افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

مصوبه مجلس درباره حقوق کارمندان و بازنشستگان ناعادلانه است

  • کد خبر : 181108

خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، نوشت: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی رقم ثابت ۲۰ درصدی را برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده تصویب کرد که برای کارمندانی که حقوق بسیار بالایی دریافت می کنند و در عمل افزایشی مطلوب است. ، افزایش کارکنان یک تصمیم ناعادلانه است. یکی از موضوعات بحث برانگیز در لایحه […]

خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، نوشت: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی رقم ثابت ۲۰ درصدی را برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده تصویب کرد که برای کارمندانی که حقوق بسیار بالایی دریافت می کنند و در عمل افزایشی مطلوب است. ، افزایش کارکنان یک تصمیم ناعادلانه است.

خبرگزاری دولت: مصوبه مجلس درباره حقوق کارمندان و مستمری بگیران ناعادلانه است

یکی از موضوعات بحث برانگیز در لایحه بودجه سال آینده حذف افزایش تدریجی حقوق کارکنان دولت است. این موضوع در لایحه بودجه سالانه کشور در سال گذشته مطرح شد زیرا دولت 17 نکته را برای عادلانه شدن حقوق کارکنان توصیه کرد که در شورای اسلامی تصویب نشد.

در لایحه بودجه 1403 نیز دولت پیشنهاد کرده بود حقوق کارکنان دولت در سال آینده به طور متوسط ​​18 درصد افزایش یابد به طوری که افراد با حقوق پایین بیش از 18 درصد و افرادی که حقوق بیشتری دریافت می کنند، افزایش می یابد. کمتر از 18 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

فلسفه افزایش حقوق فارغ التحصیلی این است که افراد با حقوق بالا درصد کمتری از افزایش حقوق خواهند داشت و بالعکس افرادی که حقوق کمتری دارند از درصد افزایش حقوق بیشتری بهره مند می شوند.

هدف دولت از افزایش دستمزدها چیست؟

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این درباره افزایش تدریجی حقوق شاغلان و بازنشستگان در لایحه بودجه 1403 گفته بود: میانگین افزایش حقوق 18 درصدی برای شاغلان و 20 درصدی برای بازنشستگان که در سال جاری اعمال می شود. به شیوه ای مبهم بر این اساس، کارمندان با درآمد بالاتر افزایش حقوق کمتری خواهند داشت و کارمندان با حقوق کمتر افزایش حقوق بیشتری خواهند داشت.

به گفته وی، اگر با متوسل شدن به روش های تورمی میانگین رشد را 18 درصد افزایش دهیم، به نفع مردم نیست و رشد سرسام آور آثار تورمی نخواهد داشت، مقید به تورم تک رقمی خواهیم بود.

بر این اساس می توان گفت که هدف دولت از افزایش مرحله ای حقوق کارکنان، یکسان سازی حقوق، کاهش شکاف درآمدی کارکنان و حمایت حداقلی از کارمندان در شرایط تورمی و منابع محدود، یعنی تامین منابع است. شرایطی که علیرغم محدودیت منابع دولت و تورم حاکم بر جامعه، از یک سو باید از کارمندان حداقل دستمزد بیشتر حمایت شود و از سوی دیگر شکاف درک حقوق کارکنان با استفاده از قانون افزایش یابد. توانایی ها.

این در حالی است که با در نظر گرفتن رقم ثابت در افزایش حقوق کارکنان، شکاف حقوقی هر سال افزایش می یابد و افرادی که حداکثر حقوق را دریافت کرده اند ثروتمندتر می شوند و این خلاف عدالت است و شاهد شکاف بین حداقل و حداکثر خواهیم بود. درآمد دولت در حالی است که در صورت افزایش نرخ 18 درصدی دولت در مجلس تصویب می شد و با افزایش و کاهش ضریب افزایش دستمزد فاصله طبقاتی بین کارکنان برطرف می شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.