افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

مشکلات در تامین ارز، ثبت نام و سفارش برای تولیدکنندگان. ما می توانیم با تمام دنیا رقابت کنیم.

  • کد خبر : 392652
مشکلات در تامین ارز، ثبت نام و سفارش برای تولیدکنندگان. ما می توانیم با تمام دنیا رقابت کنیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: سعید خادمی مدیرعامل شرکت وطن فرید در گفتگو با بازار با بیان اینکه همه فعالان اقتصادی کشور با چند چالش بزرگ در کشور مواجه هستند، در تشریح آن گفت: عدم تعادل انرژی مشکلات زیادی را در بازار ایجاد کرده است. فرآیند تولید.” همانطور که دیدیم بسیاری از واحدهای صنعتی نتوانستند […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: سعید خادمی مدیرعامل شرکت وطن فرید در گفتگو با بازار با بیان اینکه همه فعالان اقتصادی کشور با چند چالش بزرگ در کشور مواجه هستند، در تشریح آن گفت: عدم تعادل انرژی مشکلات زیادی را در بازار ایجاد کرده است. فرآیند تولید.” همانطور که دیدیم بسیاری از واحدهای صنعتی نتوانستند در تابستان امسال با تمام ظرفیت تولید کنند.

وی ادامه داد: امسال برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از قطعی برق، واحد تولیدی خود را به ژنراتور برق مجهز کردیم. اما استفاده از این دستگاه مشکلات خود را نیز داشت. چون یک سوم سهمیه تعیین شده را به ما اختصاص دادند و باید سوخت مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت لیتری 11 تا 15 هزار تومان خریداری می کردیم.

وی یکی دیگر از مشکلات صنعت را کمبود نیروی کار دانست و افزود: متاسفانه نیروی کار واجد شرایط و متخصص در کشور کمیاب است. چالش سوم مربوط به مشکلات در تامین مواد اولیه است.

خادمی با اشاره به چالش های موجود در حوزه واردات ماشین آلات و تجهیزات جدید گفت: متاسفانه تکمیل مراحل ثبت نام و ثبت سفارش در وزارت حراست سخت است. بنابراین ثبت نام و سفارش دستگاه خودمان حدود 5 ماه طول کشید. البته پس از طی شدن این روند، تولیدکننده درگیر مشکلات فرآیند تامین ارز بانک مرکزی می شود. در حال حاضر دستگاهی که از چین سفارش دادیم مدت زیادی است که آماده تحویل است اما متاسفانه به دلیل عدم تخصیص ارز (بیش از 4 ماه طول کشید) نتوانستیم آن را وارد کنیم.

این فعال صنعتی در بخشی دیگر از سخنان خود از بروکراسی پیچیده اداری کشور انتقاد کرد و افزود: هر روز سیستم های جدیدی در کشور ایجاد می شود که فقط فرآیند تولید و تجارت را سخت و پیچیده می کند.

اما او می گوید: با وجود همه مشکلاتی که در روند تولید وجود دارد، فعالان صنعتی با قوت کار را انجام می دهند. بدون شک اگر مسئولان برای حمایت از تولید تدابیری اتخاذ کنند آینده کشور روشن خواهد بود.

خادمی همچنین شروع تولید استریج در این واحد تولیدی را حدود یک سال و نیم پیش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر با 100 درصد ظرفیت تولید در این بخش مشغول تولید هستیم. 80 درصد محصولات ما در این زمینه به کشورهای روسیه، عراق، ترکیه و لبنان صادر می شود. انتظار می رود به تدریج بازارهای صادراتی ما در این زمینه بزرگ و بزرگتر شود.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات تولید شده در این واحد صنعتی قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است، گفت: در کشور ما مواد اولیه با قیمت مناسب تامین می شود و تامین محصولات از واحدهای پتروشیمی به خوبی انجام می شود. از طرفی هزینه نیروی کار در کشور نسبت به سایر کشورها کمتر است. به همین دلیل می‌توانیم با تمام تولیدکنندگان فعال دنیا در عرصه تولید فیلم رقابت کنیم. همچنین با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات روز در مجموعه خود سعی در افزایش بهره وری و کیفیت محصولات خود داریم.

وی همچنین از هدف گذاری تولید 1000 تن فیلم کششی تا پایان سال 1404 خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم 1000 تن فیلم برش در واحد صنعتی خود تولید کنیم. تجهیزات لازم برای این خط تولید را قبلا ثبت و سفارش داده ایم و امیدواریم هر چه سریعتر مراحل تخصیص ارز انجام شود تا بتوانیم آن را وارد کنیم.

فرید مدیرعامل وطن با اشاره به برنامه های خود برای افزایش ظرفیت تولید گفت: در حال حاضر تنش زیادی در بازارهای صادراتی محصولات تولیدی ما وجود دارد اما تجهیزات و ماشین آلات ما پاسخگوی افزایش تولید نیستند. به همین دلیل به دنبال واردات این دستگاه ها هستیم. امیدواریم مسئولان به ما کمک کنند تا این دستگاه ها را سریعتر وارد کنیم تا بتوانیم ظرفیت تولید و صادرات خود را افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.