افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

معادلات سقوط بازار سهام

  • کد خبر : 162686
معادلات سقوط بازار سهام

بازار؛ گروه بورس: در هفته‌های اخیر رکود در بازار سرمایه دوباره عمیق‌تر شده و همه منتظر خبرهای بزرگ یا جریان عجیب پول برای حرکت در بازار هستند، اما گاهی می‌توان نتیجه گرفت که فشردگی یک فنر یا تجمیع چند اتفاق مهم می تواند به محیطی منجر شود که در آن قیمت ها در شرایط خوب […]

بازار؛ گروه بورس: در هفته‌های اخیر رکود در بازار سرمایه دوباره عمیق‌تر شده و همه منتظر خبرهای بزرگ یا جریان عجیب پول برای حرکت در بازار هستند، اما گاهی می‌توان نتیجه گرفت که فشردگی یک فنر یا تجمیع چند اتفاق مهم می تواند به محیطی منجر شود که در آن قیمت ها در شرایط خوب تنظیم شده اند تا بازار را به حرکت درآورند. در حال حاضر اخبار و رویدادهای بودجه و روشن شدن مختصات آن و اخبار مربوط به گروه خودرویی که مربوط به تجدید ارزیابی، فروش دارایی ها و افزایش نرخ و فروش محصول یا محصولات می باشد. بورس ممکن است عاملی برای جهش احتمالی این صنعت و سپس بازار باشد.
سعید مدنی، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بازار خودرو در حال حاضر با رکود مواجه است، گفت: به همین دلیل سهام خودروسازان در بورس چندان مورد استقبال قرار نگرفته است، زیرا در شرایط فعلی خودروسازان «هیچ اقبالی نداشته اند. قادر به برآورده کردن برنامه های تولید خود هستند.” آنها هنوز سودآور نیستند و تا زمانی که خودروسازان نتوانند زیان خود را به صورت عملیاتی جبران کنند، معاملات آنها در بازار سهام بی ثبات خواهد بود.
سهام بزرگ با وجود بسیار ارزشمند بودن به حاشیه رانده شده و خرده ها جای خود را گرفته اند و بازی بازار تبدیل به بازی سهام خرد و حرکت های کوچک بازار شده است که به بهانه تمدید یا هر چیز دیگری آن را دارم. این روزها چهره و شکل متفاوتی دیده است. در واقع، حرکت به سمت سهام کوچک یک تقاضا نیست، بلکه یک اجبار اجتناب ناپذیر در معاملات است که وقتی حجم به این صورت کاهش می یابد، جریان پول به طور خودکار به آن سمت می رود.

چشم انداز بازار جهانی برای بازار سهام
بخش دیگری که می تواند بازار سهام را از خواب زمستانی بیدار کند، بازار جهانی است، در بحبوحه تضعیف چشم انداز رشد برای اقتصادهای بزرگ در سال 2024، به طوری که انتظار می رود تولیدکنندگان بزرگ نفت به زودی کاهش تولید بیشتری را نسبت به حمایت از قیمت نفت اعلام کنند، اما داده ها حاکی از افزایش است. رشد اختلاف میان اعضای اوپک بر سر ضرورت کاهش بیشتر تولید. شاید محتمل ترین سناریو این باشد که عربستان سعودی که بیشتر علاقه مند به اجتناب از کاهش بیشتر قیمت نفت است، راهی برای مذاکره و رسیدن به نوعی سازش بیابد.

اگرچه تولید و قیمت نفت بازتابی از وضعیت بازار جهانی است، اما برخی از موسسات تخمین زده اند که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سالانه اندکی از 4.9 درصد به 5 درصد افزایش خواهد یافت.

