افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
8

مطالعات نشان می دهد که نژاد، درآمد می تواند نتایج سرطان خون را تعیین کند

  • کد خبر : 5838
مطالعات نشان می دهد که نژاد، درآمد می تواند نتایج سرطان خون را تعیین کند

منو لوسمی و لنفوم خانه اخبار ارجاع نمایش اسلاید داروها یک انکولوژیست پیدا کنید راهنمای سرطان بررسی اجمالی و حقایق خطرات و پیشگیری علائم و نشانه ها انواع سرطان تشخیص و آزمایشات تیم مراقبت از سرطان شما درمان سرطان درمان های پیشرفته زندگی و مدیریت بهبودی و عود پشتیبانی و منابع همه موضوعات راهنما مرکز […]


منو

مطالعات نشان می دهد که نژاد، درآمد می تواند نتایج سرطان خون را تعیین کند

نویسنده ارنی ماندل

خبرنگار HealthDay

دوشنبه، 12 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) – سه مطالعه جدید نشان می‌دهد که اگر فردی مبتلا به سرطان خون یا لخته خطرناک باشد، اگر سفیدپوست و ثروتمند باشد، وضعیت بهتری خواهد داشت.

تأثیر مداوم نژاد و درآمد بیماران بر نتایج پزشکی روز شنبه در نیواورلئان در نشست سالانه انجمن هماتولوژی آمریکا (ASH) مورد توجه قرار گرفت.

در یک مطالعه، تیمی به سرپرستی دکتر متیو مورر، از کلینیک مایو در روچستر، مین.، به بررسی افرادی که در آزمایش‌های بالینی برای درمان‌های جدید علیه سرطان خون معروف به پراکنده B- بزرگ ثبت نام کردند (یا نشدند) پرداختند. لنفوم سلولی (DLBCL).

این شایع ترین شکل لنفوم در ایالات متحده است. با توجه به ASH، درمان های موجود به درمان حدود 60 درصد از بیماران کمک می کند، اما 40 درصد دیگر ممکن است کمکی نکنند.

بنابراین، ثبت نام در کارآزمایی های بالینی می تواند برای برخی از بیماران بسیار مهم باشد. مطالعه مایو داده‌های ثبت‌نام در آزمایش‌های DLBCL را از هشت مرکز پزشکی دانشگاهی بزرگ در سراسر آمریکا بررسی کرد.

این نشان داد که 76٪ از ثبت نام کنندگان سفید پوست بودند.

این تحقیق نشان داد که نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی کلیدی برای پذیرش در کارآزمایی‌ها بود، اما سیاه‌پوستان یا آمریکایی‌های اسپانیایی تبار نسبت به سفیدپوستان احتمال کمتری داشتند که این معیارهای مبتنی بر آزمایشگاه را برآورده کنند.

این بدان معناست که سازمان‌دهندگان کارآزمایی ممکن است نیاز داشته باشند که معیارهای صلاحیت مبتنی بر آزمایشگاه را برای کمک به ایجاد شرایط برای ورود به کارآزمایی‌های بالینی آینده، بررسی دقیق‌تری داشته باشند. مورر در یک بیانیه خبری ASH گفت: “این معیارهای حذف همه را به یک اندازه تحت تاثیر قرار نمی دهد – آنها بر اقلیت ها بیشتر از بیماران سفیدپوست غیر اسپانیایی تاثیر می گذارند.”

نابرابری های پیوند سلول های بنیادی

مطالعه دیگری به پیوند سلول های بنیادی پرداخت که در بسیاری از موارد می تواند سرطان خون را درمان کند. این روش ها نیازمند یافتن یک اهداکننده (اغلب یکی از اعضای خانواده) با همان پروتئین آنتی ژن خون بیمار است.

اگر چنین اهداکننده‌ای پیدا نشود، پزشکان همچنان می‌توانند پیوند را انجام دهند، اما اغلب از سلول‌هایی استفاده می‌کند که «نیمه همسان» هستند و از خون بند ناف یا اعضای خانواده یا افراد دیگر که کمتر از حد ایده‌آل همسان هستند، می‌آیند. این پیوندها بیماران را در برابر واکنش‌های ایمنی خطرناک آسیب‌پذیرتر می‌کند و نیاز به مراقبت‌های پیگیری شدیدتری دارد.

