعش در افغانستان جایی ندارد و مرزهای ما بر روی آنها بسته است. اجازه نخواهیم داد کسی برای همسایگان ما به ویژه جمهوری اسلامی مشکل ایجاد کند.

مسائل اقتصادی از دیگر موضوعاتی بود که عبدالکبیر به آن پرداخت و در این زمینه اظهار داشت: ما خواهان همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در افغانستان هستیم.

وی مسائل اقتصادی را یکی از مشکلات اصلی افغانستان دانست و افزود: ما به دنبال رونق و توسعه در افغانستان هستیم تا هم مردم افغانستان و هم سرمایه گذاران برای کسب درآمد و ایجاد شغل برای مردم به این کشور بازگردند.

محمد عبدالکبیر وسعت زمین های زراعتی در افغانستان را از نقاط قوت این کشور دانست و بر لزوم سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد.

وی در زمینه محصولات زراعی در این کشور افزود: قبل از حکومت اسلامی بخش زیادی از زمین های کشاورزی به کشت خشخاش اختصاص داشت، اما اکنون امارت اسلامی به کسی اجازه کشت این محصول را نمی دهد و به دنبال یک محصول است. محصول جایگزین (گندم). ).

احمد واحدی وزیر کشور نیز با تاکید بر موضع افغانستان برای جمهوری اسلامی گفت: صلح، امنیت، آرامش، اقتصاد پویا و رفاه مردم افغانستان برای ما اهمیت زیادی دارد و ملت ایران کارآمدی خود را با افغانستان ثابت کرده است. .

وحیدی با یادآوری رنج های مردم افغانستان در دوران اشغال شوروی و آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم افغانستان بوده است.

وزير كشور رژيم صهيونيستي را دشمن اصلي جهان اسلام دانست و افزود: اين رژيم نامشروع از درون پوسيده است و اگر آمريكا از آن حمايت نمي كرد قبلا محو شده بود و مردم مظلوم فلسطین و غزه امروز تحت ستم قرار نخواهند گرفت.»

وحیدی با اشاره به برخی توافقات بین دو کشور، توسعه روابط اقتصادی را یکی از اهداف ایران و افغانستان دانست و در این زمینه افزود: بازارچه های مرزی می تواند سهم بسزایی در روابط اقتصادی دو کشور داشته باشد. . دو کشور و بنابراین توسعه آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در مورد کشت خشخاش گفت که باید با جلب حمایت های بین المللی جایگزین محصولات جایگزین شود.

موضوع آب هیرمند از دیگر نکاتی بود که وزیر کشور به آن اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از مهم ترین مواردی است که باید در محور گفت و گوهای طرفین قرار گیرد و امیدواریم موضوع حق آبه با همکاری بیشتر انجام شود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=309590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.