افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

مشکل فلسطین تنها با همدردی حل نمی شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 376633
مشکل فلسطین تنها با همدردی حل نمی شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد پس از سفر به نیویورک در سخنانی گفت: این مصیبت دردناک معدن طبس را به خانواده های داغدار تسلیت می گویم. چند تن از وزرا و مسئولان، وزیر کشور، وزیر صلح، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی پیگیر این موضوع […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد پس از سفر به نیویورک در سخنانی گفت: این مصیبت دردناک معدن طبس را به خانواده های داغدار تسلیت می گویم. چند تن از وزرا و مسئولان، وزیر کشور، وزیر صلح، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی پیگیر این موضوع بودند.

رئیس جمهور گفت: تلاش می کنیم تا حد امکان از تکرار این حوادث جلوگیری کنیم و همچنین سعی می کنیم خانواده های داغدار دیگر از غیبت عزیزانشان رنج نبرند.

دکتر درباره سفر به نیویورک گفت: سفر پر برکتی بود، ما این فرصت را داشتیم که با سران کشورها صحبت کنیم و نگرانی های خود را در مورد غزه، فلسطین و لبنان با دیگران در میان بگذاریم و تصمیم بر این شد که در آینده ما با کشورهای اسلامی دیدار می کنیم و بیانیه ها و اعتراضات خود را اعلام می کنیم و تصمیم می گیریم.

وی ادامه داد: با رئیس شورای اروپا و سران کشورهای اروپایی صحبت کردیم اما گفتند جنایات اسرائیل را محکوم کرده ایم اما آمریکا هم باید مشکل را حل کند و نمی توان نتانیاهو را انسان خطاب کرد. ما این مسائل را در مجمع سازمان ملل بیان کردیم و در جلساتی که داشتیم همه ابراز همدردی کردند اما همدردی مشکلی را حل نمی کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر یک اتفاق ساده در کشور ما و سایر کشورها رخ دهد، پل زمانی و مکانی را می زنند که حقوق بشر نقض شده است، اما سکوت می کنند و جنایات اسرائیل و کشتار صدها نفر را توجیه می کنند.

دکتر گفت: ما با رؤسای جمهور و نخست وزیران کشورهای همسایه جلسه داشتیم، تصمیم گرفتیم در مورد اهداف خود در برنامه با آنها به توافق برسیم.

وی ادامه داد: این سفر فرصت خوبی برای دیدار با مسئولان سایر کشورها و برنامه ریزی برای سفر به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مذاکراتی در خصوص برجام انجام شد، نگرانی های خود را با کشورهای اروپایی مطرح کردیم و قرار شد وزرای خارجه این موضوع را پیگیری کنند. ما اعلام کردیم که برجام را نشکستیم و این ترامپ بود که این کار را کرد، آنها هم قبول کردند. تلاش بر این است که با گفت وگو و تحریم و روندی که در کشور ما ایجاد کرده اند، این روند را دنبال کنیم.

وی گفت: وزارت امور خارجه ما و کمیسیون های مشترک باید ارتباطات منطقه را از نظر اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی به صورت عملیاتی دنبال می کردند. کارگروه مشخصی با چین تشکیل شده و مصوباتی که در دولت شهید رئیسی داده شده در حال پیگیری و اجراست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.