افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

مصاحبه مجله هلندی با مهاجم ایرانی/جهانبخش: من یک جنگنده هستم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 141181
مصاحبه مجله هلندی با مهاجم ایرانی/جهانبخش: من یک جنگنده هستم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه «دست در دست» وابسته به گروه هواداران فاینورد در تازه ترین شماره خود گفت و گوی مفصلی با علیرضا جهانبخش، ملی پوش ایرانی این باشگاه انجام داده است. بخش هایی از این گفتگو را به نقل از سایت «1908» می خوانید: علیرضا جهانبخش سومین فصل حضور خود را در روتردام […]

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه «دست در دست» وابسته به گروه هواداران فاینورد در تازه ترین شماره خود گفت و گوی مفصلی با علیرضا جهانبخش، ملی پوش ایرانی این باشگاه انجام داده است. بخش هایی از این گفتگو را به نقل از سایت «1908» می خوانید:

علیرضا جهانبخش سومین فصل حضور خود را در روتردام سپری می کند، با این حال نتوانسته در جایگاه ثابتی قرار بگیرد و با فرمی که در دوران حضورش در باشگاه آلکمار داشت فاصله زیادی دارد. با این حال، او به یکی از محبوب ترین بازیکنان این تیم در استادیوم DeQuip تبدیل شده است.

جهانبخش در کوچه ها و خیابان های کشورش ایران فوتبال بازی می کرد. تا اینکه برای اولین بار در سن دوازده سالگی به یک باشگاه فوتبال پیوست و دو سال بعد اولین قرارداد حرفه ای خود را امضا کرد. وی در این خصوص بیان می کند: در جوانی به ورزش های مختلفی مانند هندبال و دو و میدانی می پرداختم اما خیلی زود متوجه شدم که آرزوی فوتبالیست شدن را دارم.

علیرضا در نوزده سالگی از ایران به هلند آمد. این فرصتی بود که نمی توانستم از دست بدهم: “در آن زمان چندین باشگاه به من علاقه داشتند، اما جاه طلبی من این بود که در اروپا بازی کنم. می دانستم که هلند به عنوان کشوری شناخته می شود که استعدادهای فوتبال در آن شکل می گیرند. بنابراین، زمانی که باشگاه نایمخن به من پیشنهاد استخدام داد، من از غریزه خود پیروی کردم و از فرصت استفاده کردم.

پدر و مادرم ترجیح دادند من در ایران بمانم. مادرم مخصوصاً با این مشکل داشت. او نگران بود که من در یک کشور خارجی تنها هستم که زبان و آداب و رسوم را نمی دانم. اما وقتی پدر و مادرم به هلند سفر کردند و برای اولین بار در هلند به دیدن من آمدند و متوجه شدند که چقدر به من و روزهای خوبی که داشتم اهمیت می دهند، با انتخاب من موافقت کردند و از این بابت خوشحال شدند.

مصاحبه مجله هلندی با مهاجم ایرانی/ جهانبخش: من یک جنگنده هستم

پس از گذراندن سال های موفق در تیم های نایمخن و آلکمار، در سال 2018 دوران فوتبال علیرضا در هلند به پایان رسید و باشگاه برایتون به او علاقه نشان داد و به این ترتیب جهانبخش صفحه جدید فوتبال خود را در لیگ برتر انگلیس آغاز کرد. او در مورد حضورش در لیگ انگلیس می گوید: سال بسیار خوبی را در آلکمار سپری کردم و عنوان آقای گل لیگ را در این تیم کسب کردم.

من آماده بودم که یک قدم به جلو بردارم و به پیشرفت خود ادامه دهم و این قدم برای من لیگ برتر انگلیس و باشگاه برایتون بود. در اولین سال حضورم در برایتون، باید به یک کشور جدید، یک رقابت متفاوت و هم تیمی های جدید عادت می کردم. من با حس مثبت به فصل دوم و سوم حضورم در این تیم نگاه می کنم و در این دو فصل بازی های خوبی انجام دادم اما دقایق کافی بازی نکردم و همین باعث شد نتوانم در دور رفت صعود کنم و عملکرد فزاینده ای داشته باشم.

