افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

مشکل اسکان شهدا تا 2 سال دیگر حل می شود سرانجام تحویل خودرو به جانبازان.

  • کد خبر : 369502
مشکل اسکان شهدا تا 2 سال دیگر حل می شود سرانجام تحویل خودرو به جانبازان.

به گزارش بازار، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مراکز درمانی ایثارگران توضیح داد: تاکنون حدود 9 هزار قرارداد با مراکز درمانی منعقد شده است که به 10 هزار مورد افزایش می دهیم. 30 مرکز درمانی داریم که 5 مرکز عرضه ارتز و پروتز جانبازان است. مدیرعامل […]

به گزارش بازار، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مراکز درمانی ایثارگران توضیح داد: تاکنون حدود 9 هزار قرارداد با مراکز درمانی منعقد شده است که به 10 هزار مورد افزایش می دهیم. 30 مرکز درمانی داریم که 5 مرکز عرضه ارتز و پروتز جانبازان است.

مدیرعامل بنیاد شهید درباره اشتغال و توانمندسازی ایثارگران توضیح داد: مسکن و اشتغال از مسائل جدی ایثارگران است. در برنامه ششم و هفتم توسعه 70 درصد فرزندان جانبازان و ایثارگران به صورت رسمی در دولت استخدام می شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: ما ماده 31 قانون عمومی ایثارگران را داریم که مقرر می دارد برای هر استخدامی که در کشور انجام می شود به یک ایثارگر ظرفیت داده شود. یک ظرفیت صندوق اشتغال ماست.

وی ادامه داد: سفرهای استانی را بعد از هفته دفاع مقدس آغاز خواهیم کرد. در این سفرها ظرفیت هایی مانند شرکت های خصوصی یا کارخانه های بزرگ وجود دارد که می توانیم از آنها برای رفع این مشکل استفاده کنیم.

راه حل اساسی مشکل مسکن جانبازان در 2 سال

اوحدی درباره موضوع مسکن ایثارگران افزود: در ماده 2 تا 7 قانون جامع ایثارگران تاکید شده است که دولت موظف است برای ایثارگران 25 درصد به بالا زمین و مسکن تامین کند. حیف نیست مردمی که 3 هزار روستا، 10 شهر و 15 هزار کیلومتر مربع از کشور ما را آزاد کردند، خانه ها را از دست اشغالگران آزاد کردند، بسیاری از آنها خانه ای برای خود ندارند.

مدیرعامل بنیاد شهید تصریح کرد: ما به همراه وزیر راه، مسکن و شهرسازی در حال راه اندازی نهضت زمین و مسکن ایثارگران هستیم که بر اساس آن موضوع اسکان شهدا باید در کمتر از 2 سال به طور اساسی حل شود. ” روز سه شنبه هفته آینده وزیر همایش مدیران استانی را افتتاح کرد و از بنیاد شهید برای حضور دعوت کرد. ما برای اولین بار در حال امضای یک یادداشت تفاهم بی سابقه هستیم.

بالاخره یک ماشین برای جانبازان وجود دارد

وی در خصوص خودروهای جانبازان نیز گفت: بحث خودرو در قانون بودجه سال قبل مطرح شد; اما متاسفانه اتفاق جدی نیفتاد. امسال در بند 3 ماده 10 قانون بودجه آمده است که شورای نگهبان اعلام کرده است که دولت و وزارت حراست موظفند 50 درصد یا بیشتر از خودروهای جانبازان را در سال جاری تامین کنند. . ایثارگران خیالتان راحت باشد که اگرچه این وظیفه بر عهده وزارت صمت گذاشته شده است اما بنیاد شهید با عنوان حفظ حقوق این عزیزان در کنار آنهاست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.