افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

معاملات بانکی بدون واسطه چه مزایایی دارد؟

  • کد خبر : 34851
معاملات بانکی بدون واسطه چه مزایایی دارد؟

قادر قیافه، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به توسعه روابط بانکی ایران و روسیه گفت: روس ها اکنون به دنبال نظارت بر بازار ایران هستند تا از ایجاد بانک در کشورمان بیشتر آگاه شوند. وی با بیان اینکه راه اندازی بانک روسی در ایران می تواند منجر به تسهیل تجارت شود، افزود: در […]

قادر قیافه، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به توسعه روابط بانکی ایران و روسیه گفت: روس ها اکنون به دنبال نظارت بر بازار ایران هستند تا از ایجاد بانک در کشورمان بیشتر آگاه شوند.

وی با بیان اینکه راه اندازی بانک روسی در ایران می تواند منجر به تسهیل تجارت شود، افزود: در گذشته بانک ملی در روسیه فعالیت می کرد اما اکنون این بانک به «میربیزینس» تغییر نام داده و با این نام فعالیت می کند.

به گزارش قیافه، شرکت سهامی «میر بیزنس بانک» یک بانک روسی با سرمایه خارجی است که فعالیت و عملکرد آن توسط بانک مرکزی روسیه تنظیم می شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در روسیه علاوه بر بانک دولتی، یک بانک خصوصی نیز با ایران مرتبط است، بنابراین با همسایه شمالی مشکلی نداریم.

قیافه می گوید: اکنون روس ها در ایران نمایندگی ایجاد کرده اند و در آینده نزدیک روابط بانکی دو کشور افزایش خواهد یافت، اما باید توجه داشت که تنها بخش بانکی در رشد تجارت نقش دارد، هرچند بانک مرکزی بیش از سایر بخش ها تلاش می کند.

وی با اشاره به نقش بانک ها در توسعه و افزایش تجارت گفت: در سایر بخش ها نیز نیازمند اصلاحات هستیم. معاملات مستقیم بین بانک ها تاثیر زیادی در روند صادرات و واردات دارد که مهم ترین آن کاهش هزینه های تجاری است اما باید توجه داشت که این شرط لازم و شرط کافی بازنگری در سیاست های تعرفه ای، تسهیل قوانین صادرات، شناخت بازارهای مقصد و نحوه تسویه ارز است.

به گفته نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، به نظر می رسد تا زمانی که این مولفه ها در بازار محقق نشود، نتوانیم شاهد تحول خاصی در حوزه تجارت باشیم.

آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران
قیافه تصریح کرد: افتتاح رسمی دفتر نمایندگی دومین بانک بزرگ روسیه که به عنوان یکی از شرکت های گروه مالی VTB شناخته می شود، مدت تراکنش های بانکی شرکت های ایرانی را به کمتر از 24 ساعت کاهش می دهد و در درجه اول شرایط را برای دسترسی ایمن و کم هزینه فعالان اقتصادی ایران به سیستم بانکی کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی فراهم می کند.

نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران تصریح کرد: علاوه بر این، توجه به فعالیت گسترده شرکت های زیرمجموعه گروه مالی VTB در کشورهای آمریکای جنوبی زمینه را برای تنوع بخشی به مسیرهای تجاری ایران با کشورهای هدف صادراتی این قاره ایجاد می کند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: این بانک اخیراً فعالیت خود را در کشورهای چین، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و کشورهای عضو اتحادیه عرب گسترش داده است و با توجه به ایجاد سرویسی که به بانک ها و شرکت های ایرانی خدمات ارائه می کند، امکان دسترسی ایران به شبکه بانکی این کشورها تسهیل شده است.

وی افزود: در اروپا نیز زیرمجموعه های این بانک روسی در بلاروس، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان و سوئد فعال هستند.

قیافه در پایان تاکید کرد: با آغاز به کار رسمی بانک وی تی بی، ضمن تسهیل سرمایه گذاری شرکت های روسی در صنعت نفت و زیرساخت های ریلی ایران، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق روسیه ایجاد می شود که می تواند تقاضای ارز برای واردات کالاهای اساسی را کاهش داده و بخش قابل توجهی از منابع ارزی ایران را برای تامین نیازهای سایر بخش های تولیدی و خدماتی آزاد کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.