تنها مشکلی که اکنون وجود دارد این است که حتی اگر این سناریو به واقعیت تبدیل شود و اوپک پلاس بسته ای را با هدف کاهش بیشتر عرضه در ماه های آینده ارائه کند، تقریباً به طور قطع به اندازه ای که عربستان سعودی در نظر داشت پیش نخواهد رفت. علاوه بر این، هر پیشنهاد جدیدی برای کاهش تولید نفت به غیر از پیشنهادی که احتمالاً در روزهای آینده اعلام می شود، می تواند نشان دهنده جهت گیری بازار باشد. فراگیر باشد البته اخباری مبنی بر خروج برخی از تولیدکنندگان کوچک نفت از توافقات بین المللی وجود دارد که چالشی برای قیمت گذاری تلقی می شود.
بر اساس گزارش ISM، اگرچه تولید و قیمت نفت بازتابی از وضعیت بازار جهانی است، اما برخی موسسات تخمین زده اند که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سالانه اندکی از 4.9 درصد به 5 درصد افزایش خواهد یافت.
درآمد و مخارج شخصی در ماه اکتبر تعدیل شد و ماهانه فقط 0.2 درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان اکنون پس از گرانی در تابستان، جیب‌های خود را در ابتدای سه‌ماهه جدید تنگ‌تر کرده‌اند.

تاثیر گزارش های فصلی بر بازار سهام
در حال حاضر گزارشات تاثیرات بسیار مهم و قابل توجهی بر بازار خواهد داشت، انتشار گزارش های 9 ماهه و 12 ماهه برخی از شرکت ها زیرمجموعه شرکت های اصلی بازار هستند که می توانند این مهم را در کسب سود تلفیقی ایفا کنند. . از شفاف ترین شرکت ها و ارزش بسیاری از نمادهای بزرگ و کوچک.نمایش بازار. قطعا این گزارش هایی که در دو سه روز اخیر وارد بازار شده و این روند ادامه دارد، روی برخی از نمادهای بزرگ نیز تاثیرگذار است که می تواند یک شوک مثبت مختصر را به بازار وارد کند و باز هم تاکید می کنیم که شاید این گزارش ها دارای این موضوع باشد. توانایی ایجاد طول موج آنها ممکن است طولانی نباشند، اما می توانند یک فضای مثبت، موقت و کوتاه ایجاد کنند.

حسن کاظم زاده معتقد است که به طور معمول وقتی بازار برای چند روز متوالی تلاش می کند مثبت شود اما شکست می خورد، دلیلی برای منفی شدن پیدا می کند. البته در کل بازار تحت کنترل شدیدی است و واکنش منفی یا مثبت شدیدی از آن انتظار نمی رود.

دسته آخر گزارش های ماهانه است که می تواند تاثیر زیادی در بازار داشته باشد و انتشار آنها حاکی از روند ثابت فروش شرکت ها و تداوم آن است که جنبه های مثبتی را در ارزش شرکت ها آشکار می کند. البته نمی دانیم در پس زمینه گزارش های ماهانه چه می گذرد، اما تکرار روند دو ماه گذشته برای نشان دادن ارزش بازار کافی است.
حسن کاظم زاده، مدرس و تحلیلگر با اشاره به منفی شدن بازار هفتگی سهام اخیراً گفت: البته شدت منفی زیاد نبود، اما بازار زمانی کار خود را به پایان رساند که 75 درصد نمادها منفی شدند. به طور معمول، زمانی که بازار برای چندین روز متوالی تلاش می کند مثبت باشد اما شکست می خورد، دلیلی برای منفی بودن پیدا می کند. البته در کل بازار به شدت تحت کنترل است و انتظار واکنش منفی یا مثبت قوی از آن نداریم.
بانک مرکزی و وزارت حراست با سه تاکتیک موفق شدند قیمت دلار آزاد را کنترل و آن را به 50 هزار تومان برگردانند. ابتدا با فشار بر شرکت های پتروشیمی، عرضه 37 هزار و 500 تومانی نیمه ارزی را افزایش دادند تا دریافت کنندگان ارز پتروشیمی زودتر آن را تهیه کنند. ثانیاً با متقاعد کردن صادرکنندگانی که در پیشنهاد نیما لحاظ نشده بودند، عرضه ارز را به صورت کلبه ای افزایش دادند و باعث شدند تقاضا برای واردات در بازار باز شود. سوم اینکه با ایجاد گلوگاه در روند رسیدن به تخصیص، صف قبل از تخصیص را افزایش دادند تا تقاضا نتواند به سرعت وارد فرآیند درخواست ارز شود.
بر اساس این گزارش، مشاهده می شود که بورس منتظر یک خبر تکان دهنده یا تصمیم دولت برای آزادسازی جریان نقدی و صعود سهام نمادهای بزرگ و کوچک به محدوده حمایتی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.