افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

مشکلات تامین مشارکت متقاضیان در ساخت مسکن حل می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 411426
مشکلات تامین مشارکت متقاضیان در ساخت مسکن حل می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بیات منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه های این وزارتخانه جذب سرمایه و اجرای پروژه های مسکن اقشار کم درآمد است، گفت: از تامین مسکن حمایت کنید. پروژه هایی مانند مسکن مهر و نهضت ملی مسکن توسط دولت و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بیات منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه های این وزارتخانه جذب سرمایه و اجرای پروژه های مسکن اقشار کم درآمد است، گفت: از تامین مسکن حمایت کنید. پروژه هایی مانند مسکن مهر و نهضت ملی مسکن توسط دولت و در مقیاس وسیع برای جبران کمبود عرضه مسکن با کمک بخش خصوصی اجرا یا در حال اجراست. در اجرای طرح های حمایتی مسکن، اقداماتی برای تسهیل دسترسی دهک های کم درآمد انجام شده است. اما در عمل به دلیل شرایط اقتصادی و تورم، علیرغم تامین زمین و آماده سازی از سوی دولت، این دهک ها همچنان در تامین سهم خود با مشکل مواجه هستند.

بیات منش افزود: با توجه به عدم توان مالی اقشار کم درآمد و محروم برای حمایت از پروژه های مسکن، دامنه پوشش این پروژه ها به دهک های متوسط ​​منتقل شده است که آمار نهضت ملی مسکن نشان می دهد .

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع دولت برای اجرای طرح های حمایتی مسکن محدود است، تاکید کرد: رفع مشکلات مشارکت متقاضیان کم درآمد در ستاد اسکان مستضعفان که با دستور شورای عالی مسکن تشکیل شده است. رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی. با طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر خود را متعهد کرده ایم. بر این اساس، متعهد هستیم به متقاضیانی که در این طرح‌ها ثبت‌نام کرده، واجد شرایط تشخیص داده شده، پول واریز کرده و به پروژه واگذار شده، مسکن بدهیم.

وی با بیان اینکه رقم تعهد دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای افراد تعیین شده حدود یک میلیون نفر است، افزود: در حال حاضر 600 هزار خانوار تحت پوشش مددکاری اجتماعی و کمیته امداد امام (ره) هستند که ثبت نام شده اند. طرح، اما این پروژه تنها به 80 هزار نفر واگذار شده است. این آمار نشان می دهد که این جامعه به دلیل کمک مالی و منابع نتوانسته از این طرح دولت بهره مند شود.

بیات منش در پایان گفت: مفاد قانونی مناسبی در خصوص تامین مسکن برای اقشار محروم وجود دارد که از آن بهره مند خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.