افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

مشکلی در تامین بذر گندم در گلستان نداریم.

  • کد خبر : 127014
مشکلی در تامین بذر گندم در گلستان نداریم.

محمد ناظری در گفتگو با خبرنگار بازار از متوسط ​​کشت سالانه 370 هزار هکتار گندم در استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه اعلام شده جهاد کشاورزی امسال حدود 367 هزار هکتار گندم کشت خواهیم کرد. مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان افزود: نیاز بذر استان نزدیک به 80 هزار تن است که […]

محمد ناظری در گفتگو با خبرنگار بازار از متوسط ​​کشت سالانه 370 هزار هکتار گندم در استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه اعلام شده جهاد کشاورزی امسال حدود 367 هزار هکتار گندم کشت خواهیم کرد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان افزود: نیاز بذر استان نزدیک به 80 هزار تن است که بر اساس برنامه ریزی وزارت جهاد سالانه تقریبا 50 درصد آن توسط جهاد تولید می شود.

وی ادامه داد: تحلیل های سال های اخیر نشان می دهد که هر ساله با مازاد تولید بذر مواجه بوده ایم که بخشی از آن به دلیل حفظ بذر برای خود مصرفی کشاورزان بوده است.

ناظری با یادآوری خشکسالی بی سابقه سال گذشته گفت: این امر باعث شد با 150 هزار هکتار اراضی برداشت نشده یا کاهش شدید عملکرد غلات مواجه شویم.

وی بیان کرد: برای طرح جدید کشاورزی 39 هزار تن بذر تهیه کرده ایم که تنها 16 هزار و 500 تن آن بین کشاورزان توزیع شده است.

یکی از ناظران با اشاره به اینکه این بذرها روزانه برچسب گذاری و در شهرستان ها توزیع می شود، اظهار داشت: برای تامین بذر در گلستان مشکلی نداریم و همکاران ما در مرکز تحقیقات و سایت بذر بوجاری حضور دارند.

وی پس از تاکید بر اینکه سبد بذر ما بسیار خوب است، ادامه داد: تقریباً 10 رقم آبی و 8 رقم بارانی در سبد بذر داریم و تدارکات خوبی هم دیده ایم.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان افزود: تاریخ کاشت توصیه شده توسط کارشناسان مرکز تحقیقات از 30 آبان تا پایان آذرماه بوده و تاکنون بیش از 50 درصد بذر مورد نیاز کشاورزان و مابقی است. است با شدت و فعالیت شرکت های تولید بذر تا آخرین لحظه نیاز کشاورزان ادامه خواهد داشت.

یکی از ناظران به کشاورزان توصیه کرد: باید از تجربه خشکسالی اخیر بهره ببریم و کشاورزی حفاظتی باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: در اراضی شمال استان علاوه بر بذر مناسب باید از روش های کشت حفاظتی یا خاک ورزی بدون خاک استفاده شود.

ناظری گفت: با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام و پرداخت تسهیلات به کارگران، ماشین آلات ما بهسازی شده و هم اکنون لازم است از ظرفیت کارشناسان برای مزارع دیم و بیمه مزارع دیم استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.