افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

مشاوره آنلاین منع رفت و آمد در یک دقیقه – امروز پرواز کنید

  • کد خبر : 167561
مشاوره آنلاین منع رفت و آمد در یک دقیقه – امروز پرواز کنید

حتی اگر با پدیده ممنوع الخروجی مواجه نشده باشید، حداقل شنیده اید که فردی در فرودگاه به تازگی متوجه شده است که نمی تواند کشور را ترک کند و نمی تواند به خارج از کشور سفر کند. منع آمد و شد کلمه بسیار ترسناکی است و می تواند تمام برنامه های سفر ما را خراب […]

حتی اگر با پدیده ممنوع الخروجی مواجه نشده باشید، حداقل شنیده اید که فردی در فرودگاه به تازگی متوجه شده است که نمی تواند کشور را ترک کند و نمی تواند به خارج از کشور سفر کند. منع آمد و شد کلمه بسیار ترسناکی است و می تواند تمام برنامه های سفر ما را خراب کند. به استثنای افراد زیر 18 سال و خانم های متاهل که به طور پیش فرض ممنوع الخروج هستند، مسافران به دلایل مختلف ممنوع الخروج هستند و حتما قبل از خرید بلیط هواپیما، ممنوعیت خروج را استعلام کنند. برای دانستن سوالات از صفر تا صد در مورد مقررات منع آمد و شد و دلایل آن، این مقاله از مجله گردشگری است. امروز پرواز کن دنبال کنید تا بدانید در صورت مواجه شدن با این پدیده ناخوشایند چه اقداماتی را باید انجام دهید.

دلایل اصلی منع رفت و آمد چیست؟

افراد به دلایل مختلف از بیرون رفتن منع می شوند که مهمترین آنها به شرح زیر است:

  1. ممنوعیت فرار مالیاتی: این نوع ممنوعیت برای بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی آنها از حد مجاز بیشتر شده است اعمال می شود. در حال حاضر این مبلغ برای افراد عادی 100 میلیون ریال، برای افراد مولد 2 میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف 5 میلیارد ریال معادل 20 درصد اصل سرمایه است. در نظر گرفتن، افرادی که ممنوعیت خروج مالیاتی دارند می توانند سالی یک بار به دلایلی مانند زیارت یا درمان از کشور خارج شوند و نیازی به استعلام ممنوعیت خروج مالیاتی ندارند.



  2. بد نامی: افرادی که در خارج از ایران به دلیل ولگردی، سرقت، تکدی گری، کلاهبرداری و یا هر گونه فعالیت غیرقانونی دیگر دارای شهرت نامطلوب باشند، اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.



  3. بدهی بانکی طبق لایحه 1359 افرادی که بدهکار بانکی محسوب می شوند نمی توانند از مرز ایران خارج شوند.



  4. پرداخت مهریه: اگر مردی مهریه همسرش را نپردازد ممکن است از بیرون رفتن منع شود. توجه داشته باشید که عدم پرداخت مهریه فقط در صورت شکایت زوجه موجب ممنوعیت خروج خواهد شد. اگر سفر بسیار مهمی در پیش دارید، می توانید با سوال درباره ممنوعیت مهریه متوجه شوید.



  5. محکومیت کیفری: شخصی که مسافرت به خارج از کشور خلاف مصالح جمهوری اسلامی باشد ممنوع الخروج می شود. در واقع ارگان های ممنوع الخروج به صورت کتبی ممنوعیت خروج افراد دارای محکومیت کیفری و قضایی را اعلام خواهند کرد.



  6. خدمت سربازی: سربازان فراری که کارت پایان خدمت را دریافت نکرده و تور خدمت خود را در نیمه راه ترک کرده اند، اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

چگونه مشاوره مقررات منع رفت و آمد دریافت کنیم؟

روش های مختلف برای سوال در مورد ممنوعیت خروج از فرودگاه امام در اسرع وقت می توانید با توجه به شرایط خود روش مناسب را انتخاب کنید. اگر در مورد این موضوع سوالی دارید، بهتر است قبل از رزرو بلیط، وضعیت ممنوعیت خروج خود را با استفاده از روش های زیر جویا شوید.

مشاوره مقررات منع آمد و شد در اینترنت

امروزه وجود وب سایت های مختلف انجام امور اداری و مشاوره را تسهیل کرده است. به این ترتیب در مدت زمان کوتاهی امکان مشاوره آنلاین در مورد مقررات منع آمد و شد فراهم می شود. به راحتی می توانید وارد شوید سایت ثبت نام من و با وارد کردن اطلاعات شخصی اعم از کد ملی و شماره شناسنامه از ممنوع الخروج بودن یا نبودن خود مطلع شوید. اگر ممنوع الخروج هستید دلیل این امر در همین سایت مشخص می شود و اگر به دلیل قانونی ممنوع الخروج هستید باید تماس بگیرید. سیستم سالم بررسی کنید تا اعلان مربوطه را ببینید.

