افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
3

مشکل بیکاری در جامعه با تکیه بر فناوری و نوآوری حل می شود

  • کد خبر : 208864
مشکل بیکاری در جامعه با تکیه بر فناوری و نوآوری حل می شود

به گزارش خبرنگار بازار، مالک رحمتی در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید فضای لازم را برای تبدیل ایده های معلمان و دانشجویان در برنامه ها فراهم کنند، افزود: : ایده ها باید از تبدیل تا طراحی در دانشگاه ها و تولید […]

به گزارش خبرنگار بازار، مالک رحمتی در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید فضای لازم را برای تبدیل ایده های معلمان و دانشجویان در برنامه ها فراهم کنند، افزود: : ایده ها باید از تبدیل تا طراحی در دانشگاه ها و تولید اولیه در آزمایشگاه باشد.

وی با اشاره به اهمیت نصب شرکت های نوآور و فناور در دانشگاه های استان گفت: این شرکت ها می توانند زمینه لازم را برای تسریع در تبدیل پروژه های اساتید و دانشجویان به تولیدات آزمایشگاهی فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی نیاز جامعه امروزی را به توسعه خودباوری و خودباوری در دانشجویان به ویژه دانشجویان فنی اعلام کرد و گفت: هزینه دانشگاه ها در مقوله فناوری به اندازه سرمایه گذاری است چرا که نتیجه آن سودمند خواهد بود. دانشگاه ها در سال های آینده

رحمتی با اشاره به روند شکل گیری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور، ادامه داد: در ابتدا به دلیل اهمیت آموزش، این وزارتخانه به عنوان وزارت علوم مطرح شد اما با گذشت زمان و با روشن شدن اهمیت پژوهش و فناوری در دانشگاه ها، وزارت علوم به وزارت علوم تغییر نام داد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه کارآفرینی در این زمینه مغفول مانده است، یادآور شد: اگر در این مسیر از هر کدام از این مسیرها غفلت کنیم، تحقق اهداف عالی دانشگاه ها میسر نمی شود.

دانشگاه ها باید ایده ها و طرح های فناورانه دانشجویان را به سمت تولید انبوه سوق دهند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مسیر ارائه آموزش خوب در کنار استفاده از ابزارهای پژوهشی و فناوری در دانشگاه ها باید منجر به کارآفرینی شود و دانشجویان کارآفرین می توانند مشکل اشتغال کشور را حل کنند.

رحمتی افزود: معضل بیکاری در جامعه دانشگاهی به لطف تمرکز بر مقوله فناوری و نوآوری، ارتقای مهارت های دانشجویان در دانشگاه ها و توسعه شرکت های دانش بنیان از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: راه رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه ها و کارآفرینی، استقامت، استقامت، پایداری و تاب آوری است و در کار دانش بنیان باید فرهنگ «زود خسته نشدن» ایجاد شود تا در آینده نه چندان … در آینده ای دور شاهد رشد قابل توجهی در مقوله نوآوری، فناوری و کارآفرینی در جامعه خواهیم بود.

رحمتی با بیان اینکه کار دانشجویانی که وارد عرصه نوآوری و فناوری شده اند قابل تقدیر است، ادامه داد: راه اندازی مرکز نوآوری و رشد در دانشگاه شهید مدنی تبریز فرصت خوبی برای معلمان و دانشجویان این دانشگاه است. برای اینکه بتوانیم از این مراکز که حلال مشکلات کشور هستند استفاده کنیم، از آنها برای تبدیل ایده هایشان به طراحی و تولید استفاده کنیم.

مشکل بیکاری در جامعه با تکیه بر فناوری و نوآوری حل می شود

۳۰ شرکت دانش بانیان در مرکز نوآوری و رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تاسیس شد

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در این مراسم با بیان اینکه این مجموعه در 3 هزار متر مربع راه اندازی شده است، گفت: علاوه بر این فضا، 500 متر مربع فضای کارگاهی نیز برای راه اندازی مراکز تحقیقاتی دانش بنیان در نظر گرفته می شود. . شرکت های موجود در این مرکز

محمدباقر صادقی آزاد با اشاره به اینکه طرح توسعه و گسترش این فضا برای استقرار بیشتر شرکت های دانش بنیان در برنامه این دانشگاه است، افزود: در حال حاضر 30 شرکت، 55 ایده و 10 شرکت دانش بنیان راه اندازی شده است. تجاری سازی شده در دانش شرکت ها در مرکز نوآوری و رشد دانشگاه قرار دارند. فناوری دانشگاه شهید مدنی راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: 70 نفر در این شرکت ها مشغول به کار شده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در چارچوب افتتاح مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از طرح ها، دستاوردها و نمونه های شرکت های مبتنی بر فناوری و دانش بازدید و در جریان تولیدات آنها قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.