مصاحبه مجله هلندی با مهاجم ایرانی/ جهانبخش: من یک جنگنده هستم

جهانبخش در سال 2021 وارد روتردام شد و با فاینورد قرارداد امضا کرد. البته هواداران از او انتظارات زیادی داشتند و همچنان حضور درخشان جهانبخش در آلکمار را به یاد داشتند: “از عملکردم در فصل اول حضورم در فاینورد راضی نیستم. چون فرصت زیادی برای بازی در برایتون نداشتم و این چرا اعتماد به نفسم را از دست دادم. با این چالش مبارزه کردم. مدتی طول کشید تا ریتمم را برگردانم و دوباره در زمین احساس راحتی کنم. در فصل دوم روند بهتری داشتم و همه چیز بهتر پیش می رفت. توانستم دقایق بیشتری بازی کنم. و در زدن گل و پاس گل، بازیکن موثرتری باشید.”

اگرچه این مهاجم فراز و نشیب و چالش هایی در روتردام دارد، اما این بازیکن ایرانی توانسته است دل هواداران فاینورد را به دست بیاورد و اینجا هم جزو بازیکنان مورد علاقه هواداران است: «این هواداران واقعا فوق العاده هستند. دقیقه نود و تیم را تشویق می کنند.جادوی ورزشگاه DeQuip واقعا برای بازیکنان محسوس است و به ما انگیزه زیادی می دهد.این را می توان در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به وضوح دید.این تماشاگران به ما انگیزه و قدرت مضاعفی می دهند و وقتی من “آنها با من تماس می گیرند و از من حمایت می کنند، این حمایت برای من بسیار مهم است. من از آنها برای این کار بسیار سپاسگزارم.”

مصاحبه مجله هلندی با مهاجم ایرانی/ جهانبخش: من یک جنگنده هستم

فاینورد یک گروه بسیار صمیمی است و او نیز به نوبه خود سعی می کند از بازیکنان جوان تیمش حمایت کند و می گوید: “من می دانم که ورود به یک کشور خارجی به عنوان یک بازیکن جوان چگونه است. با به اشتراک گذاشتن تجربیات و تجربیاتم. دانش، امیدوارم بتوانم از هم تیمی هایم حمایت کنم و به رشد آنها کمک کنم. شما فقط در صورتی می توانید عملکرد خوبی در زمین داشته باشید که در خارج از زمین تعادل داشته باشید، من این را به خوبی درک می کنم. امیدوارم از این طریق از بازیکنان جوان تیمم حمایت کنم. به موفقیت آنها کمک کند.”

این فصل رقابت در پستی که جهانبخش بازی می کند شدید است و این بازیکن ایرانی باید یک بار دیگر صبور باشد: “ما به هم فشار می آوریم تا پیشرفت کنیم و این رقابت ما را قوی تر می کند. همچنین باعث می شود بازیکن بهتری باشم. من یک جنگنده هستم و من به شانس‌هایم در فاینورد ایمان دارم. می‌دانم که اگر به تیم ملحق شوم، با خلاقیت، بینش فوتبالی و پختگی‌ام به تیم کمک خواهم کرد. به من نشان می دهد که آیا می توانم جایی در یازدهم ابتدایی داشته باشم یا خیر.

مصاحبه مجله هلندی با مهاجم ایرانی/ جهانبخش: من یک جنگنده هستم

قرارداد علیرضا در پایان فصل به پایان می رسد اما این مهاجم هنوز نمی خواهد به این موضوع فکر کند و قصد دارد با کسب عنوان قهرمانی از هواداران این تیم تشکر کند: «فصل گذشته که قهرمان لیگ شدیم، خوشحالی را در بین هواداران دیدم. سرخوشی که بعد از سوت پایان و قهرمانی و جشنی که انجام دادیم در ورزشگاه به وجود آمد برای من بسیار خاطره انگیز است و تنها چیزی که می خواهم این است که دوباره جام قهرمانی را در دست بگیریم و به هوادارانمان شادی دیگری هدیه کنیم. قهرمانی برای آنها مهم است. این دلیل مهمی است که من می خواستم در این باشگاه فوق العاده بمانم. “من می خواهم هر بار که به حمایت از من و تیم ادامه می دهند چیزی به این هواداران بدهم.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.