افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

مشکل مسکن شهدا تا دو سال دیگر حل می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 369569
مشکل مسکن شهدا تا دو سال دیگر حل می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رئیس جمهور یک شعار محوری دارد که وحدت ملی و حاکمیت قانون است. وحدت ملی حاصل نخواهد شد مگر اینکه بستر آن را فراهم کنیم. اساس وحدت ملی مشارکت مردم است. باید فاصله خود را با مردم کم […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رئیس جمهور یک شعار محوری دارد که وحدت ملی و حاکمیت قانون است. وحدت ملی حاصل نخواهد شد مگر اینکه بستر آن را فراهم کنیم. اساس وحدت ملی مشارکت مردم است. باید فاصله خود را با مردم کم کنیم و تحمل و تحمل خود را برای شنیدن نظرات مختلف افزایش دهیم.

وی در یک برنامه تلویزیونی افزود: در بنیاد مارتر، چشم انداز ما این است که بتوانیم شعار این رئیس جمهور را در تمام برنامه های خود محور کار خود قرار دهیم و سعی کنیم ارتباط خود را با جامعه ایثارگر از طرق مختلف برقرار کنیم. پلتفرم هایی که در همه زمینه ها در اختیار شما قرار می دهیم.» .
رئیس بنیاد شهید افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید جهشی با مشارکت مردم نامگذاری کردند. یعنی مشارکت مردمی که می تواند مبنای وحدت ملی باشد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

اوحدی سپس درباره اولویت برنامه های بنیاد شهید توضیح داد: رسالت اصلی بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. اگر صادقانه و منطقی درباره موضوع 8 سال دفاع مقدس و 2 سال علاوه بر اینکه تعدادی از رزمندگان در اسارت بودند بپرسیم چه چیزی باعث شد که در سخت ترین شرایط از جمله تحریم اقتصادی، تحریم تسلیحاتی قرار بگیریم. حدود 15 هزار کیلومتر از خاک ایران در اشغال بود، بیش از 3 هزار روستا و 10 شهر در اشغال بود، آیا باید این افتخار نصیب ما شود؟ دلیل این امر چیزی جز همین فرهنگ ایثار و شهادت نیست که به ما کمک کرد تا نه تنها در دوران دفاع مقدس، بلکه پس از دوران دفاع مقدس نیز از این شرایط سخت عبور کنیم. ما همچنین این را مأموریت اصلی بنیاد می دانیم.

از نظر اداری فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج نکنید

اوحدی گفت: باید در نظر داشته باشیم که ورود به مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید یک ورود اداری، انتزاعی و یک جانبه باشد. ما باید مخاطب را بشناسیم. گفتمان ما با نسل جدید باید گفتمانی باشد که بتواند این فرهنگ را منتقل کند. در دوره جدید برنامه ریزی بسیار خوبی در این زمینه داریم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در دوره قبل که در بنیاد شهید بودم، سند ملی ایثار، شهادت و مقاومت به عنوان یکی از اولین اسناد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. چشم انداز ما این است که بتوانیم مجدداً وظایف و مأموریت های دستگاه ها را طبق آن سند مشخص کنیم و برنامه های متنوعی داشته باشیم تا بتوانیم مخاطبان خود را متقاعد کنیم.

وی بیان کرد: از روش های هنری استفاده می کنیم که می تواند تاثیرگذار باشد. در هفته دفاع مقدس که عمدتاً برنامه های فرهنگی است، 54 برنامه برگزار کردیم. ما در سال 2019 برنامه ای با عنوان تاریخ ساز لشکر فرشتگان برگزار کردیم. 17 هزار زن در این کشور جانباز، شهید یا آزاده بودند. بسیاری از مردم این کشور اصلاً آن را نمی دانستند. 35 جانباز قطع نخاع زن داریم. از این 35 عزیز، 16 نفر امروز در قید حیات هستند. زندگی شما باید به شیوه هنری آماده و تنظیم شود.

اوحدی درباره تحولات ساختاری در بنیاد شهید گفت: تغییر ساختاری ظریف است و باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. اگر با گروه های مختلف ایثارگران ملاقات نداشته باشیم، نمی توانیم مشکل آنها را درک کنیم. با جلسات حضوری می توانیم به راه حل های عملی برسیم.

