افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
0

مصوبه جدید کنکور صدای همه را درآورد/نفرات برتر کنکور: نباید نسبت به عصبانیت و نگرانی مردم بی تفاوت باشیم; این روش برای کودکان ظالمانه است.

  • کد خبر : 395123
مصوبه جدید کنکور صدای همه را درآورد/نفرات برتر کنکور: نباید نسبت به عصبانیت و نگرانی مردم بی تفاوت باشیم; این روش برای کودکان ظالمانه است.

به گزارش خبرآنلاین، ارزشیابی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها پس از سال ها آزمون سراسری تغییر کرده است که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت آزمون سراسری کاهش یافت و در عوض این نسبت کاهش یافته به مدارس تعلق خواهد گرفت. و نتایج امتحانات نهایی، در گذشته آزمون ورودی مدارس با مشارکت […]

به گزارش خبرآنلاین، ارزشیابی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها پس از سال ها آزمون سراسری تغییر کرده است که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت آزمون سراسری کاهش یافت و در عوض این نسبت کاهش یافته به مدارس تعلق خواهد گرفت. و نتایج امتحانات نهایی، در گذشته آزمون ورودی مدارس با مشارکت 60 درصدی دانش آموزان ورودی به دانشگاه و تأثیر نهایی نمرات 40 درصدی در مدارس برگزار می شد. امتحان امسال به پنجاه درصد رسیده و امتحان بعدی. در سال شرکت در نمرات امتحانات نهایی 60 درصد و آزمون سراسری 40 درصد مشارکت در پذیرش دانشجو خواهد داشت. در ضمن دیگر خبری از آزمون دروس عمومی در کنکور نیست و تاثیر آن به اندازه معدل نهایی است و سالی دو بار کنکور برگزار می شود.

مخالفت سطوح عالی کنکور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی

حالا بعد از گذشت دو سه سال از شرکت در کنکور، این روش صدای خیلی ها را درآورده است، صبا معصوم نیا که رتبه اول گروه آزمایشی کنکور 1403 را کسب کرده بود، پیش از این به خبرآنلاین گفت: هر امتحان نهایی. جلسه برای ما کنکور بود و ما دچار استرس شدیم به نظر من تاثیر قطعی معدل روی نتایج شرایط را سخت کرده است، این روش برای یک بچه پانزده ساله که باید فینال شرکت کند واقعا ناعادلانه است. امتحان برای پایه های 10، 11 و 12 می تواند به شدت تحت تاثیر یک اشتباه در آینده شما باشد، اما اینکه کنکور سالی دو بار برگزار می شود، خوب است، زیرا من خودم در یک جلسه کنکور هر اتفاق غیرمنتظره ای ممکن است رخ دهد در کنکور فروردین ماه توانستم بهترین عملکردم را داشته باشم اما در کنکوری که در تیر برگزار شد خیلی کمتر از حد انتظارم بودم.»

همین چند روز پیش در مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی که با حضور مسعود مجیکیان و وزرای علوم و بهداشت در دانشگاه تهران برگزار شد، علی اکبر قنادیزدی رتبه اول کنکور انسانی را کسب کرد. ، پشت تریبون قرار گرفت و با انتقاد از مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از رئیس جمهور تقاضا دارم این مصوبه ناعادلانه و غیرفنی را بررسی کند و حذف این مصوبه بهترین هدیه برای ما نخبگان تلقی می شود. در عین حال خانواده ها و افراد از این تصمیم ناعادلانه نگران هستند و نباید نسبت به عصبانیت و نگرانی مردم بی تفاوت باشیم.»

مصوبه جدید کنکور صدای همه را درآورد/نفرات برتر کنکور: نباید نسبت به عصبانیت و نگرانی مردم بی تفاوت باشیم; این روش برای کودکان ظالمانه است.

نظر دولت چیست؟

پس از روی کار آمدن دولت چهاردهم، به نظر می رسد نگاه مسعود بیزیکیان و وزیر آموزش و پرورشش به سبک و روند گذشته در برگزاری کنکور نزدیکتر باشد. رئیس جمهور پیش از این در شبکه های اجتماعی نوشته بود

در ادامه علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در اولین روزهای پذیرش مسئولیت گفت: تاثیر معدل در کنکور دغدغه دانش آموزان است که این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس و پیگیری خواهم کرد. .

حال باید دید این حجم از اعتراضات و انتقادات به مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی تا کجا پیش خواهد رفت که آیا با وجود مخالفت دانشجویان و البته برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از مصوبه خود کناره گیری می کند. دولت، یا اینکه آیا همچنان تاثیر قطعی بر معدل بر نتایج سنجش خواهد داشت و آیا کنکور اصرار دارد؟

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.