افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

معامله 15 هزار میلیارد ریالی برق سبز در بورس انرژی

  • کد خبر : 297748
معامله 15 هزار میلیارد ریالی برق سبز در بورس انرژی

به گزارش بازار، سید مهدی حسینی گفت: با راه اندازی تابلوی توزیع سبز، مدل جدید قراردادی با عنوان «قراردادهای تامین انرژی سبز» بدون محدودیت ظرفیت نیروگاه ستبا تعریف و ابلاغ شد و بر اساس آن. بیش از 750 مگاوات مجوز احداث نیروگاه های تجدیدپذیر بر اساس الگوی تامین برق سبز در ستبا صادر شد. به […]

به گزارش بازار، سید مهدی حسینی گفت: با راه اندازی تابلوی توزیع سبز، مدل جدید قراردادی با عنوان «قراردادهای تامین انرژی سبز» بدون محدودیت ظرفیت نیروگاه ستبا تعریف و ابلاغ شد و بر اساس آن. بیش از 750 مگاوات مجوز احداث نیروگاه های تجدیدپذیر بر اساس الگوی تامین برق سبز در ستبا صادر شد.

به گفته وی، بیش از 120 نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر در شورای برق سبز مجاز به فعالیت هستند و افزود: تاکنون حدود 370 مگاوات ظرفیت نیروگاهی بر اساس قرارداد با ساتبا در شورای برق سبز ارائه شده است متوسط ​​قیمت برق سبز برق معامله شده در بورس انرژی در خرداد ماه 63 هزار ریال به ازای هر کیلووات ساعت بوده است.

حسینی ادامه داد: از ابتدای فعالیت هیئت برق سبز تاکنون حدود 500 میلیون کیلووات ساعت به ارزش 15 میلیارد ریال برق سبز تجاری سازی شده است.

یادآور شد: صنایع موضوع ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان و همچنین دستگاه های اجرایی که 20 درصد برق تجدیدپذیر را تامین می کنند، می توانند با خرید برق تجدیدپذیر بر روی تابلو برق سبز، برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

حسینی افزود: عدم محدودیت بار توانیر در شبکه برق صنایع خریدار برق تجدیدپذیر یکی از مزیت های اصلی تابلوی توزیع سبز است.

وی همچنین به امکان فروش برق تجدیدپذیر در بازار فیزیکی/مشتقات اشاره کرد و گفت: در بازار فیزیکی/مشتقات، خریداران و فروشندگان می توانند با تعامل با یکدیگر کل مبلغ معامله را قبل از تولید برق و در آینده تسویه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=297748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.