افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

مصوبات جلسه شورای عالی اشتغال ابلاغ شد

  • کد خبر : 202935
مصوبات جلسه شورای عالی اشتغال ابلاغ شد

آفتاب نیوز: مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه مورخ 21/10/1302 شورای عالی اشتغال طی نامه شماره 244742 مورخ 18/11/1302 توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی اشتغال ابلاغ شد. . سولت مرتضوی وزیر کار مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی کار را که در 30 دی ماه برگزار شد به عنوان […]

آفتاب نیوز:

مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه مورخ 21/10/1302 شورای عالی اشتغال طی نامه شماره 244742 مورخ 18/11/1302 توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی اشتغال ابلاغ شد. .

سولت مرتضوی وزیر کار مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی کار را که در 30 دی ماه برگزار شد به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال در 29 بهمن ماه ابلاغ کرد.

برخی از رهنمودهای رئیس جمهور در هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال به شرح زیر است:

– ارائه راهکارهایی برای کاهش نرخ بیکاری در استان هایی که از نظر اشتغال دارای عملکرد پایین تری با توجه به محیط هر استان هستند و توسعه اختیارات استانداران این استان ها با همکاری وزارت کشور و استانداری مربوطه.

– ارائه راهکارهایی با هدف کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان و فعال سازی اشتغال در کمپین های تولیدی با تطبیق اکوسیستم توسعه صنعتی کشور با نیازهای توسعه صنایع سبک به ویژه اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریایی و اقتصاد دیجیتال. با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

– ارائه الگوی توسعه کسب و کارها از کارگاه های خانگی و خرد و کوچک با استفاده از تجربیات موفق در کشور.

– ارائه الگوی توسعه اشتغال با حمایت از شرکت های متوسط ​​و بزرگ با تمرکز بر بهبود زنجیره ارزش.

– ارائه راهکارهای لازم برای بهبود بازار مهارت و ارتقای جایگاه اجتماعی مشاغل مهارت محور در باورهای عمومی.

وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظفند راهکارهای تقویت هنرستان‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کارگران واجد شرایط را تهیه و ضمن بررسی اقدامات اتخاذ شده به شورای عالی اشتغال ارائه کنند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید طرحی را برای توسعه مشاغل کوچک داخلی مرتبط با صنایع دستی با تمرکز بر توسعه بازار محصولات صنایع دستی ارائه کند. شورای عالی اشتغال

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با نظارت بر پیشرفت نظام بازار کار شامل اطلاعات، تحلیل بازار کار از جمله طبقه بندی مشاغل و مشاغل کشور، شاخص های اصلی بازار کار از جمله میزان دستمزد، ساعات کار و تعداد شاغلان در بخش‌های مختلف اقتصادی و بر اساس قانون اطلاعات پیش‌بینی‌کننده نیازمندی‌های سیستم بازار کار آینده و ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی لازم برای دسترسی افراد به مشاغل با تسهیل دسترسی به اطلاعات برای شرکت‌های ارائه‌دهنده بسترهای خدمات کاریابی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به شورای عالی اشتغال.

بانک مرکزی موظف است از سازوکارهای تنظیم بانکی به گونه ای استفاده کند که تمامی بانک ها پرداخت هزینه های ازدواج، اشتغال و مسکن را در اولویت قرار دهند.

شورای اطلاع رسانی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید اقدامات مناسب اطلاع رسانی و اشتغال را با تاکید بر کاهش نرخ بیکاری در کشور در اولویت قرار دهند.

لازم به ذکر است مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال در 5 بند به شرح زیر است:

1- وزارت اقتصاد و دارایی موظف است کلیه منابع واگذار شده در بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1402 با احتساب قسمت مربوط به این بند از مجموع اعتبارات واگذار شده در قالب اوراق قرضه را پرداخت نماید. 171 میلیارد ریال و اعتبارات 14 میلیارد ریالی. واریز ابزار طبق برنامه مصوب به حساب دستگاه های اجرایی و نهادهای پشتیبان ظرف یک هفته پس از ابلاغ این مصوبه.

2- با توجه به وقفه ایجاد شده در تخصیص و پرداخت منابع قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری به دلیل تجمیع منابع این قانون، وزارت اقتصاد موظف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه. پیش بینی های لازم برای پرداخت این منابع از جمله تامین مانده منابع ارزی و منابع ناشی از بازگشت تسهیلات بر اساس سازوکارهای تبصره 18 بودجه سال 1402 انجام شود.

3- با توجه به فرصت محدود تا پایان سال برای پرداخت اقساطی تسهیلات قرض الحسنه به استثنای بند 3 و 4 ب تبصره 18 قانون 1402.

الف- وزارت کشور موظف است گزارشات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تشکیل پرونده و پرداخت این تسهیلات را جهت جذب حداکثری به مدیریت کارگروه های استانی ارائه نماید. سه ماه آخر سال

ب- بانک مرکزی موظف است نسبت به مدیریت پرداخت حداقل 70 درصد منابع، در صورت عدم پرداخت، تمدید مهلت پرداخت تا پایان سال مالی 1402 را هماهنگ و اقدامات لازم را به عمل آورد. ; او در 31 سپتامبر 1403 اقدام می کند.

4- با توجه به ناکافی بودن خدمات قرض الحسنه برای تامین مالی مشاغل خرد خانواده، بانک مرکزی حاضر به پیگیری از شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف خدمات قرض الحسنه برای افراد خوداشتغال است.

5- وزارت اقتصاد و دارایی موظف است با همکاری وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در برنامه های ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی برای بهره مندی از تسهیلات تبصره ای سقف هزینه سرانه اشتغال زایی را تعیین کند. (18) قانون بودجه سال 1402 و تعیین نرخ سود بر اساس سهمیه سرانه ظرف مدت 10 روز پس از ابلاغ این مصوبه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.