در مورد ممنوعیت خروج از اداره گذرنامه بپرسید.

پیش از این، مردم باید به اداره گذرنامه واقع در خیابان گیشا مراجعه می کردند تا از مقررات منع رفت و آمد سوال کنند. با توجه به اینکه این موضوع در طول روز باعث درگیری های زیادی در اداره گذرنامه شد و باعث شد مردم از راه دور به این نقطه مراجعه کنند، مشاوره مقررات منع رفت و آمد به صورت تلفنی انجام شد تا مردم بتوانند با سهولت بیشتر و بدون مراجعه مراجعه کنند. شخص آنها می توانند وضعیت منع آمد و شد خود را بررسی کنند. اما در حال حاضر حتی روش تلفنی منسوخ شده و استعلام های بن بست از طریق سامانه ثنا انجام می شود.

مشاوره در مورد ممنوعیت خروج اتباع خارجی

در صورتی که اتباع خارجی از بسته های مالی دولت و بانک ها مطابق با مقررات کشور استفاده کنند و متعهد به بازپرداخت بدهی شوند، تا زمان پرداخت کامل بدهی، امکان ممنوعیت خروج آنها وجود خواهد داشت. تشریفات رفع ممنوعیت اتباع خارجی در چنین شرایطی مطابق با قوانین کیفری بوده و به دستور مقامات قضایی کشور خواهد بود.

روش های حذف مقررات منع رفت و آمد

شرایط لغو ممنوعیت خروج از کشور.

  • همانطور که گفته شد، منع رفت و آمد دلایل متعددی دارد و دائمی نیست. به طور کلی مدت اعتبار ممنوعیت خروج از کشور شش ماه است. اما بسته به نوع ممنوعیتی که برای فرد وجود دارد، ممکن است این مدت تمدید شود.



  • چنانچه دادگاه اخطاریه ای مبنی بر ممنوعیت خروج از کشور صادر کرده باشد، شخص تا بیست روز پس از ابلاغ رأی فرصت دارد نسبت به آن اعتراض و نسبت به رفع این ممنوعیت اقدام کند.



  • شخص منع فرار مالیاتی باید به دادستان مالیاتی مراجعه کند و برابر قانون بدهی معین را تسویه کند یا معادل آن را به صورت وثیقه نقدی یا نقدی وثیقه بگذارد.



  • در صورتی که بدهی به حدی باشد که پرداخت یکجا یا معادل آن مشکل باشد، بنا به حکم و نظر دادگاه، با تقسیم دین، منع شخص رفع می شود.



  • ایرانیان مقیم خارج از کشور که می خواهند ممنوع الخروجی خود را لغو کنند می توانند سیستم میخککه برای ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور و استفاده از آنها برای پیگیری و حل و فصل مسائل قضایی و حقوقی آنها از قبیل استعلام منع رفت و آمد از راه دور ایجاد شده است.



  • توصیه می شود برای رفع ممنوعیت خروج از کشور از وکیل مجرب کمک بگیرید تا دچار خسارت و جریمه نشوید.

قبل از سفر سوالات مربوط به مقررات منع آمد و شد را دریافت کنید!

این نکته را در مورد مقررات منع رفت و آمد فراموش نکنید، در اکثر مواقع ممکن است منع رفت و آمد به فرد اعلام نشود و درست زمانی که قصد خروج از کشور را دارد متوجه این موضوع شود. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر و خرید بلیط هواپیما، مقررات منع رفت و آمد خود را از طریق روش های ارائه شده بررسی کنید تا در صورت لزوم در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کنید.

سوالات متداول در مورد سوالات مربوط به مقررات منع آمد و شد

چگونه مشاوره مقررات منع رفت و آمد دریافت کنیم؟

استعلام آنلاین از سایت ثبت نام من راحت ترین راه برای استعلام ممنوعیت خروج است. با مراجعه به اداره گذرنامه در خیابان گیشا می توانند ممنوعیت خروج از کشور را پیگیری کنند.

مدت زمان منع رفت و آمد چقدر است؟

منع رفت و آمد به مدت 6 ماه اعتبار دارد و دادگاه می تواند هر 6 ماه یکبار به تشخیص خود تمدید کند.

چه اطلاعاتی برای درخواست اطلاعات در مورد ممنوعیت خروج مورد نیاز است؟

اطلاعات شخصی مانند کد ملی، شماره شناسنامه، شماره تماس و … از ضروری ترین اطلاعاتی است که برای استعلام ممنوعیت خروج به آن نیاز دارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.