افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه

  • کد خبر : 255420
مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه

آفتاب نیوز: سعید یوسف پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مامور یگان حفاظت محیط زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک پلنگ ایرانی شد. وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی از گونه های در معرض خطر انقراض جهانی است و از گونه های […]

آفتاب نیوز:

سعید یوسف پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مامور یگان حفاظت محیط زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک پلنگ ایرانی شد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی از گونه های در معرض خطر انقراض جهانی است و از گونه های مورد حمایت، حفاظت شده و ارزشمند محسوب می شود، افزود: گونه پلنگ در راس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه آن است. .

به گفته وی در حال حاضر 432 گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان به ثبت رسیده است که از این تعداد 46 گونه پستاندار است.

یوسف پور تصریح کرد: تاکنون چهار گونه در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری ثبت شده است که شامل ماهی‌ماهی، کرکس مصری، اردک سرسفید و پلنگ ایرانی است.

شایان ذکر است: منطقه حفاظت شده سبزکوه با وسعتی بیش از 51 هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال و بختیاری است که در 150 کیلومتری مرکز استان و 30 کیلومتری شهرستان لردگان واقع شده است. شهرستان های کیار و بروجن.

اکوسیستم خاص، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و رشته‌کوه‌های زاگرس بهترین شرایط را برای گونه‌های جانوری از جمله پلنگ، بز وحشی، خرس قهوه‌ای و سایر جانوران این منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست فراهم کرده است.

در چهارمحال و بختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات وحش و 6 منطقه حفاظت شده وجود دارد که در مجموع حدود 15 درصد از مساحت این استان را شامل می شود.

این تصاویر توسط محیط بان ملکا خلیل طهماسابی در منطقه حفاظت شده سبزکوه به ثبت رسیده است.

پیش از این حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری در سال جاری توسط محمدرضا احمدی رئیس منطقه حفاظت شده سبزکوه به ثبت رسیده بود و پیش بینی می شود حضور پلنگ در سایر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد. استان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.