افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

مشروح جزئیات کارگروه اورژانس آلودگی هوای تهران – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 157467
مشروح جزئیات کارگروه اورژانس آلودگی هوای تهران – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر میرمحمد گاروی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه ششمین جلسه کارگروه اورژانس آلودگی هوا با توجه به تشدید و تداوم آلودگی هوا و پایداری هوا و خطر برای شهروندان، با توجه به مصوبه کارگروه هماهنگی اورژانس آلودگی هوا، فعالیت آموزشی کلیه مقاطع تحصیلی استان از تهران به جز فیروزکوه در دو نوبت […]

به گزارش خبرنگار مهر میرمحمد گاروی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه ششمین جلسه کارگروه اورژانس آلودگی هوا با توجه به تشدید و تداوم آلودگی هوا و پایداری هوا و خطر برای شهروندان، با توجه به مصوبه کارگروه هماهنگی اورژانس آلودگی هوا، فعالیت آموزشی کلیه مقاطع تحصیلی استان از تهران به جز فیروزکوه در دو نوبت صبح و بعدازظهر تا پنجشنبه 9 آذرماه به صورت حضوری و مجازی.

وی با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک در این مدت ادامه داد: کلیه مقاطع تحصیلی، مدارس استثنایی در نوبت صبح و بعدازظهر و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، پلیس راهنمایی و رانندگی شرق و پلیس راهنمایی و رانندگی غرب تهران به دلیل مشکلات موجود غیبت دارند. شب از تردد خودروهای سنگین دیزلی که دارای آلودگی قابل مشاهده هستند جلوگیری کنید.

غروی ادامه داد: شهرداری تهران در این بازه زمانی مجوزی برای طرح ترافیک صادر نمی کند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه فعالیت کارخانه های شن و ماسه از امروز تا پایان روز پنجشنبه 9 آذرماه ممنوع است، خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبات گروه های حساس (کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و … .) ) .) پرهیز از تردد، پرهیز از حضور در فضای باز و هرگونه فعالیت ورزشی انفرادی و عمومی در فضای باز ممنوع است.

غروی سپس گفت: مراکز سیار فوریت های پزشکی از جمله اورژانس و هلال احمر در نقاط پرتردد شهر مستقر شوند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای جلوگیری از تردد اتوبوس ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند. مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری کار می‌کنند.

وی گفت: سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی تمامی دستگاه های اجرایی در خصوص اطلاع رسانی، توصیه های لازم و تلاش برای همکاری و مشارکت مردمی برای جلوگیری از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت توصیه های لازم برای شرایط اضطراری آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل شخصی وسايل نقليه. و از سفرهای غیر ضروری و امثال آن خودداری کنید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط مردم به ویژه گروه های حساس (کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و … .) .)، کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی و برای شهرداری ها و … که بیشتر در معرض آلودگی هوا و حضور در فضای باز هستند ضروری است.

غروی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای جلوگیری از تردد تمامی موتورسیکلت ها، خودروهای استعمال دخانیات فاقد معاینه فنی و همچنین خودروهای دودزا با معاینه فنی اقدامات لازم را انجام داد.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و نفت کوره در تمامی نیروگاه های برق، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان ادامه خواهد داشت و شرکت گاز استان به تامین گاز سوخت مورد نیاز نیروگاه ها و سایر نیروگاه ها ادامه می دهد. واحدها. . به شبکه گازرسانی که در حال فعالیت هستند متصل می شود.در این شرایط لازم است تدابیری اتخاذ شود.

معاون استاندار ادامه داد: تردد شبانه تمامی خودروهای گازوئیل سنگین به جز بتن کن در محدوده تردد کامیون های شهر تهران ممنوع است.

غروی همچنین گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان و شهرداران مناطق شهری تهران با نظارت ویژه و برخورد جدی با اشرار از سوزاندن ضایعات و برگ درختان جلوگیری کنند. فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین مصرف سوخت نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.