معاون رئیس جمهور افزود: طی بازدیدهایی که از چندین بیمارستان جانبازان داشتیم، تصمیم گرفتیم به مرکز تماس ملی مراجعه کنیم. این مرکز ملی تماس در بیمارستان شهید مصطفی خمینی راه اندازی شد و 4 خط تلفن راه اندازی شده است تا جانبازان بدانند در صورت بروز مشکل بحرانی در شهری در میانه شهر به کجا پناه ببرند، با چه کسی تماس بگیرند یا چه کار کنند. مثلا شب؟ این مرکز تماس ملی از ساعت 16 تا 8 صبح فعال است. شماره آنها به شرح زیر است:

09037816772
09037816482
88950793
88964147

مدیرعامل بنیاد شهید اعلام کرد: این اعداد را به اعداد 4 رقمی تبدیل می کنیم.

تا 48 ساعت نرخ اضافه بیمه جانباز پرداخت می شود

وی در خصوص مراکز درمانی جانبازان تصریح کرد: حدود 9 هزار قرارداد با مراکز درمانی منعقد شده است که به 10 هزار مورد افزایش می دهیم. 30 مرکز درمانی داریم که 5 مرکز عرضه ارتز و پروتز جانبازان است.

اوحدی افزود: در 30 استان مرکز توانبخشی داریم. 16 آسایشگاه جانبازان در سراسر کشور داریم. بیمه دوستان روز موظف است در صورت پرداخت هزینه های جانباز عزیز در مراکز درمانی ظرف مدت 48 ساعت هزینه را پرداخت کند. در مراکز بیمه روزانه هزینه ای پرداخت نمی شود که گفتیم به 10 هزار می رسد.

وی ادامه داد: پیش از این قرارداد بیمه با برخی از بیمارستان های بنیاد شهید تکمیل نشده بود. بنابراین نرخ بیمه پایه اخذ شد. بیمه تکمیلی ما حدود یک میلیون و 860 هزار ذبح را پوشش می دهد. در تلاشیم شعبه بیمه روز یا باجه خدمات بیمه روز را در ساختمان های بنیاد شهید در شهرستان ها ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت: اگر جامعه ایثارگر مشکل یا دغدغه ای دارند که به مسئولان بنیاد گزارش دهند، می توانند با شماره های تماس سگوروس دیا تماس بگیرند. درمان اولویت ماست

آسایشگاه های جانبازان بازسازی می شود

وی افزود: در دولت پیشنهادی، شهردار تهران و سایر شهرداران موافقت کردند که مسئولیت بازسازی و تزئین خانه های سالمندان جانبازان را بر عهده بگیرند. قول دادیم تا دو ماه دیگر ظاهر آسایشگاه ها را درست کنیم.

اوحدی تصریح کرد: در دوره قبل یک سری مصوبه برای همسران جانبازان قطع نخاع و ویلچر نوشتیم. امیدواریم به زندگی برگردند و بخشی از زحمات این همسران و همراهان جانبازان در آسایشگاه را جبران کنیم.

استخدام 19 هزار قربانی

مدیرعامل بنیاد شهید درباره اشتغال و توانمندسازی ایثارگران توضیح داد: مسکن و اشتغال از مسائل جدی ایثارگران است. در برنامه ششم و هفتم توسعه 70 درصد فرزندان جانبازان و ایثارگران به صورت رسمی در دولت استخدام می شوند.

وی بیان کرد: در دوره قبل آزمایشی انجام شد و بر اساس آن تعداد خوبی از این عزیزان استخدام شدند. چند وقت پیش آزمونی انجام شد و حدود 14000 نفر پذیرفته شدند. البته 30 هزار کد رشته به بنیاد ابلاغ شد. درخواست شرکت 19 هزار نفر در آزمون را داریم. این 5000 نفر را برای تکمیل ظرفیت می آوریم.

معاون رئیس جمهور گفت: ما ماده 31 قانون عمومی ایثارگران را داریم که مقرر می دارد برای هر استخدامی که در کشور انجام می شود به یک ایثارگر ظرفیت داده شود. یک ظرفیت صندوق اشتغال ماست.

وی ادامه داد: سفرهای استانی را بعد از هفته دفاع مقدس آغاز خواهیم کرد. در این سفرها ظرفیت هایی مانند شرکت های خصوصی یا کارخانه های بزرگ وجود دارد که می توانیم از آنها برای رفع این مشکل استفاده کنیم.

