افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

معاونت علمی وارد درگیری های سیاسی نشود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 325647
معاونت علمی وارد درگیری های سیاسی نشود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین در مراسم تجلیل و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری که امروز با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: نایب رئیس: من با همکار دکتر دهقانی فیروزآبادی هم دوست هستم و سخت ترین […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین در مراسم تجلیل و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری که امروز با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: نایب رئیس: من با همکار دکتر دهقانی فیروزآبادی هم دوست هستم و سخت ترین اتفاقی که در این انتخابات افتاد این بود که جایگزین ایشان شدم. دکتر دهقانی فردی عالم، فرهیخته، با اخلاق و بی حد و مرز است.

معاونت علمی نباید وارد درگیری های سیاسی شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به اینکه معاونت علمی رئیس جمهور چه در دوران دکتر ستاری و چه در دوران دکتر دهقانی هیچ گاه وارد درگیری سیاسی نشد، افزود: هرکس در این سمت قرار گیرد باید همین اصل را حفظ کنید عارف و سهراب پور از جمله پایه گذاران ایده معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان هستند که اکنون به بلوغ رسیده است. خوشحالم که وقتی به بلوغ رسید و اگر در دوران مسئولیتم پیشرفتی حاصل شد به همین دلیل پست معاونت تحصیلی را به عهده بگیرم و اگر نشد قطعاً مقصر هستم.

افشین به ذکر خاطره ای از معاونت علمی سابق پرداخت و گفت: اردوی جدید پذیرش دانشگاه شریف در مشهد بود و در آن زمان دکتر دهقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد و به عنوان سخنران آن جلسه بود. او چیزی گفت و زمانی که من در سمت معاونت آموزشی بودم که محقق شدم، متوجه شدم که فرهنگ از تحقیقات و فناوری می گذرد و این حرف درست و عمیقی است و اگر بخواهیم پیشرفت کنیم. آن را جامعه در زمینه های مختلف، این دوره فناوری و تولید علم را پوشش می دهد.

ما هیچ جا تجارت نمی کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست من در معاونت علمی این است که تا حد امکان هیچ سمتی نداشته باشم و تنها کارمند اکوسیستم نوآوری کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از اعتماد دکتر مزیکیان به من تشکر می کنم و امیدوارم شایسته باشد. آن را این مطمئن باشید در جلسه ای که من شرکت کردم، رئیس جمهور به من تاکید کرد که “من به معاونت علمی رئیس جمهور نگاه می کنم و معاون رئیس جمهور باید بال وزارتخانه ها، اتاق فکر دولت باشد و خود را وقف فناوری کند.”

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش آموزی با اعلام اینکه قطعا بخشی از معاونت را به معاونت دانشجویی واگذار می کنم، تصریح کرد: معتقدم دانش آموزان موتور نیروی انسانی هستند و توسعه کشور اتفاق می افتد. از طریق بخش دانشجویی خلاقیت از کودکی رشد می کند و باید به این بخش توجه ویژه ای داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=325647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.