افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

مصرف بالای سرانه آب در تهران محدودیت برای مصرف کنندگان عادی

  • کد خبر : 324433
مصرف بالای سرانه آب در تهران محدودیت برای مصرف کنندگان عادی

به گزارش بازار، علیرضا کارگری امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایران کشوری خشک است و تغییرات اقلیمی باعث افزایش محدودیت های آبی شده است، تاکید کرد: بر اساس آمار سازمان هواشناسی تهران فرهنگ سازی در این زمینه می تواند کارساز باشد . به طور میانگین طی 50 سال دمای هوا دو درجه افزایش […]

به گزارش بازار، علیرضا کارگری امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایران کشوری خشک است و تغییرات اقلیمی باعث افزایش محدودیت های آبی شده است، تاکید کرد: بر اساس آمار سازمان هواشناسی تهران فرهنگ سازی در این زمینه می تواند کارساز باشد . به طور میانگین طی 50 سال دمای هوا دو درجه افزایش یافته است به طوری که هفته گذشته دمای هوا در بسیاری از شهرهای استان تهران به رکورد رسید.

وی با بیان اینکه مصرف آب با دما رابطه معناداری دارد، تصریح کرد: توزیع بارندگی ها در کشور یکسان نیست، علاوه بر این تراکم جمعیت در تهران بسیار بیشتر از میانگین کشور است، بنابراین باید در این زمینه متفاوت رفتار کنیم. این وضعیت

مدیرکل شرکت قنات و فاضلاب منطقه پنج با اشاره به مصرف سرانه آب در کشور اظهار داشت: مصرف شهری در بخش خانگی در شرایط عادی 150 لیتر است که به این معنی است که یک فرد باید مصرف کند. این مقدار به طور متوسط ​​در طول سال. این رقم در شرایط خشکسالی 133 لیتر تعریف شده است اما میانگین مصرف در تهران در حال حاضر 233 لیتر است. در استان تهران این رقم به 214 لیتر می رسد.

کارگری تصریح کرد: میانگین مصرف آب در شهرهای کشور 190 لیتر است، میزانی که حتی در شرایط استاندارد نیز تعریف نشده است و باید توجه داشت که مصرف در روزهای گرم سال نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به رکورد مصرف در هفته گذشته گفت: امسال میانگین مصرف در تهران به چهار میلیون مترمکعب یعنی 3.9 میلیون مترمکعب رسید در حالی که در سال های گذشته این رقم 3.7 تا 3.8 میلیون مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه دستگاه های حمل و نقل آب نقش مهمی در مصرف آب دارند، گفت: یک کولر با ظرفیت 5000 نفر با 12 ساعت کارکرد با سرعت بالا معادل یک نفر آب مصرف می کند، بنابراین باید یک کولر استاندارد را انتخاب کنیم و به اندازه کافی هزینه کنیم توجه به محل چیلر و حفاظت از آن، زیرا با نظارت و نگهداری دستگاه های آب، میزان مصرف آب تا 30 درصد کاهش می یابد.

به گفته مدیرعامل شرکت قنات و فاضلاب منطقه 5، اگر فقط چیلرها را در نظر بگیریم، مصرف آب در محدوده شهری کشور 10 درصد کاهش می یابد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از پساب شهری تصریح کرد: میانگین کل مصرف کل کشور در بخش کشاورزی 90 درصد، در صنعت 2 درصد و در بخش شرب 8 درصد است، در حالی که در استان تهران 51.5 درصد مربوط به بخش کشاورزی است. 41.5 درصد در بخش نوشابه شهری و روستایی و 4 درصد در بخش صنعت مصرف می شود. میانگین فضای سبز نیز 3 درصد برآورد شده است.

کارگری با اشاره به هدر رفت آب در منطقه پنج تهران، تصریح کرد: کل مصرف آب در این منطقه 126 میلیون مترمکعب در سال است که 19.45 درصد آن در ممیزی ها ارزیابی نمی شود و این میزان آب بی حساب است. 8.15 درصد تلفات واقعی آب است، 10.8 درصد توسط مردم استفاده می شود اما در ممیزی ها لحاظ نشده است. با اقدامات انجام شده توانسته ایم یک میلیون و 200 هزار مترمکعب زباله واقعی را کاهش دهیم و تا پایان سال از 19.5 به 19 درصد کاهش خواهیم داد.

به گفته وی، سالانه 94 میلیون مترمکعب فاضلاب را می توانیم دفع کنیم که در حال حاضر 71 میلیون مترمکعب آن مصرف می شود. برنامه ما برای امسال نصب 27105 اشتراک است. تاکنون 7380 دستگاه نصب شده است و 30 درصد برنامه را تکمیل کرده ایم و حدود 11 درصد حجم فاضلاب بهداشتی را افزایش می دهیم که برای صنعت و فضای سبز مصرف می شود و در سال به بیش از 90 درصد خواهیم رسید. نیمه اول 1404.

وی با اشاره به میزان مصرف آب در منطقه پنج تهران گفت: الگوی تعریف شده 12 مترمکعب در ماه برای یک مشترک است و 41 درصد مشترکان از این الگو پیروی می کنند و 30 درصد حجم آب در اختیار شماست. . 2.7 درصد مشترکان بیش از دو برابر معمول مصرف می کنند که 6 درصد آب کشور را در اختیار دارند. این در حالی است که 44 درصد مشترکان در بین مدل ها بیش از دو برابر مدل مصرف می کنند که معادل 64 درصد مصرف آب است.

وی با بیان اینکه 83 درصد آب مصرفی شهر تهران در بخش خانگی و 17 درصد در بخش اداری، تجاری و صنعتی مصرف می شود، گفت: با توجه به اینکه تعرفه آب بر اساس کلاس محاسبه می شود، مشترکانی که از مدل پیروی می کنند، بیشتر دریافت خواهند کرد. یارانه منتفع خواهند شد و با توجه به افزایش مصرف برای مشترکان پرمصرف نیز تدابیری در نظر گرفته ایم.

به گفته کارگری، از 214 هزار مشترک، به 20 هزار مشترک اخطار داده ایم و برای چند مشترک که به اخطارها توجه نکرده اند، محدودیت اعمال کرده ایم.

وی افزود: پس از اخطار به مشترکانی که به اخطارها توجه نکردند، محدودیت مصرف از ساعت 9 صبح تا 15 بعد از ظهر اعمال شد تا این مشترکان بتوانند مصرف خود را مدیریت کنند. همچنین به مشترکان دولتی اعلام کردیم که مصرف خود را 25 درصد کاهش می دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.