راه حل اساسی مشکل مسکن جانبازان در 2 سال

اوحدی درباره موضوع مسکن ایثارگران افزود: در ماده 2 تا 7 قانون جامع ایثارگران تاکید شده است که دولت موظف است برای ایثارگران 25 درصد به بالا زمین و مسکن تامین کند. حیف نیست مردمی که 3 هزار روستا، 10 شهر و 15 هزار کیلومتر مربع از کشور ما را آزاد کردند، خانه ها را از دست اشغالگران آزاد کردند، بسیاری از آنها خانه ای برای خود ندارند.

مدیرعامل بنیاد شهید تصریح کرد: ما به همراه وزیر راه، مسکن و شهرسازی در حال راه اندازی نهضت زمین و مسکن ایثارگران هستیم که بر اساس آن موضوع اسکان شهدا باید در کمتر از 2 سال به طور اساسی حل شود. ” روز سه شنبه هفته آینده وزیر همایش مدیران استانی را افتتاح کرد و از بنیاد شهید برای حضور دعوت کرد. ما برای اولین بار در حال امضای یک یادداشت تفاهم بی سابقه هستیم.

بالاخره یک ماشین برای جانبازان وجود دارد

وی در خصوص خودروهای جانبازان نیز گفت: بحث خودرو در قانون بودجه سال قبل مطرح شد; اما متاسفانه اتفاق جدی نیفتاد. امسال در بند 3 ماده 10 قانون بودجه آمده است که شورای نگهبان اعلام کرده است که دولت و وزارت حراست موظفند 50 درصد یا بیشتر از خودروهای جانبازان را در سال جاری تامین کنند. . ایثارگران خیالتان راحت باشد که اگرچه این وظیفه بر عهده وزارت صمت گذاشته شده است اما بنیاد شهید با عنوان حفظ حقوق این عزیزان در کنار آنهاست.

10500 نخبه فداکار

اوحدی گفت: خیلی وقت ها فرزندان عزیز ایثارگر ما حاضر نیستند در کنکور اعلام کنند که فرزند ایثار هستند و امروز 10 هزار و 500 نفر از عزیزان جامعه ایثارگر از جمله فرزندان شهدا، فرزندان رزمندگان راه آزادی، فرزندان هستند. از جانبازان و همسران شهدا، از نخبگان کشور هستند، یعنی این عزیزان دارای شاخص های شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد ملی نخبگان برای تعیین نخبگان هستند.

مدیرعامل بنیاد شهید تاکید کرد: امروز بیش از 3 هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگران در هیئت علمی دانشگاه عضویت دارند. این یک افتخار برای این کشور است. 180 نفر از این عزیزان در سال های اخیر در کنکور 2 رقمی شدند.

وی ادامه داد: امروز 40 هزار کودک شهید در بیش از 14 هزار دبستان شهید سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند. بیش از 70 هزار دانش آموز داریم. ما بیش از 120 سازمان اجتماعی اختصاصی داریم. آنها می توانند پل ارتباطی ما با جامعه هدف باشند. بیش از 1200 مجموعه مروج علمی (استارت آپ) داریم که از این تعداد 650 مورد مورد تایید بنیاد علمی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است و 80 مورد از محصولات این شرکت ها به ثبت رسیده است. دانش محصولات

پرونده شهدا و جانبازان تا پایان سال بروزرسانی می شود

اوحدی درباره تغییر وضعیت استخدامی ایثارگران گفت: در قانون بودجه سال آینده به این موضوع پرداخته می شود.

وی در پایان درباره شهادت و شهادت شهدا توضیح داد: علاوه بر شهدای دفاع مقدس شهدای امنیت، ترور، مدافع حرم، منا و… را داریم. ما کمیسیون احراز شهادت و تعیین درصد جانبازی در بنیاد داریم. 60 هزار نفر پشت درب این کمیسیون منتظرند. اعلام کرده‌ایم که کمیسیون پزشکی روزانه در 30 استان کشور با مشورت پزشکان و آماده‌سازی موارد از قبل برگزار می‌شود. ما تایید می کنیم و اعلام می کنیم که کمیسیون پزشکی ما باید قبل از پایان سال به روز شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.