افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

مشارکت 35 درصدی در اولین روز انتخابات روسیه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 233123
مشارکت 35 درصدی در اولین روز انتخابات روسیه – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، با آغاز مراحل سه روزه رای گیری گرفتن در بیش از 97 هزار شعبه رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه، شمارش معکوس برای انتصاب رئیس جمهور آینده این کشور آغاز شده است. کمیته انتخابات فدراسیون روسیه صبح شنبه با صدور بیانیه ای به استقبال گسترده شهروندان روسیه در روز اول […]

به گزارش خبرگزاری مهر، با آغاز مراحل سه روزه رای گیری گرفتن در بیش از 97 هزار شعبه رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه، شمارش معکوس برای انتصاب رئیس جمهور آینده این کشور آغاز شده است.

کمیته انتخابات فدراسیون روسیه صبح شنبه با صدور بیانیه ای به استقبال گسترده شهروندان روسیه در روز اول رای گیری اشاره کرد. گرفتن وی برای تعیین رئیس جمهور جدید روسیه در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فعلی روسیه اعلام کرد که در روز اول 35 درصد از شهروندان روسیه رای دادند. گرفتن آنها در انتخابات ریاست جمهوری در سراسر فدراسیون روسیه شرکت کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک اواخر روز جمعه به نقل از کمیسیون انتخابات گزارش داد: “بیش از 3 میلیون نفر قبلاً به صورت آنلاین رای داده اند و در مجموع حداقل 5 میلیون نفر قصد دارند با این مکانیسم در انتخابات روسیه شرکت کنند.”

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نیز اعلام کرد که روند رای گیری روز یکشنبه (17 مارس) به پایان می رسد.

گفتنی است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه به صورت آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرد.

با توجه اعلامیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در این دوره از انتخابات، صد یازده میلیون ها و خوش فکر هزار نفر در داخل روسیه می توانند رای دهند و یک میلیون و هشتصد و نود هزار شهروند این کشور در 144 کشور جهان.

در میان چهار نامزد نهایی، ولادیمیر پوتین که به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده است، بیشترین شانس را برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری دارد.

«ولادیسلاو داونکوفلئونیداس آسلوتسکی56 ساله، نماینده دوم پارلمان و رئیس حزب لیبرال دموکرات و “نیکلای”. خاریتونوفمعاون 75 ساله حزب کمونیست روسیه با ولادیمیر پوتین رقابت می کند.

این اولین بار در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری روسیه است که روند رای گیری ظرف 3 روز انجام می شود.

ناظران در میان بین المللی از کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران روند برگزاری انتخابات روسیه را دنبال می کنند: بیش از 1450 خبرنگار از رسانه ملی و 90 رسانه بین المللی انتخابات ریاست جمهوری روسیه را پوشش می دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.