افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

مصیبت سازمان ملل/ آیا عضویت کامل فلسطین تایید شد؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 259656
مصیبت سازمان ملل/ آیا عضویت کامل فلسطین تایید شد؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی نیوز، مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه به پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای می دهد. قطعنامه ای که به فلسطین «حقوق و امتیازات» جدید اعطا می کند و خواستار بررسی شورای امنیت و نظر مساعد درباره عضویت کامل فلسطین در […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی نیوز، مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه به پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای می دهد. قطعنامه ای که به فلسطین «حقوق و امتیازات» جدید اعطا می کند و خواستار بررسی شورای امنیت و نظر مساعد درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل است.

به گفته دیپلمات های اروپایی، با توجه به حمایت گسترده 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، انتظار می رود این قطعنامه با اکثریت آرا به تصویب برسد.

تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خواهد بود. دولت آمریکا در ادامه حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی، در 18 آوریل (30 آوریل) این قطعنامه را در شورای امنیت وتو کرد.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست 30 آوریل شورای امنیت گفت: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین المللی بوده اند که در آن نقشی نداشته اند. از سال 1988، رهبری (سازمان های خودمختار) تمایل خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده و امتیازات تاریخی داده است. درگیری فلسطین و اسرائیل از مرزهای دو طرف عبور کرده و به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

نماینده فلسطین تصریح کرد: عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که باید با تصمیم بین المللی به آن دست یابیم نه با مذاکره. هرکسی که مانع تصمیم فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل شود، کمکی به افزایش شانس صلح در منطقه ما نخواهد کرد. نگرانی ما در مورد موضوع عضویت کامل در سازمان ملل متحد باعث نمی شود که جنگ تمام عیار در غزه را فراموش کنیم. بخش بزرگی از نوار غزه غیرقابل سکونت شده است. در همین حال، حملات شهرک نشینان علیه شهروندان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی در حال افزایش است.

نماینده سازمان خودمختار همچنین تصریح کرد: جامعه جهانی نباید اجازه دهد هیچ طرفی خود را غیرقانونی و مصون از مجازات بداند. مسئولیت تهاجم به نوار غزه بر عهده کشورهایی است که اسرائیل را مسلح می کنند.

عضویت کامل یک کشور در سازمان ملل تنها در صورتی اعطا می شود که شورای امنیت و سپس دو سوم مجمع عمومی آن را تایید کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.