افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

مصرف آب شرب استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 320303
مصرف آب شرب استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر رتبه دوم شاخص خشکسالی کشور را دارد و مصرف آب شرب استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری است. وی با اشاره به افزایش بی سابقه گرمایش، کاهش چشمگیر منابع آب محلی و وجود مناطق صنعتی پرمصرف، خاطرنشان کرد: در این […]

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر رتبه دوم شاخص خشکسالی کشور را دارد و مصرف آب شرب استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به افزایش بی سابقه گرمایش، کاهش چشمگیر منابع آب محلی و وجود مناطق صنعتی پرمصرف، خاطرنشان کرد: در این شرایط شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با حدود 300 آب شرب و فاضلاب مورد نیاز مشترکین را تامین می کند. لیتر به ازای هر نفر در روز.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مصرف روزانه آب استان بوشهر را حدود 400 هزار مترمکعب اعلام کرد و تصریح کرد: آب شرب استان بوشهر از منابع مختلف داخل و خارج استان تولید و به استان ها توزیع می شود. جمعیتی در حدود 1.2 میلیون نفر

وی به حوادث مختلف و مشکلات فنی پرداخت و گفت: غیرفعال شدن دستگاه های آب شیرین کن در دو هفته اخیر در بوشهر باعث ایجاد مشکل در منابع آبرسانی شد و تیم های اورژانس و امداد و نجات شرکت آب و فاضلاب وارد عمل شدند و این مشکل را برطرف کردند. انجام داد

افزایش مصرف آب شرب در شهرها و شهرها

عالی ادامه داد: بدیهی است عادی شدن وضعیت توزیع آب در شبکه آبرسانی پس از تنش ایجاد شده در بخش تولید به دلیل هوای گرم و مصرف زیاد مدتی طول خواهد کشید.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب شرب در شهرستان ها و شهرستان های استان گفت: از همه توانمندی ها برای جلوگیری از بحران و تنش آب در استان بوشهر استفاده شده است.

وی بر استفاده بهینه از آب تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا و شدت گرما، مصرف آب شرب در استان بوشهر افزایش یافته و از مشترکین آب در استان درخواست می شود صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: پس از برنامه ریزی، اقدامات مناسب و مطلوبی انجام شد تا مشترکان آب استان بوشهر بتوانند با چالش های اندک فصل تابستان را پشت سر بگذارند ممکن است.

توسعه نرم کننده های آب

عالی به اقدامات دولت سیزدهم در اجرای طرح های آبرسانی اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدامات در دولت شهید آیت الله رئیسی در حوزه نرم کننده ها انجام شد به گونه ای که در ابتدا در طول سال دولت سیزدهم تنها 3 دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 35 هزار مترمکعب در استان فعال بود که این رقم هم اکنون به 11 واحد با ظرفیت 100 هزار مترمکعب می رسد.

وی با اشاره به اجرای تاسیسات آب شیرین کن با ظرفیت 130 هزار مترمکعب در استان بوشهر، تصریح کرد: اکنون پروژه های آب شیرین کن در استان بوشهر با ظرفیت 130 هزار مترمکعب شامل آب شیرین کن 75 هزار مترمکعب است. از نیروگاه اتمی بوشهر ، در دست ساخت هستند که تکمیل آن نوید تامین آب پایدار شهرها و شهرستان های استان را می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای اجرای 2 طرح آب شیرین کن در نوار ساحلی تنگستان و بانک شهرستان کنگان در هفته دولت اعلام کرد و خاطرنشان کرد: دستگاه تصفیه آب تنگستان دلوار با ظرفیت 7500 مترمکعب و بانک کنگان در هفته دولت امسال با تولید 5000 مترمکعب آب شرب در شبانه روز عملیاتی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=320303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.