افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

مصرف نهایی انرژی در کشور معادل 4.7 درصد است.

  • کد خبر : 396533
مصرف نهایی انرژی در کشور معادل 4.7 درصد است.

به گزارش بازار، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بهینه سازی مصرف و بهره وری انرژی گفت: با توجه به تراز هیدروکربنی، تولید انرژی نهایی 9.4 میلیون بشکه نفت خام و انرژی تولید نهایی است. مصرف در کشور برابر با 4.7 است. درصدی بود. فلاحتیان ادامه داد: خطوط انتقال […]

به گزارش بازار، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بهینه سازی مصرف و بهره وری انرژی گفت: با توجه به تراز هیدروکربنی، تولید انرژی نهایی 9.4 میلیون بشکه نفت خام و انرژی تولید نهایی است. مصرف در کشور برابر با 4.7 است. درصدی بود.

فلاحتیان ادامه داد: خطوط انتقال و توزیع 18 درصد انرژی را تشکیل می دهد و تلفات انرژی در این بخش قابل توجه است، بنابراین با در نظر گرفتن صرفه جویی در حرارتی، 200 هزار بشکه نفت در روز می تواند 50 درصد صرفه جویی شود می توان 30 میلیارد دلار صرفه جویی کرد که نیازمند همکاری در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: در سال 1388 کاهش یافت، نه تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه افزایش یافت. طی 20 سال گذشته رشد اقتصادی بیش از عرضه انرژی اولیه بوده است، در حالی که در کشور ما این روند معکوس است.
به گفته وی، در سال های آینده غلبه بر انرژی دشوارتر خواهد بود و لازم است بین بخش عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند ساخت پالایشگاه های نفت زمان بر است و نیاز به افزایش خوراک دارد که به جای صادرات مجبور به تبدیل آن هستیم.

وی ادامه داد: وزارت نفت بر اساس برنامه هفتم اقداماتی از جمله جمع آوری گازهای دودکش را انجام داده است و با فعالیت های انجام شده در شرایطی هستیم که پرونده های منتج به گازهای دودکش به دست رها شده است. از پیمانکاران

معاون وزیر نفت تصریح کرد: سال گذشته مذاکراتی با صنایع انرژی زا انجام شد و قرارداد توسعه میادین در ماه آینده منعقد خواهد شد.

به گفته فلاحتیان، وی با ایجاد ساختار حاکمیتی برای بهینه سازی مصرف تحت ریاست وزارت نفت، اعتقاد راسخ به ایجاد چنین سازمانی دارد که تجربه آن نشان داده است که ایجاد وحدت و تشکلی با هویت بالاتر امکان پذیر نیست.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی طرحی برای رفع عدم تعادل گاز، بنزین و نفت و گاز تهیه کرده و به دولت ارائه کرده ایم که مسئولیت همه نهادهای ذیربط مشخص شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.