این مطالعه توسط دکتر وارن فینگروت، از برنامه پیوند خون بند ناف در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering در شهر نیویورک انجام شد. با نگاهی به سوابق 372 نفری که بین سال‌های 2020 تا 2022 در این مرکز تحت پیوند سلول‌های بنیادی قرار گرفتند، تیم او دریافت که در حالی که تنها حدود یک چهارم (24٪) از بیماران با اجداد اروپایی (معمولاً سفیدپوست) باید تحت پیوند کمتری قرار بگیرند. این رقم در میان بیمارانی که اصالتا اروپایی نداشتند به 58 درصد افزایش یافت.

محققان دریافتند اگر بیمار اقلیت نیز از یک خانواده کم درآمد باشد، احتمال نیاز به پیوند سلول های بنیادی پیچیده تر حتی بیشتر می شود.

فینگروت در بیانیه خبری ASH گفت: “برنامه پیوند ما به گسترش دسترسی پیوند به جمعیت های اقلیت بسیار متعهد است، اما مطالعه ما نشان می دهد که بسیاری از این بیماران هم پیچیده ترین پیوندها را دریافت می کنند و هم با چالش های اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی روبرو هستند.” یافته‌های ما نشان می‌دهد که پرداختن به مشکلات مالی برای گسترش دسترسی به پیوند، به‌ویژه برای بیماران گروه‌های اقلیت، حیاتی خواهد بود.»

درمان های پیشرفته برای یک لخته خطرناک

در مطالعه سوم، محققان دریافتند که به نظر می رسد نژاد و درآمد زمانی که بیماران آمریکایی دچار لخته های بالقوه تهدید کننده زندگی در ریه ها به نام آمبولی ریوی می شوند، اهمیت دارد.

نشریه خبری ASH خاطرنشان کرد: بیماران غیرسفید پوست و فقیرتر «به طور قابل توجهی کمتر احتمال دارد که پیشرفته‌ترین درمان‌ها را دریافت کنند و احتمال مرگ پس از ابتلا به آمبولی ریه بیشتر است».

این مطالعه شامل داده‌های بیش از 1 میلیون بیمار آمریکایی بود که بین سال‌های 2016 تا 2018 با یک لخته خطرناک در ریه‌ها در بیمارستان بستری شدند. بیش از 66000 نفر شدیدترین و تهدیدکننده‌ترین شکل آمبولی ریه را داشتند.

گروهی به سرپرستی دکتر مری کوشمن از کالج لارنر گزارش دادند که در مقایسه با بیماران سفیدپوست، بیماران آسیایی 24 درصد کمتر احتمال دارد که درمان های پیشرفته را در صورت ابتلا به نوع شدید آمبولی ریه دریافت کنند و 50 درصد بیشتر احتمال دارد که بمیرند. پزشکی در دانشگاه ورمونت

به همین ترتیب، بیماران سیاه پوست در شرایط مشابه 13 درصد کمتر در مقایسه با بیماران سفیدپوست بهترین درمان ها را دریافت کردند و 11 درصد بیشتر احتمال داشت که بمیرند. محققان دریافتند بیماران اسپانیایی تبار نیز 10 درصد بیشتر از افراد سفیدپوست در معرض خطر مرگ ناشی از آمبولی بودند.

پول و بیمه نیز مهم هستند: این مطالعه نشان داد افرادی که از طریق Medicaid یا Medicare بیمه می‌شوند در مقایسه با بیمه‌شده‌های خصوصی 30 درصد کمتر احتمال دارد که درمان پیشرفته دریافت کنند. و افرادی که از نظر درآمد در یک چهارم پایین‌ترین سطح درآمد قرار می‌گیرند، در مقایسه با افرادی که در سه ماهه بالای درآمد قرار دارند، 9 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از لخته خون بودند.

کوشمن در بیانیه خبری ASH خاطرنشان کرد: سالانه افراد زیادی به دلیل آمبولی ریه می میرند. «قابل پیشگیری است و مطمئناً قابل درمان است. ما باید به این فکر کنیم که چه کاری می توانیم در بیمارستان ها انجام دهیم تا مطمئن شویم که مراقبت عادلانه است.»

او افزود: «امیدوارم پزشکان به این یافته‌ها فکر کنند که چگونه هر روز از بیماران مراقبت می‌کنند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا سوگیری‌های ناخودآگاه آنها را تشخیص دهند.» پزشکان باید به بیمار روبروی خود نگاه کنند و به یاد داشته باشند که صرف نظر از طبقه اجتماعی یا رنگ پوست آنها، باید مانند سایرین با آنها رفتار شود.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که مطالعات ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.

اطلاعات بیشتر

در مورد سرطان خون در انجمن سرطان آمریکا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منبع: انجمن هماتولوژی آمریکا، انتشار خبری، 10 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=5838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.