افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

معاون اول رئیس جمهور وارد شانگهای شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 119958
معاون اول رئیس جمهور وارد شانگهای شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرچین صبح یکشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه بین شد. بین المللی khong چیائو از مقامات دولت چین، سفیر ایران در چین و برخی مدیران و معاونان وزرا مهمات خارجی استقبال شد. معاون اول رئیس رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی به چین سفر کرد بین المللی چین […]

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرچین صبح یکشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه بین شد. بین المللی khong چیائو از مقامات دولت چین، سفیر ایران در چین و برخی مدیران و معاونان وزرا مهمات خارجی استقبال شد.

معاون اول رئیس رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی به چین سفر کرد بین المللی چین این گفتمان را وارد می کند و بازارها را توسعه می دهد بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره با مقامات چین و کشورهای فعلی است.

در این سفر با خداحافظی رسمی رئیس لپ تاپ رئیس رئیس جمهور و جمعی از اعضای دولت شروع کردند، وزیر سکوتمعاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد مخبر را همراهی می کنند.

ششمین نمایشگاه واردات چین به منظور نمایش محصولات صادراتی به چین با حضور نخست وزیر این کشور و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف جهان امروز (یکشنبه) مانند مسئول و معاون اول افتتاح می شود. رئیس رئیس جمهور به دعوت رسمی نخست وزیر چین طی سخنانی در مراسم افتتاحیه، مذاکرات دوجانبه و چندجانبه انجام داد. آه تو توسعه روابط اقتصادی و باز شدن بازار این کار را با محصولات ایرانی در چین و سایر کشورها انجام می دهد.

معاون اول حضور خواهد داشت. رئیس رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد حاضر در افتتاحیه غرفه جمهوری اسلامی ایران و همچنین در این نمایشگاه بزرگ بین المللی شروع به کار می کند.

بازدید مسئولان سایر کشورها از این غرفه که شرکت های بزرگ ایرانی در آن حضور دارند، فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی های اقتصادی ایران خواهد بود.

معاون اول رئیس رئیس جمهور پیش از عزیمت به چین در گفتگو با خبرنگاران روابط ایران و چین را روابط مهم و راهبردی توصیف کرد و گفت: در این سفر به دعوت رسمی مسئولان در نمایشگاه بزرگ واردات این کشور شرکت خواهیم کرد. پکن، و همچنین مذاکراتی برای رفع موانع توسعه انجام خواهد شد.” ما روابط خواهیم داشت.

این منبع آگاه با اشاره به سند راهبردی 25 ساله ایران و چین افزود: ما با اهداف تعیین شده در این سند فاصله داریم و امیدوارم این سفر بتواند گامی در جهت رفع موانع و تحقق برخی اهداف در تهران باشد. “پکن. روابط اقتصادی.”

وی با اشاره به حضور فعالان اقتصادی و شرکت های ایرانی در نمایشگاه واردات چین گفت: از غرفه های ایرانی در این نمایشگاه بازدید خواهیم کرد و نخست وزیر چین نیز از غرفه های ایرانی و محصولات و تولیدات کشورمان بازدید خواهد کرد.

مخبر ادامه داد: سفر کنید رئیس رئیس جمهور کشورمان در چین به توافقات و تفاهماتی دست یافت که برخی از این توافقات تبدیل به قرارداد شده و برخی دیگر با موانعی همراه است که در این سفر سعی خواهیم کرد آنها را برطرف کنیم.

معاون سیاسی دفتر. رئیس رئيس جمهور با ارجاع به سفر مخبر به شانگهای و حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین المللی وی گفت: در این مدت و با توافق روسای جمهور دو کشور در اسفندماه سال گذشته، حضور جمهوری اسلامی ایران بیست برابر سال گذشته و بیش از همه دوره های گذشته است.

در این نمایشگاه بیش از 50 شرکت و 250 تجار ایرانی در مناطق مختلف کشورمان حضور دارند.

لازم به ذکر است نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE) نمایشگاهی است که از سال 2018 هر ساله در شانگهای چین برگزار می شود.این نمایشگاه اولین نمایشگاه سراسری با موضوع واردات در جهان است.

این نمایشگاه به طور مشترک توسط وزارت بازرگانی چین و دولت محلی شانگهای برگزار می شود. از شرکای این نمایشگاه می توان به سازمان تجارت جهانی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد اشاره کرد.

هدف از برگزاری نمایشگاه واردات، ارائه بازار داخلی چین به شرکت های خارجی و تقویت مصرف داخلی است. نمایشگاه بین المللی واردات چین بستری را برای همکاری کشورهای غنی و فقیر و همچنین اقتصادهای کوچک و بزرگ در قالب همکاری برد-برد فراهم کرده است.

همچنین به شرکت ها و کارشناسان اجازه می دهد تا از نزدیک برای یافتن شرکای تجاری خود صحبت کنند.

فصل اول این نمایشگاه در سال 2018 شخصا برای شی. جین پینگ باز شد.

پنجمین دوره این نمایشگاه در سال 1401 با حضور بیش از 2800 غرفه و 100 کشور جهان برگزار شد و گردش مالی روزهای نمایشگاهی سال گذشته 73.6 میلیارد دلار بود.

امسال ششمین نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE 2023) از 14 تا 19 نوامبر 1402 در شانگهای برگزار می شود. این نمایشگاه از چهار بخش شامل غرفه های ملی، غرفه های تجاری، بخش های اقتصاد بین المللی و فعالیت های مرتبط با تبادل فرهنگی تشکیل شده است.

مهمانان از 145 کشور، منطقه و سازمان بین المللی در این رویداد شرکت خواهند کرد. بیش از 3400 غرفه‌دار و 394000 بازدیدکننده حرفه‌ای برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که نشان از بازگشت کامل به سطوح قبل از رویداد دارد. تاج است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.