افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

مصرف برق خارج از الگو باید بدون یارانه تامین شود

  • کد خبر : 389949
مصرف برق خارج از الگو باید بدون یارانه تامین شود

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو؛ عباس علی آبادی وزارت نیرو در مراسم تجلیل و معارفه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت اظهار داشت: در روزهایی هستیم که نظام قدس اشغالگر به طرز مضحکی زنان، کودکان و مردم بی گناه غزه را می کشد و […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو؛ عباس علی آبادی وزارت نیرو در مراسم تجلیل و معارفه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت اظهار داشت: در روزهایی هستیم که نظام قدس اشغالگر به طرز مضحکی زنان، کودکان و مردم بی گناه غزه را می کشد و می کشد و بشریت در معرض خطر است. در چنین شرایطی بر هر آزاده ای واجب است که موضع خود را در برابر این جنایات مشخص کند و با آن مخالفت کند.

وزیر نیرو در ادامه از عملکرد «عبدالرسول پشهنگ» در دوران تصدی مدیرعاملی شرکت مادر تخصصی انرژی حرارتی قدردانی کرد و افزود: صنعت نیروگاهی کشور در حوزه انرژی حرارتی در حال حاضر یکی از پرافتخارترین هاست. صنایعی که در کشور به مرحله خودکفایی رسیده است و ایران در حال حاضر جزو معدود کشورهایی است که به فناوری ساخت توربین گازی دست یافته است.

وی گفت: مشکل کلیدی صنعت برق کشور وضعیت نامناسب اقتصادی این صنعت است که به دلیل فروش یارانه ای تولید نهایی به مشترکان و کمبود نقدینگی کامل با چالش های جدی مواجه شده است.
علی آبادی بر لزوم تامین نقدینگی کافی برای توسعه نیروگاه های حرارتی کشور تاکید کرد و افزود: توسعه ظرفیت تولید با اصلاح اقتصاد صنعت برق و جذاب کردن سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه ضروری است.
وزیر نیرو بهبود فضای کسب و کار در صنعت برق و مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی را دو دستور کار مهم وزارت نیرو در دوره جدید برشمرد و افزود: اگرچه وزارت نیرو نسبت به میزان نیاز برق کشورهای مختلف متعهد است. بخش‌ها در سطح مدل یارانه می‌دهند، اما برای بهبود وضعیت اقتصادی صنعت برق، باید نرخ بدون یارانه برای مصرف خارج از مدل ارائه شود.

وی با انتقاد از بخش کوچکی از مشترکان بخش خانگی که با مصرف بسیار بالای خود با مشکل حفظ پایداری برق کشور در پیک بارها مواجه هستند، ادامه داد: آن دسته از مشترکانی که به دلیل استفاده از انرژی پرمصرف لوازم خانگی بسیار بیشتر از حد استاندارد برق مصرف می کنند و به نحوی از مشارکت و حقوق دیگران استفاده می کنند، باید بخشی از برق خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر یا شورای سبز بورس تامین کنند.

علی آبادی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تلاش برای نوسازی نیروگاه های حرارتی موجود و افزایش راندمان آنها تاکید کرد: تکمیل نیروگاه های ناتمام، تعمیر نیروگاه های ناقص و به حداکثر رساندن راندمان نیروگاه ها از جمله وظایف مهمی است که آنها انجام خواهند داد. در طول دوره مدیریت جدید ماتریس تخصصی در انرژی حرارتی انجام شود.

وزیر نیرو با اشاره به توانمندی و تجربه بالای «ابوالفضل عسگری» به عنوان مدیرکل جدید شرکت تخصصی انرژی حرارتی، تصریح کرد: مهندس عسگری نیرویی توانمند، با تجربه و متخصص در صنعت نیروگاهی کشور است که می تواند استفاده از توانمندی های انسانی موجود در صنعت برق. باشد که کشور دوران موفق و درخشانی را در زمینه تولید برق حرارتی در کشور به ثبت برساند.

علی آبادی یکی دیگر از ماموریت های وزارت نیرو را توجه به نیروهای انسانی ماهر و پرتلاش فعال در صنعت نیروگاهی و افزایش انگیزه کاری آنها عنوان کرد و افزود: اولویت اول وزارت نیرو برای تولید برق، حمایت است. تولید برق حرارتی و تحقق این مهم علاوه بر لزوم استفاده از فناوری های نوین، افزایش انگیزه و حمایت همه جانبه از نیروهای کارگر و متخصص فعال در این صنعت ضروری است.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم توجه به هوش مصنوعی به عنوان ابزاری نوین برای ارتقای کیفیت خدمات در صنعت برق تاکید کرد و افزود: برای شرکت های وابسته به وزارت نیرو در صنعت برق ضروری است. تعامل و ایجاد هم افزایی برای بهبود شرایط این صنعت و افزایش رضایت و رفاه عمومی برای اقدام در این زمینه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.